Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira murisee nukkuessaan

Vierailija
23.03.2014 |

Koirani näkee valtavasti unia ja kävin kirjastossa selailemassa koirien nukkumis tapoja. Minua kiinnosti varsinkin erilainen ääntely ja unen merkitys yleensäkin. Koirani on kova vinkumaan/haukahtelemaan unissaan ja jalat heiluvat vimmatusti. Parin vuoden sisällä koira on alkanut myös murista unissaan ja nyt puolen vuoden sisään olen kauhuissani herännyt yöllä siihen kun koira istuu ja ulvoo pää taaksepäin kaartuneena. Kun hätääntyneenä juoksen luokse ja kosken ulvovaan koiraan, koira on kuin horroksesta herännyt..katsoo minua vain ihmeissään ja kellahtaa takaisin nukkumaan.

Luin eräästä kirjasta, että unissaan murina on täysin epänormaalia nukkuvalle koiralle ja kirjoittaja myös päivitteli ettei ole koskaan edes tavannut unissaan murisevaa koiraa, mutta on kuullut niistäkin huhuja. 

Nyt kiinnostaisi ovatko muiden koirat näin eläväisiä unissaan ja onkohan tuo murina tai unissaan ulvominen hirveän harvinaista??

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis koirani ei vingu joka kerta kun nukkuu. Anteeksi sekava teksi niin vaikea pukea kaikki ajatukset ja mietteet fiksuiksi lauseiksi. 

Vierailija
22/25 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä koira kyllä murisee unissaan, ja onpa joskus ulvonutkin! Hauskinta tilanteessa oli se, että koira heräsi omaan ulvontaansa, kyllä nauratti minua :DD Kyseessä oli siis tällainen perinteinen "ulvon kuuta"-tyylinen tempaus.

Ja samaa mieltä erään aiemman  kirjoittajan kanssa: koira näkee erityisen liikkuvasti unta kun on takana vauhdikas/toimintaa täynnä ollut päivä. Yleensä on oltu tapamaassa koirakaveria ja siinä on sitten varmaan saanut paljon aistivirikkeitä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vvoooi pikkusta 

Vierailija
24/25 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! 

En löytänyt tuoreempaa keskustelua aiheesta mutta koirani siis välillä nukkuessaan vingahtaa/kiljahtaa kerran tai pari ja herää siihen. Onko mitään hajua että onko se kipua vai uneksiiko koira vain? 

Olen huolestunut siks että koirani on apaattisempi kuin normaalista ja kun oli kyljellään nostin häntää ja silloin vinhagti. Olen tehnyt saman uudelleen mutta enään ei ole vinkaissut. 

Vierailija
25/25 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n koiran ulvontakohtaukset eivät kuulosta pelkältä unen näkemiseltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi