Rauskaus ja verenohennuslääke
Olen pian 32-vuotias nainen,sairastuin viime keväänä syvään laskimoveritulppaan vas,pohkeeseen tuli tukos.Nyt 2 viikkoa sitten tukos uusiutui,ensin oli siis marevan 6 kk käytössä.Lääkäri kielsi e-pillerit täysin ja kaikki hormoni valmisteet.Minulla on kuitenki n toive lapsesta ja olisin siihen valmis,mutta marevanin kanssa ei voi yrittää ja nyt se on määrätty minulle vuosiksi eteenpäin.Olen 165 cm 60kg ja terveet elämäntavat jos voit auttaa ottaisin neuvoja ilolla vastaan
Kommentit (11)
Menet keskustelemaan lääkärin kanssa lääkkeistäsi ja halustasi tulla raskaaksi. Tukostaipumuksesta kärsivätkin saavat lapsia, ja heillä on raskauteen sopiva lääkitys.
Mikä tuo lääkitys voisi olla? Olen jo klexanea joutunut pistämään itseeni ja uudet verenohennuslääkkeet eivät lääkärin mukaan ole turvallisia.
Se on varmaankin tuo Klexane. Sitä käytetään yleisesti raskausaikana.
Keskustele lääkärin kanssa niin saat varmimmin oikean tiedon. Mulla ei ole ollut tukoksia mutta niitä aiheuttava geenivirhe löytyy, joten ensimmäisessä raskaudessa käytin Klexanea raskauden alusta siihen asti, että synnytyksestä oli kulunut kuusi viikkoa. Nyt tässä raskaudessa on käytössä Fragmin samalla kaavalla. Epäilisin että sulla vaihdetaan noihin pistettäisiin myös viimeistään sitten, kun saat positiivisen tuloksen, mahdollisesti jo yritysajalle jos Marevanin kanssa ei saa edes yrittää. Mutta tosiaan juttele lääkärin kanssa niin saat oikean tiedon, tuskin kuitenkaan sun raskauden yrittäminen on tästä kiinni. Onnea yritykseen!
Klexane ytityksen aloittamisesta lähtien. On täysin turvallinen ja hyvä hepariini. Tehokkaampi kuin marevan, koska flunssat, kipulääkkeet ja syömiset ei vaikuta sen tehoon. Lääkitys vaihtoon ja yrittämään:)
Klexanea voi käyttää turvallisesti raskauden ajan. Vaihda lääkitys siihen ja ei ongelmaa :)
Mites olette pärjänneet,kun olette klexanea noin kauan pistäneet,mulla oli jo 5päivän jälkeen vatsa tosi kipeä ja mustelmilla pitkään.kiitos kuitenki kaikille tiedoista tähän asti:)
Ihan hyvin. Mä olen klexanea pistänyt kolme raskautta, pahimmillaan kahdesti päivässä. Pistotaito kehittyy eikä niitä mustelmia tule samaan malliin.
Ihan hyvin. Mä olen klexanea pistänyt kolme raskautta, pahimmillaan kahdesti päivässä. Pistotaito kehittyy eikä niitä mustelmia tule samaan malliin.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 12:46"]Mites olette pärjänneet,kun olette klexanea noin kauan pistäneet,mulla oli jo 5päivän jälkeen vatsa tosi kipeä ja mustelmilla pitkään.kiitos kuitenki kaikille tiedoista tähän asti:)
[/quote]
Vatsaan tulee herkemmin mustelmia. Meillä mies pistää kankkuun tai jenkkakahvoihin. Hyvin harvoin kun mies ei ole kotona, pistän reisiin. Mahaan en enää koske:)
Raskaus piti olla.