Minkä ajan kuluttua on mielestäsi "kohta"
5min, 10min, 15min? tunti?
Jos joku sanoo, että tulee kohta, niin mitä mielestäsi tarkoittaa?
Kommentit (25)
Annikan mielestä kohta tarkoittaa että ihan milloin sattuu huvittamaan.
Se on joskus täysin ääretön aika.
Riippuu mistä puhutaan. Tulen syömään ihan kohta = viisi minuuttia. Kohta on juhannus = kaksi kuukautta.
Puhutaan kellonajasta :) Eli kun joku sanoo tulevansa tai lähtevänsä kohta.
-ap-
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 20:00"]
Puhutaan kellonajasta :) Eli kun joku sanoo tulevansa tai lähtevänsä kohta.
-ap-
[/quote]
Jos vierailulla oleva sanoo lähtevänsä kohta kohtelias aika lienee muutamia minuutteja. Sen mitä nyt se varsinainen lähteminen ottaa.
Jos lapsi kertoo tulevansa kohta syömään sanoisin, että puoli tuntia alkaa olla pitkä aika ja siitä voi huomauttaa.
"Kyllä säkin pääset poikuudestasi kohta", lohdutti eräs naispuolinen kaverini minua aikoinaan humalassa 2000-luvun keskivaiheilla. Koska tätä ei ole vielä tapahtunut, niin vastaan, että kohta on enemmän kuin 9 vuotta.
M29
Se riippuu niin asiayhteydestä. Niinkun joku kirjotti, kohta voi olla mitä tahansa muutamasta minuutista kuukausiin. "Meidän mutsikin jää ihan kohta eläkkeelle, kamalaa!" Mutsi voi sillon jäädä eläkkelle millon tahansa muutamasta päivästä pariin vuoteen :D
Lähden kohta tulemaan: Lähden puolen tunnin sisällä ovesta ulos.
Tiskaan/siivoan kohta: 10 min-2 tuntia.
Kohta on ruoka: 15 min
Menen nukkumaan ihan kohta: 1-5 tuntia
Kohta kauppaan: 30 min-4 tuntia.
Liukuva määre..
minulla kohta tarkoittaa 1min- 10 min. Miehellä kohta on 1 vuosi- 10 vuotta....
Jos sanoo, että tulee kohta, se tarkoittaa sitä, että on jo aloittanut tekemään lähtöä (vaatteet on jo puettu, kamoja haalitaan kasaan siinä kun puhelimessa puhuu) ja on matkan pituudesta ja liikenteestä riipuen max tunnin kuluttua perillä.
Sanoisin, että 1 min - 1 h, jos puhutaan asioiden tekemisestä "kohta".
Kellonaikana kohta on max 15 minuuttia.
2-20min.
"Oon kohta siinä" = pari minuuttia
"Viittisitkö viiä roskat ulos?"
"Juu kohta" = puuhailen parhaimmillaan vielä 20min jotain muuta