Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sellaisia "alfanaaraita" oikeasti olemassa?

Vierailija
23.03.2014 |

Tiedättekö Joan Harrisin Mad Menistä? Juuri mietin, mahtaako sellaisia olla oikeasti olemassa, siis niin itsevarmaan femme fatale -tyyliin käyttäytyviä naisia. En ole koskaan tavannut, jotenkin ajattelen, että ainakin Suomessa on harvinaista. Luulen, että kun muinoin olin lukiovaihdossa, tapasin ainakin wannabe-alfanaaraan, ja kohtaaminen oli melko hämmentävä. Myöhemmin kyllä tuli mieleen, että tämä henkilö taisi olla aika epävarma itsestään.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni alfanaaras on sellainen nainen joka on miesten mieleen muutenkin kun ulkonäön puolesta. Monien miesten, vuodesta toiseen. Ulkonäkö toki on kaunis ja naisellinen, mutta se itsetunto koostuu muistakin asioista. Miellän myös alfanaaraan tällaiseksi ulospäinsuuntautuneeksi tyypiksi, jolla jatkuvasti monta rautaa tulessa, mutta ehkä hiljaisempikin tyyppi voi olla sellainen, jos omaa kuitenkin sosiaaliset taidot, ja jolla paljon kavereita, etenkin miespuolisia. 

En kyllä itsekään tällä hetkellä tunne. Liikun varmaan vähän väärissä piireissä. Nuoruudessani tapasin ja tunsin joitakin, jotka olivat varmaan tällaisia.

Vierailija
2/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla. Ainakin tietyn määritelmän mukaan. Olen markkinointijohtaja keskisuuressa yrityksessä, minulla on paljon sekä mies-että naispuolisia ystäviä. Pukeudun useimmiten hyvin naisellisesti, usein hame ja korkkarit. Olen aina ollut ns johtajatyyppiä mutten ole koskaan kiusannut tai alistanut ketään. Jotkut pelkäävät minua, toiset seuraavat vaikka minne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu alfanaaraalle kun tämä menee naimisiin? 

Vierailija
4/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 21:09"]

Mä taidan olla. Ainakin tietyn määritelmän mukaan. Olen markkinointijohtaja keskisuuressa yrityksessä, minulla on paljon sekä mies-että naispuolisia ystäviä. Pukeudun useimmiten hyvin naisellisesti, usein hame ja korkkarit. Olen aina ollut ns johtajatyyppiä mutten ole koskaan kiusannut tai alistanut ketään. Jotkut pelkäävät minua, toiset seuraavat vaikka minne. 

[/quote]

Oletko siis sellainen femme fatale -tyyppinen nainen?

Ap

Vierailija
5/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suomalaisia alfanaaraita voisivat olla Lenita Airisto tai Karita Mattila. Heissä on jotain sellaista jonka tuohon määritelmään yhdistän. Minulle alfanaaras ei ole mikään lukioluokan suosituin tyttö vaan vahva nainen.

Vierailija
6/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä mitä tällä tarkoitetaan. Jotain ideaali-naista? 

Vierailija
7/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 21:15"]

En ihan ymmärrä mitä tällä tarkoitetaan. Jotain ideaali-naista? 

[/quote]

Yritin aloituksessa selittää. En tarkoita mitään ideaalinaista, eiköhän ideaali riipu kunkin omasta arvoista.

Ap

Vierailija
8/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne, suurin osa kavereistani on sellaisia, joilla monia vikoja, joten en osaa mieltää alfanaaraaksi, vaikka hyvännäköisiä monet ovatkin. Uskon kyllä että enemmän täydellisiä ja vähemmän täydellisiä ihmisiä on olemassa. Mulle tulee mieleen vaan jotkut julkimot tyyliin Angelina Jolie.

Vierailija
9/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pukeudun naisellisesti enkä yritä olla miesmäinen tai neutraali. Femme fata,e en ole ollut naimisiin mentyäni mutta ennen sitä oli kylläkin rutkasti vientiä jos se on määritelmän ydin. Itse koen alfauden olevan enemmän johtamista ja vahvuutta kuin viettelyä Ja ulkonäköä.

Vierailija
10/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alfaus on johtamista ja vahvuutta, niin siinä on silloin ripaus maskuliinisuutta?

Vierailija
11/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 21:22"]

No pukeudun naisellisesti enkä yritä olla miesmäinen tai neutraali. Femme fata,e en ole ollut naimisiin mentyäni mutta ennen sitä oli kylläkin rutkasti vientiä jos se on määritelmän ydin. Itse koen alfauden olevan enemmän johtamista ja vahvuutta kuin viettelyä Ja ulkonäköä.

[/quote]

Jos luit aloitukseni kokonaan, selitin siinä, millaista naista tarkoitin.

Ap

Vierailija
12/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä usko, että todellinen alfanaaras ja "femme fatale" ovat ollenkaan sama asia...

Enkä sitäkään, että nykymaailmassa ns. alfanaarauden määrittelee se, miten monta kersaa vääntää - pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
13/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen femme fatale -tyyppinen nainen, mutta suurin osa miehistä sen takia lähinnä pelkää minua ;-) Jotkut erittäin itsevarmat alfaurostyypit sen sijaan on kiinnostuneita, minkä vuoksi parisuhteeni ovatkin aina päättyneet ilman että olisin koskaan naimisiin asti päättynyt - ne itsevarmat alfauroot jotka näkee itsevarman, menestyvän femme fatalen haasteena eivät lopulta ole aviomies- ja isäainesta. Ja jotkut kyllästyykin pian naisen valloitettuaan, lähtevät etsimään seuraavaa haastetta.

Vierailija
14/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

alfa naaras on eläinkunnassa se ketä tulee helposti raskaaksi ja tuottaa elinkykyisiä ja vahvoja jälkeläisiä. urokset haistaa hedelmällisyyden ja haluaa paritella alfa naaraan kans

Vierailija
15/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 21:25"]

Empä usko, että todellinen alfanaaras ja "femme fatale" ovat ollenkaan sama asia...

Enkä sitäkään, että nykymaailmassa ns. alfanaarauden määrittelee se, miten monta kersaa vääntää - pikemminkin päinvastoin.

[/quote]

Sen takia aloituksessani määrittelinkin, millaista naista tarkoitan. Ja "alfanaaras" oli lainausmerkeissä.

Vierailija
16/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo sun aloitus oli aika ympäripyöreä, vaatisi "hieman" selvennystä, jotta ymmärtäisi mitä tarkoitat sillä alfanaaraalla.... Kaikki ei ole välttämättä katsonut Mad Meniä.

[/quote]

Ap

[/quote]

Vierailija
17/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys? Miten voi olla miespuolisia kavereita joka sormelle, jos on aviomies ja muutama lasta siinä ykkösenä.

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 21:10"]

Mitä tapahtuu alfanaaraalle kun tämä menee naimisiin? 

[/quote]

Vierailija
18/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap muita esimerkkejä alfanaaraista, vaikkakin sitten julkkiksia! 

Vierailija
19/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 21:29"]

No tuo sun aloitus oli aika ympäripyöreä, vaatisi "hieman" selvennystä, jotta ymmärtäisi mitä tarkoitat sillä alfanaaraalla.... Kaikki ei ole välttämättä katsonut Mad Meniä.

[/quote]

Ap

[/quote]No tuo sun aloitus oli aika ympäripyöreä, vaatisi "hieman" selvennystä, jotta ymmärtäisi mitä tarkoitat sillä alfanaaraalla.... Kaikki ei ole välttämättä katsonut Mad Meniä.

[/quote]

Tarkoitan sellaista naista, jonka ympärillä miehet pyörivät ja joka käyttäytyy viettelijätärmäisesti ja on hyvin tietoinen viehätysvoimastaan. Tällainen käytös on ainakin suomalaisessa kulttuurissa erittäin tavatonta.

Ap

Ps. Jos saan pyytää, kirjoita viestisi lainauksen alle, niin sitä ei tarvitse erikseen kopioida oikealle paikalle.

Vierailija
20/79 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 21:28"]

[/quote]

Sen takia aloituksessani määrittelinkin, millaista naista tarkoitan. Ja "alfanaaras" oli lainausmerkeissä.

[/quote]

No ihan turha tässä on sitten jauhaa "alfanaaraasta". Alfa on johtaja. Ei sillä ole mitään tekemistä huorahtavan femme fatale-tyylin kanssa, jossa pyritään vaan elelemään ja toteuttamaan itseään jonkun miehen siivellä, ja kunnianhimo kohdistuu vaan vastakkaisen sukupuolen valloittamiseen. Ja ulkonäkö ei kuulu alfanaaraan kriteereihin millään tavalla.

"Femme fataleja" olen tuntenut joitakin. Mitään erityistä ei heissä. Vetoavat miehiin ilmeisesti paljolti tyrkyn olemuksensa vuoksi - se kiihottaa miestä, että nainen haluaa miellyttää ja näkee vaivaa nimenomaan miesten vuoksi. Vähän säälittävän oloisia naisia, jotka elävät vaan huomiota saadakseen. Huomiohuoria.

Todelliset alfanaaraat ovat aivan erikseen, kuten jo aiemmin mainittu Angela Merkel. Maailman vaikutusvaltaisimpia naisia, ihan toista kuin joku "femme fatale". Todellinen alfanaaras ei kaipaa edes miehiin vetoavaa ulkonäköä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi