Mikä on järkyttävin ja kammottavin maku, jota olet koskaan joutunut maistamaan?
Omalla kohdallani se on yläasteen kotitaloustunnilla tehdyt sisäelinruoat 80-luvun lopussa. Aivan erityisen hirveä oli munuaiskeitto, joka haisi ja maistui niin voimakkaasti pissalta, ettei opettaja itsekään pystynyt sitä syömään.
Kommentit (78)
Koulussa 80-luvun alussa tilliliha oli kyllä pahinta ikinä. Oksensin, enkä ole sen koommin maistanut tillilihaa (vaikka siitä on nykyään ihan ns. hienoja reseptejäkin, en voi kuvitella sen olevan hyvää millään mittarilla.)
Kiinalainen maotai-viina oli aika tujua, maku ja haju toi mieleen lähinnä mädän munan.
En ole toistaiseksi saanut (tai joutunut) maistaa duriania tai surströmmingiä...
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kotitaloustunnilla tehtyä keittoa ei oltu varmaan keitetty kypsäksi. Munuaiset, sydän ja muut sisäelimet vaativat pitkän kypsennysajan.
Tai sitten niitä munuaisia ei ollut kunnolla puhdistettu. Minä olen syönyt munuaisia vain steak and kidney piessa, siinä ne menee eikä ole koskaan maistunut ku selle, mutta ei tekisi erityisesti mieli syödä niitä sellaisenaan. Kysymys on varmaan lähinnä mielikuvasta.
Tofu, ällöttävää koskei maistu miltään vaikka olisi mukamas miten maustettua. Allöttävä rakenne vielä päälle niin avot!
Kylmä kesäkeitto, auringon lämmittämällä koskenkorvalla.
Purkkitonnikala, Spam, vienna sausage
Liettuassa cepelinaita. Hyi helvetti. Jauhoköntsä mikä on kypsennetty jossain mauttomassa lihaliemessä ja sisällä outo lihaköntsä
Ilman muuta durian. Kerran maistoin, oli aivan hirveää. Hajukin on oksettava.
Migreenilääke nenäsumutteena, kun maku tulee nielusta suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä tulee mieleen Sake. Ihan hirveää ja Tequila myös.
Et ole kunnon Tequilaa tuskin maistanutkaan kun sitä ei Suomesta edes saa. Itse olen Meksikossa ollessa maistanut ja oli tosi hyvää. Pehmeää, vähän makeaa eikä ollenkaan puistattanut kun nielaisi. Siellä sanottiin että kuraa myydään paljon oikeana tequilana ja siihen vaaditaan suola+limetti, että alas menee..
Eräässä paikassa sain niin pahaa kahvia, että olin oksentaa. En tiedä, mikä sen pahan maun ja myös hajun oli siihen tehnyt, mutta oli ihan järkkyä. Ehkä likainen kuppi, likainen kahvinkeitin, ehkä vesi oli jo valmiiksi huonon makuista. Väkisin maistoin kaksi kertaa ja olin maistavinani pari kertaa ja loput kaadoin viemäriin.
Lapsuuden painajainen koulussa 80-luvulla, veriohukaiset. Istuin aina viimeisenä ruokalassa koska lautanen oli pakko syödä tyhjäksi.
Minulla oli lapsuudessani todella usein korvatulehduksia ja niihin toistuvia antibioottikuureja. Olin vielä niin nuori, etten pysynyt nielemään tabletteja. Kun olin jo hieman vanhempi, ehkä noin 9-10 v., halusin kuitenkin välttämättä ottaa tabletit mikstuuran sijaan. En pysynyt nielemään niitä.
Äitini ollessa iltavuorossa, isäni heittäytyi luovaksi, ja sekoitti murskatun tabletin marjarahkan sekaan. Se maistui aivan hirvittävältä. Kun äitini tuli kotiin, istuin olohuoneessa yrittämässä niellä rahkaa. Olin istunut siellä jo varmaan pari tuntia.
Äitini oli kauhuissaan. Hän sanoi, että minun tulisi yrittää niellä tabletti, sillä siten paha maku olisi suussa vain muutaman sekunnin.
Sitten sisuunnuin, ja päätin yrittää. En ole sen koommin ottanut antibioottia nestemäisessä muodossa. Meni monta vuotta ennen kuin pystyin taas syömään marjarahkaa. Se karsea rahkan, kerman, mansikan ja lääketabletin maku nousee vieläkin kitalakeen kun asiaa muistelen.  
Sushi! Olipa vegaani tai ei. Kyyneleet valuu silmistä!! Merilevä on jotain aivan jäätävää!
Durian-toffeeta olen syönyt, maku ei ollut ihmeellinen (sisälsi aitoa mehua), mutta haju muistutti roskiksen ja sipulin sekoitusta. Kerran menin aasialaiseen kauppaan, ja ihmettelin kun yleensä ihan siistissä liikkeessä haisi niin ikävältä. Koska oli loppukesä, arvelin että roskikset oli viemättä tms., mutta sitten näin kasan parveilevia aasialaisnaisia: tuoretta Duriania oli tullut myyntiin. :D Totesin, että jätän väliin, se toffee riitti mainiosti.
Tofu on Suomessa outoa, lähes mautonta ja kumista. Se on ihan erilaista esim. Kiinassa ja Japanissa! Saan syötyä monia juttuja, mutta kotimainen tofu ei maistu. :/
Yksi kamalimmista makumuistoista koskee McVegan-hampurilaista, menin vegaanikaverin kanssa maistamaan. Se pihvi oli kuvottava. Maku oli niin ikävä, että minulle tuli huono olo, ja syöminen jäi kesken. Olen huomannut, että soijatuotteet eivät maistu suuhuni yleensä hyviltä, mutta tuo pahoinvointi oli uusi kokemus siltikin.
Juomapuolelta Lapsang Souchoung-tee, joka on siis vahvaa, savustettua teetä, sai myöskin voimaan pahoin. Pelkkä haju riitti ymmärtämään, etten tule selviytymään kupillisesta, ja kun olin kerran maistanut sitä, en saanut enempää alas vaikka yritin (syljin vaivihkaa takaisin kuppiin, noloa!).
Juustokeitto,
talkuna,
silakkalaatikko.
Miksi tähänkin ihan normaaliin ketjuun, kaikkea muka muka vitsinä, törky kommentteja? Ja mode nukkuu?
Pohjaan palanut maitopohjainen puuro.