Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys imettäneille liivinsuojista

Vierailija
23.03.2014 |

Täytyikö teidän käyttää liivinsuojia koko imetysajan vai helpottiko vuoto jossain vaiheessa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa. Itellä tuli alussa vuotamalla toisesta maitoa kun toista rintaa syötin.. mutta nyt 5kk imettäneenä en tarvitse oikeastaan enää niitä.. kun rinnat on täynnä nii sillon saattaa tulla pienesti maitoa paidalle:)

Vierailija
2/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotti aika pian. Käytin liivinsuojia loppujen lopuksi aika vähän, useimmiten vain muualla kuin kotona ollessani, jotta paita ei varmasti vain kastuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän enää joskus liivinsuojuksia.

-2-

Vierailija
4/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin koko 7kk ja mulle kestot ja normi liivinsuojat oli turhia. Liberon kävi, koska niissä on kalvo joka ei päästä läpi. Niidenkin kanssa kävi toisinaan vahinko.

Vierailija
5/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt imettäny 10kk ja tarvin vieläkin suojia! Yhden (sen suursyömärin) lapsen kanssa jouduin pitää kaksia liivinsuojia päällekkäin pari-kolme kuukautta, toinen rinta alkoi heruttaa ihan helkkaristi aina, kun toisesta syötti. Joo, maidonkerääjä olis ollu hyvä... No, jouduin vaihtaa ne suojat joka ikisellä syötöllä, kun ne oli aina aivan läpeensä vettyneitä. Muiden lasten kanssa ei oo ollut noin pahaa "herumisongelmaa". Kovin on yksilöllistä ja vaihtelee eri lapsienkin välillä.

Vierailija
6/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen imetysaikana tarvitsin niitä aika kauan, koska maitoa tulvi ekat kuukaudet ihan holtittomasti, heruminen alkoi pienestäkin vauvan inahduksesta ja imettäessä molemmista tisseistä valui yhtä aikaa. Toisen ja kolmannen lapsen lapsen aikana tissit osasivat hommansa alusta alkaen, enkä tarvinnut liivinsuojia oikeastaan ollenkaan, vain varmistukseksi ollessani kauppareissulla tai kylässä.

Vierailija
7/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt nyt reilun 8 kk ja käytän suojia edelleen aina. Ovat monesti päivän jälkeen semmoiset koppuraiset eli maitoa tulee ja paita olisi märkä, jos ilman olisin. Ovathan ne hirmu rumat, näkyvät paidan läpi, mutta pidän ihmisten ilmoilla neuletakkia imetys-t-paidan päällä. Kestosuojat on vielä näkyvämmät kuin kertasuojat.

Vierailija
8/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen suurkuluttaja... Heti synnytyksen jälkeen, mikään suoja ei riittänyt, maitoa valui litratolkulla... No en valita, eipä päässyt vauvojen paino laskemaan;-) Sitten pidin joskus kolmeakin suojaa päällekkäin, niin että nappasin imetyksen jälkeen aina ne alimmat märät pois. Ilman varapaitaa en lähtenyt ikinä minnekään. Myöhemmin sitten riitti se yksi suoja, toki toinen kastui aina imettäessä. Eli tasaantuihan se maidontulo mullakin, mutta ilman en todellakaan koskaan pärjännyt. Vauvat sen sijaan kasvoivat hyvin, eivätkä juuri kiinteitä huolineet ensimmäiseen vuoteen, kun joivat litratolkulla kermaa;-)

Vierailija
9/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 10:33"]

Käytin koko 7kk ja mulle kestot ja normi liivinsuojat oli turhia. Liberon kävi, koska niissä on kalvo joka ei päästä läpi. Niidenkin kanssa kävi toisinaan vahinko.

[/quote]

Kiitos vinkistä! Olen käyttänyt Pirkan ja Natusanin suojia ja kummistakin on välillä tullut maidot läpi. En viitsisi laittaa kaksia suojia päällekkäin.

T: Viisi viikkoa imetystä takana

Vierailija
10/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tarvitsin ihan koko ajan kaikkien kolmen yli vuoden imetyksessä. Loppuajasta tarvitsi toki vaihtaa harvemmin, mutta kyllä ne oli oltava tai oli paita märkä. Parhaat oli musta kestot, koska ne ei tartu kiinni (alkuaika) ja ei tunnu niin inhottavalle jos on kosteat.

Vierailija
11/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vuoden ajan tarvitsin, tosin muutaman kk jälkeen niitä ei tarvinnut vaihtaa niin usein. Sitten joskus 1-2v lasta imettäessä en enää tarvinnut, käytin jopa ihan normaaleja rintaliivejä ja vaatteita (en siis enää imetysliivejä ja -vaatteita).

Itsekin tykkäsin kestosuojista, ne kertakäyttöiset tarttui niin ikävästi nänniin. Ja kestot tuntui kivemmalta märkinäkin. Ja itse kun tein liivinsuojia niin sain tehtyä juuri sellaisia kuin halusin, isompia ja pienempiä, ohuempia ja paksumpia - eri tilanteisiin. Koskaan ei läpi tullut, mulla oli kaikissa kosteudenpitävä kangas (pul) ulkopintana.

Vierailija
12/17 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt lapsi 4 kk ja koko ajan olen käyttänyt, sama juttu esikoisen kanssa. Täältäkin tulee ääni Liberoille, ovat imukykyiset, pysyvät tarralla hyvin paikallaan ja ovat tarpeeksi isot, jotta ohivuotoja ei tule. Monet ovat liian pieniä ja siitä suihkaisee rinta helposti ohi. Kestot ei mulla olleet tarpeeksi imukykyisiä. Sain sairaalasta näytepakkauksen Lansinoh- merkkisiä, myös ne vaikuttivat hyviltä.

Vierailija
13/17 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas tulee niin paljon, että ei riitä mitkään suojat. Niin nopeaan ei ehdi vaihtamaan, että paita pysyisi kuivana. Joudun siis askartelemaan vauvan vaipoista liivinsuojia, pitää kuivana varmasti, paitsi joskus harvoin yöllä saattaa käydä niin että herään paita märkänä. Leikkaan siis vaipoista reunat irti, vaipan puoliksi ja teipillä sauma umpeen. Ei kauniit todellakaan, mutta pysyy paita sentään kuivana!

Vierailija
14/17 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla on ensimmäinen lapsi menossa, joten luulin, että maidon valumisen loppuminen on epänormaalia, mutta ei näemmä sitten olekkaan. Harmi vain, kun mieheni osti minulle juuri uuden paketin liivinsuojia, kun edelliset olivat loppumassa, mutta nyt ei ole sitten edes tarvinnut avata sitä uutta pakettia. Täytyy sitten pistää johonkin odottamaan jos joskus niitä taas sattuisi tarvimaan.

Vierailija
15/17 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin alkuun kestoliivinsuojia. Luulisin, että käytin niitä kuukauden tai alle.

Vierailija
16/17 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestosuojat on ihoa vasten mukavimmat

Vierailija
17/17 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme imetystaivalta takana, kaikissa mennyt samalla kaavalla. Ekat pari kuukautta on tarvinnut kertsisuojia, kun kestoissa ei imuteho riitä. Sen jälkeen kestot, ja jossain 7-9kk kohdalla on voinut jättää suojat kokonaan pois.

Jos esim imettäessä se toinen rinta vuotaa maitoa, niin sen voi lopettaa kun painaa kämmenellä rintaa reilusti lyttyyn. En tiedä toimiiko kaikilla näin, mutta minulla ainakin säästi paljolta sotkulta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme