Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka syövät vain samana päivänä tehtyä tuoretta ruokaa....

Vierailija
20.11.2020 |

....niin että ei syö enää huomenna päivän vanhaa ruokaa. Olen itse kylmäketjuhullu, mittaushullu ja kaikki ruoka pitää olla sopivan ravittua ja täyttävää jotta ylimääräistä ei jäisi.
Olen erittäin näppärä tekemään joka päivä tuoretta ruokaa terveellisesti itselleni mutta en kovin monelle ihmiselle.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri söin eilistä makaroonilaatikkoa. Ei ollut mennyt miksikään. Jotkut ruuat paranevat, kun saavat vetäytyä ja se saattaa kuulua reseptiinkin ( eräät liharuuat esimerkiksi).

Pilaantunutta ruokaa en tietenkään syö.

Vierailija
2/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, eikä ole syytä olla sinunkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syömishäiriön muoto tuokin on. Siitä pääsee kyllä terapialla.

Vierailija
4/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin eilisiä sushia.. hyvvee oli.

Vierailija
5/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan ravittua ruokaa? Eli kasvatat sikapossun, teurastat sen, teet yhden aterian ja loput ruhosta roskiin, koska ei ole enää tuoretta?

Vierailija
6/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi joka käy joka päivä kävellen kaupassa ja ostaa sen verran mitä sinä päivänä syö.

Vierailija
7/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yhtään syödä ruokaa, joka on aiemmin laitettua. Nytkin ällöttää jääkaapissa oleva kala eiliseltä, vaikka siitä saa ihan toimivan aterian vielä. Aina kun ruoka on vähän aikaa ollut, varsinkin jos huoneenlämmössä, tulee mieleen, että mitähän sielläkin kasvaa.

Vierailija
8/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri söin eilistä makaroonilaatikkoa. Ei ollut mennyt miksikään. Jotkut ruuat paranevat, kun saavat vetäytyä ja se saattaa kuulua reseptiinkin ( eräät liharuuat esimerkiksi).

Me luulemme sen parantuvan kun näin meille on väitetty kautta aikojen mitenkään sitä perustelematta eli kyllä se maku kärsii ja sen maistaa onko ruoka tuoretta tai eilistä.

Vierailija
9/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitot yleensä paranevat kun saavat seistä päivän kylmässä. 

Vierailija
10/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me luulemme sen parantuvan kun näin meille on väitetty kautta aikojen mitenkään sitä perustelematta eli kyllä se maku kärsii ja sen maistaa onko ruoka tuoretta tai eilistä.

Me osaamme omalla makuaistillamme päätellä, onko se ruuan maku parantunut vai ei. Meidän ei tarvitse uskoa mitään väitteitä, kun voimme omin aistein maun todeta.

Vierailija
11/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kyllä seuraavan päivän ruokaa, jos se on ollut jääkaapissa ja on itse laitettu edellisenä päivänä, mutta pakasteet yököttää, en koskaan syö esim. lämpimiä ruokia, leipää tai edes marjoja pakastettuna ja sulatettuna. Jäätelö sentään menee.

Vierailija
12/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiallisesti syödään samana päivänä tehtyä ruokaa.

En ikinä pakasta ruokaa.

Vierailija
13/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en voi :D Olin työssä jossa oli joka päivä tuore ruoka. Nyt kotona ollessa teen vain sen päivän ruuan,en yhtään enempää. En pakasta koska se ei ole mun mielestä enää hyvää.

Keitto on tosin hankala tehdä yks annos.

Vierailija
14/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain ja ainoastaan Saimaan norpan kuutista tehtyjä tartar pihvejä ja joka päivä on pakko saada tuoretta kuutin lihaa.

Vierailija
15/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitot yleensä paranevat kun saavat seistä päivän kylmässä. 

Jos keitossa on perunaa sen maku ei todellakaan parane.

Vierailija
16/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä niinsanottu kaapiton, minulla ei siis ole mitää ruokatarpeita kun ostan aina just sen mitä syön. Jos haluan kanankoiven, osta sen ja syön, halutessani hedelmän kävelen kauppaan en valmiille hedelmäkulholle. Useimmiten syön noilla kauppamatkoilla joten ruokia ei kulkeudu asuntooni. Josku tulee joka ketsuppipullo mutta useimmiten on pienet sinappi- ja ketsuppipussit taskussa tai laukussa. Tiskiä ei kerry melkein yhtää ja kaappitilaa riittää tärkeimmille asioille. Kauppoja lähellä jotka auki puoleenyöhön. 

Käyn usein 5-6 kertaa kaupassa päivän aikana, samoin kuin muut käy jääkaapilla. Olen urbaani

Vierailija
17/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin mahdotonta meille!

Pataruuat ja sopat on parhaimmillaan vasta seuraavana päivänä, saaristolaisleipä ja kuivakakku vasta päivien kuluttua valmistuksesta!

Pastan, pihvin, kalan ja salaatit syön päiväntuoreina

Vierailija
18/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me osaamme omalla makuaistillamme päätellä, onko se ruuan maku parantunut vai ei. Meidän ei tarvitse uskoa mitään väitteitä, kun voimme omin aistein maun todeta.

Ja sen makuaistin on sinulle opettanut sinun äitisi.

Vierailija
19/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella tarkka ruuan suhteen (kylmäketjut ymv.) mutta en näe mitään riskiä siinä että teen esim. tänään ruuan, ja kun on syöty laitan jämät jääkaappin ja syön seuraavana päivänä. Moni ruoka (mm. keitot) minusta vain paranee, nämä toki makuasioita.

Mutta se mistä olen tarkka on ruuan viilentäminen nopeasti, esim. laatikkoruuat ym. voivat olla pitkään liian kuumia jääkaappiin, teen niin että laitan uunivuuan (tai siirrän ruuan pienempään astiaan) ja sitten vuuan (tai astian) kylmäkallejen päälle niin viilentyy nopsaan jääkappiin laitettavaksi.

Vierailija
20/20 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen makuaistin on sinulle opettanut sinun äitisi.

Miten makuaisti opetetaan? Mulla ja mun äidillä on kyllä tosi erilaiset makumieltymykset.