Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka käytätte trikoomekkoja juhlissa,

Vierailija
23.03.2014 |

ette taida arkena käyttää mekkoja ollenkaan?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, ellei jerseymekkoa lasketa trikoomekoksi, mutta "juhlat" on aika laaja käsite, samoin trikoo.

Vierailija
2/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoomekko on ok vaikka rannalle mentäessä, juhliin ei todellakaan sovi. (Ellei sitten ole rantajuhlat)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoomekko kuulostaa pahalta. Ja juhlissa. Yhtä paha, kuin jotkut legginssit tai bändi t-paita.

Itse en edes arkena saati kotioloissa käytä trikoomekkoja. Nooh kukin taaplaa tyylillään.

Vierailija
4/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoosta voi tehdä ihan asiallisenkin vaatteen, sitä on monenlaatuista. Mutta sitä en ymmärtänyt kun eräs mamma tuli häihin pallokuvioisessa velourmekossa. Aika arkinen oli, ei mielestäni edes ns. toimistokelpoinen vaate saati että juhla-asu.

Vierailija
5/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kenenkään persettä kaivelee mikä mekko kenelläkin on ja missä.

Eiköhän jokainen aikuinen ihminen itse pue päällensä mitä haluaa.

Itse en mekkoa käytä ikinä missään.

Vierailija
6/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin monenlaisia juhlia, toisissa on viralliset kutsut, pukukoodi, jopa saapumisaika 5 minuutin tarkkuudella, että ei tule kättelyjonoa, ei sinne trikoomekolla kuulu mennä. Mutta erityyppisiin juhliin rennommat trikoomekot sopivat ihan hyvin, grillijuhlat, juhlat mökillä jne.

Minä käytän mekkoja arkisin, jopa kotona ollessa. Juhlissa en käytä mekkoja koskaan.

Vierailija
7/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:17"]ette taida arkena käyttää mekkoja ollenkaan?

[/quote]käytän trikoomekkoja arkena

Vierailija
8/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoo on aika monipuolinen materiaali. Leikkaus, kankaan laatu ja kuviointi merkitsee enemmän yleisvaikutelman suhteen. On aika eri asia, onko kyseessä h & m 20 euron rantamekko vai butiikista otettu 200 euron juhlakäyttöön suunniteltu mekko. Helsingissä esim. Susanne-liikkeet myy kivoja juhlavia trikoomekkoja.

Käytän mekkoja sekä arjessa että juhlassa. Trikoo on kummassakin lempimateriaalini. Haluan, että myös juhlamekot on pitkäikäisiä, konepestäviä ja mukavia päällä. Toki minulla on ihan eri trikoomekot kotiin, töihin ja juhliin.

Vierailija
9/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoo (ransk. tricotkudontatyö) on koneellisesti tai käsin valmistettu tekstiilituote. Se muodostuu toisiinsa kiedotuista lankasilmukoista. Jos langat kulkevat tuotteessa pituussuunnassa, on kyseessä loimitrikoo. Jos langat kulkevat poikkisuunnassa, on kyseessä kudetrikoo.

Trikoo poikkeaa muista tekstiilikudoksista siinä, että se valmistetaan käyttämällä vain yhtä lankajärjestelmää. Trikookudoksen sidontatapa saa aikaan joustavuutta ja huokoisuutta, minkä takia trikoota käytetään erityisesti alusvaatteiden ja sukkien valmistukseen.

Vierailija
12/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on yksi mun lempimekoista, ja tämä on ehkä monikäyttöisin vaate ikinä. Toimii arjessa ja juhlassa, ei toki missään iltapukujuhlassa mutta muuten kyllä.

http://bananarepublic.gap.eu/browse/product.do?cid=1006130&vid=1&pid=000949935SP04-13649

Vierailija
13/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:17"]

ette taida arkena käyttää mekkoja ollenkaan?

[/quote]

Et ole tainnut nähdä trikoomekkoja muualla kuin H&M:lla ja Anttilassa?

Vierailija
14/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, mulla oli trikoomekko veljeni häissä. Olin kyllä varannut alunperin yhden toisen mekon sinne, mutta raskausmaha paisuikin nopeammin kuin oletin.

Vierailija
15/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mekkoja arkena, mutta harvoin juhlissakaan. Kesäjuhlia varten on yksi mekko ja tapanani on ostaa uusi juhlamekko viiden vuoden välein, en häpeä yhtään laittaa samaa monta kertaa peräkkäin. En kyllä voisi ikinä kuvitella, että minulla olisi trikoomekko, hameosa trikoosta kuulostaa kamalalta.Talvijuhlissa saa housut välttää. 

Vierailija
16/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet yöpaidat tehdään trikoosta, joten voidaan luokitella trikoomekoiksi. Toisaalta trikookankaasta voidaan tehdä myös iltapukuja, joten nekin voidaan luokitella trikoomekoiksi. Valikoimaa siis löytyy.

Vierailija
17/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että tarkoitat sellaisia ihonmyötäisiä, Hersecret-tyylisiä hirvityksiä. Itse vihaan sellaisia ylikaiken! Koko ajan saa laskea helmaa alemmas ja mekosta paistaa läpi kaikki mahdolliset kehon epäkohdat.

Vierailija
18/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoo tarkoittaa siis vain tietyllä tavalla tehtyä kangasta. Diane von Fürstenbergin silkkijerseymekko ei muka kelpais? Se kuuluisa kietaisumekko? Really? 

Vierailija
19/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi linkitetyt näyttää todellakin halvoilta trikoomekoilta, ei juhliin tuollaisilla.

Vierailija
20/27 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun menen juhliin, niin liikun valitettavasti julkisilla pitkien matkojen päähän. Trikoomekko on silloin turvallinen valinta, ryppyinen kangas ei sovi juhlaan paremmin.

Olen aina hameessa tai mekossa, paitsi talvipakkasilla lasten leikkejä valvoessa toppahousuissa.