Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tällainen aamupala ok? (Läski laihduttaja kysyy)

Vierailija
23.03.2014 |

Olen hiljalleen muuttamassa elämäntapojani ja sitä kautta tietenkin myös pudottamassa painoa. Iso ongelma on, etten syö aamupalaa. Ensi viikolla ajattelin tsempata ja panostaa siihen, että syön joka aamu aamupalan.

Leipä, munakas ym. kuvottaa aamulla (liiaksi "oikeaa" syötävää), joten ajattelin kokeilla nestemäistä aamiaista. Onko tässä mitään järkeä:

- purkki rasvatonta, maustamatonta rahkaa

- vajaa rkl öljyä

- 20-30g kaurahiutaleita (sellainen vajaa desi)

- marjoja

- mehukeittoa ja vettä notkistamaan mössö juotavaksi

Tämä sitten sauvasekoittimella sekaisin ja kurkusta alas. Aamupalan ja lounaan väli on 4 - 4,5h. Olen yrittänyt myös puuron syöntiä ja vaikka siitä pidän, keittämisen vaiva (vaikka teenkin mikropuuron) on parin päivän jälkeen aina liikaa ja homma jää :( Nyt mietin, että olisiko tämä toimivampi ratkaisu arkiaamuiksi - tekisi mössön vaikka illalla valmiiksi ja lisäisi aamulla vähän vettä jos hiutaleet on turvonneet liikaa.

T: bmi38

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 17:26"]

Olen hiljalleen muuttamassa elämäntapojani ja sitä kautta tietenkin myös pudottamassa painoa. Iso ongelma on, etten syö aamupalaa. Ensi viikolla ajattelin tsempata ja panostaa siihen, että syön joka aamu aamupalan.

Leipä, munakas ym. kuvottaa aamulla (liiaksi "oikeaa" syötävää), joten ajattelin kokeilla nestemäistä aamiaista. Onko tässä mitään järkeä:

- vajaa rkl öljyä

- marjoja

Tämä sitten sauvasekoittimella sekaisin ja kurkusta alas. Aamupalan ja lounaan väli on 4 - 4,5h. Olen yrittänyt myös puuron syöntiä ja vaikka siitä pidän, keittämisen vaiva (vaikka teenkin mikropuuron) on parin päivän jälkeen aina liikaa ja homma jää :( Nyt mietin, että olisiko tämä toimivampi ratkaisu arkiaamuiksi - tekisi mössön vaikka illalla valmiiksi ja lisäisi aamulla vähän vettä jos hiutaleet on turvonneet liikaa.

[/quote]

Osaatko ap englantia? Jos enkku sujuu, niin suosittelen hankkimaan Clean&Lean- kirjan. Silmäsi varmasti avautuvat ruuan suhteen. Puhdas (ei light- ja kevyttuotteita!) ja yksinkertainen ruoka saa elimistön voimaan paljon paremmin. Olen entinen jojolaihduttaja ja hankin tuon kirjan Amazonista tabletilleni, sillä moni tutuistani oli sitä kehunut. Voisin sanoa, että koin jonkin asteen ahaaelämyksen syömisen ja ruuan suhteen ja nyt voinkin paremmin kuin ikinä ennen (ainakin niin pitkälle kun muistan). Suhtautumiseni ruokaan on muuttunut täysin ja kavereilta ja perheeltä olen saanut kehuja siitä, miten hyväntuulinen olen nykyään ja huomaan muutoksen myös itse. Ihan kuin olisin elänyt sekä sisäisesti että ulkoisesti jonkin sortin masennuksessa ja ainaisessa väsymystilassa ja nyt tuntuu vireystaso nousseen huippuunsa ja elämän hymyilevän, vaikka ihan samaa arkea elän kuin ennenkin. Painokin on tippunut, vaikka en olekaan ajatellut sen olevan pääsia. Parasta on se, miten hyvin voin nyt sisältäpäin. Tekisi mieli toitottaa tuosta kirjasta ja sen ohjeista jokaiselle, joka on samassa tilanteessa kuin minä olin. Ihan oikeasti, kannattaa lukea! Kindleen sen saa halvalla, eikä paperiversiokaan paljoa maksa.

Vierailija
22/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa, ilman muuta kannattaa alkaa syödä aamiaista. Nälkää tuo annos pitää varmaan paremminkin kuin puuro.

Itsekin laihdutan ja iltapala on yleensä tuontyylinen. Aamulla teen puuroa. Raejuustot syön mikron vielä huristessa ja puuron siihen perään. Minusta on mukavaa aamulla syödä jotain lämmintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 17:26"]

- vajaa rkl öljyä

- marjoja

[/quote]

Osaatko ap englantia? Jos enkku sujuu, niin suosittelen hankkimaan Clean&Lean- kirjan. Silmäsi varmasti avautuvat ruuan suhteen. Puhdas (ei light- ja kevyttuotteita!) ja yksinkertainen ruoka saa elimistön voimaan paljon paremmin. Olen entinen jojolaihduttaja ja hankin tuon kirjan Amazonista tabletilleni, sillä moni tutuistani oli sitä kehunut. Voisin sanoa, että koin jonkin asteen ahaaelämyksen syömisen ja ruuan suhteen ja nyt voinkin paremmin kuin ikinä ennen (ainakin niin pitkälle kun muistan). Suhtautumiseni ruokaan on muuttunut täysin ja kavereilta ja perheeltä olen saanut kehuja siitä, miten hyväntuulinen olen nykyään ja huomaan muutoksen myös itse. Ihan kuin olisin elänyt sekä sisäisesti että ulkoisesti jonkin sortin masennuksessa ja ainaisessa väsymystilassa ja nyt tuntuu vireystaso nousseen huippuunsa ja elämän hymyilevän, vaikka ihan samaa arkea elän kuin ennenkin. Painokin on tippunut, vaikka en olekaan ajatellut sen olevan pääsia. Parasta on se, miten hyvin voin nyt sisältäpäin. Tekisi mieli toitottaa tuosta kirjasta ja sen ohjeista jokaiselle, joka on samassa tilanteessa kuin minä olin. Ihan oikeasti, kannattaa lukea! Kindleen sen saa halvalla, eikä paperiversiokaan paljoa maksa.

[/quote]

Voi että, tuo kaikki tuli nyt samaan potköön. Olin laittavinani kappalejaon keskelle, mutta eipä se tullutkaan :/

Vastaan vielä tuohon aamupalajuttuun, jos ap:tä sattuisi vielä kiinnostamaan. Söin ennen aamupalaksi kuuden aikaan puuroa tai pari paahtoleipää, purkkituoremehua ja kahvin. Maha kurni (erittäin äänekkäästikin vielä, sai monesti hävetä kokouksissa) jo kymmenen aikaan aamulla ja pakko oli salaa käydä jotakin syömässä. Nykyään poistan kypsästä avokadosta sisuksen lautaselle ja ripottelen sen päälle suolaa ja mustapippuria. Levitän sen tämän jälkeen tahnana paksujen riisikakkujen päälle, ihan kuin voitselisin voileipiä. Tosi hyvää! Tämän lisäksi juon kupin kahvia ja jos ehdin niin puristan muutamasta appelsiinista tuoretta mehua ja pilkon tuoreen hedelmän tai marjoja (käytän usein mansikoita ja mustikoita) kuppiin, josta niitä noukin kakkujen syönnin lomassa. Töissä pidän mukana pientä pussillista pähkinöitä, joita yritän syödä kourallisen päivän mittaan ennen lounasta. Usein ne jää kyllä syömättä, koska en niin hirveästi niistä tykkää.

Nälkä ei ole tuolla aamupalalla yllättänyt kertaakaan. Lounaallakin on vielä aika täysi olo. Ymmärtääkseni avokadon rasvainen koostumus pitää nälkää paremmin kuin esimerkiksi leipä ja annos puuroa. Johtukoon mistä johtuu, mutta minulla ainakin toimii :) Suosittelen kokeilemaan!

Vierailija
24/24 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö ihan raakoja kaurahiutaleita? En usko olevan kovin hyväksi suolistolle. Käytä paahdettuna tai puurona mielummin.