Mies kysyy: Kannattaako kiinnostavan naisen ulkonäköä kehua...
vai kannattaako olla sanomatta mitään? Kiinnostava nainen on oikeasti kaunis.
Muistan kuulleeni neuvon, että kiinnostavan hyvännäköisen naisen, jonka haluaa iskeä ulkonäköä ei pitäisi paljoa kehua. Mutta kertokaa te, olette asiantuntijoita tässä.
Kommentit (63)
Argh mä en kestä kun tämä kyselevä mies kerta toisensa jälkeen mokaa tismalleen samasta syystä: kuvittelee sosiaalisen kanssakäymisen seuraavan jotain teoriaa tai kaavaa. Nyt se exceli sauhuten varmaan tekee tilastoa, kannattaako kehua vai eikö kannata ja miettii reploja valmiiksi. Voi vaan kuvitella, miten muovisen huonoja ne kommentit on tositilanteessa. Ja entäpä sitten kun se toinen osapuoli ei toimikaan käsikirjoituksen mukaan vaan heittää jonkun ennalta-arvaamattoman kommentin? Metsään menee niin että suhisee taas...
Tilannetaju on se avainasia. Sopivan kumppaniehdokkaan kanssa kehutkin sulautuvat sinne muun kanssakäymisen sekaan, eivätkä aiheuta kiusaantuneita hetkiä. Jos on yhteisiä haurun aiheita, voi naiselle sanoa, että hän on hauskaa seuraa. Jos hänellä on erikoisia harrastuksia, voi häntä sanoa jännittäväksi.
Mutta ajattelisin, että ne kehut on parhaimmillaan, jos ne tulevat spontaanisti jossain kivassa tilanteessa. Ei niitä kannata etukäteen miettiä, vaan elää siinä hetkessä.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:04"]
Miksi ulkonäköä pitäisi kehua????? Eikö se ole jotenkin mielistelyä jos toista kauniiksi sanoo tms kun kuitenkin ihmisessä on paljon muutakin kuin ulkonäkö. Eikä varsinkaan tissejä tai persettä, vaikka ne juuri vetoavatkin mieheen.
T. ei aloittaja mies
[/quote]
Se ei ole mielistelyä, jos kehun sanoja on oikeasti sitä mieltä että nainen tai se kehuttava kohta naisessa on kaunis, eikä muutenkaan mielistele. Tissejä ja persettä, ainakin minun, saa kyllä kehua mielellään, mutta ei vielä ihan ekoilla eikä toisilla treffeillä. Se luo kuvan, että mies on vain seksin perässä. Sitten kun sitä seksiä on jo saatu, olet turvallisilla vesillä kehumaan vaikka hyvää pillua jos pillu on mielestäsi hyvä.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:02"]
Entä rumempi nainen kannattaako tälle kommentoida ulkonäköä tai käyttää tuota miten tuonnäköinen on vielä sinkkuna fraasia?
[/quote]
Sitä fraasia ei kannata käyttää. Minä en siitä loukkaannu, mutta moni muu kyllä.
Jos nainen on mielestäsi ruma, niin ei kannata missään nimessä kommentoida ulkonäköä. Jos jokin kohta hänessä on mielestäsi kaunis, kuten sirot ja hoidetut kädet tai hyvin hänelle sopiva pusero, sen saa tietenkin kertoa.
Veikkaan, että muutaman päivän kuluessa ilmestyy eräässä blogissa teksti otsikolla: "naisen ulkonäön kommentointi suhteessa sen tasoon"
ostat ruusumyyjältä ruusun kesken treffien, se kertoo kaiken, ei tarvita turhia sanoja. Muista myös että kaunis nainen muuttuu viiden vuoden kuluttua valokuvankauniiksi ;)
En haluaisi naisena kuulla kehuja ulkonäöstäni. Ainakaan pääsääntöisesti. Se vielä menee, jos heti treffejen alussa (tavatessa) mies sanoo "näytät hyvälle" tms. tekemättä siitä suurempaa numeroa. Sitten kun on jo suhteessa saa tietysti kehua niin paljon kuin lystää :D
Mä tykkään, jos mun tissejä ja pyllyä kehutaan.
terv. silikonityrkky
Korkeintaan silmiä. Minulle ainakin tökkii ulkonäkökeskeisyys.
Ainakin minulle ulkonäön kehuminen treffeillä tarkoittaa ihan samaa kuin "mentäiskö panemaan?". Eli ei mielellään heti kärkeen sellaista. Sen pitää näkyä miehen katseesta ja naamasta ja käsien kosketuksesta, että hän pitää minua kauniina ja seksikkäänä. Ei sitä sanoa pidä. Korkeintaan voi sanoa, että näytät ihanalta tai olet ihana.
Sitten myöhemmin, kun suhde on tosiasia, sen saa mielellään sanoa joka päivä. Ja ihan perusmuodossa: Olet kaunis!
Siis loukkaantuuko jotkut naiset oikeesti ulkonäön kehumisesta?? Ja kuka edes miettii, pitääkö kiinnostavan ihmisen ulkonäköä kehua? Eikö se ole perusasia. Meidän suomalaisten pitäisi oppia paljon enemmän muutenkin sanomaan toiselle positiivista ajattelematta sitä, että ylpistyykö se nyt tai pitääkö minua jotenkin outona/ällöttävänä. Varsinkin miehet, teidän pitäis oppia kehumaan naisia eikä pohtia jossain vauvapalstalla, voiko kiinnostavalle naiselle sanoa, että olet kaunis. Sitten täällä kommentoidaan, että kehu niskaa tai käsiä... tms yhtä omituista. Miksei rehellinen spontaani kehu ole ok ? Itse kehun ihmistä (miestä), jonka koen kiinnostavaksi, koska ulkonäkö on osa sitä kiinnostusta. Jos mies on minusta hyvännäköinen, en ala kehua pelkästään älyä ja ajatella, että jos nyt sanon tuolle sen olevan komea, se pitää minua ulkonäkökeskeisenä moukkana eikä puhu mulle enää koskaan. Tämä palsta yllättää aina. Ja ap, voisit olla jo naisen kanssa drinkeillä tai nainen voisi olla vaikka sängyssäsi tällä hetkellä, jos olisit vähän rennompi.
Juuri sen takia, etteivät suomalaiset miehet normaalisti kehu naista kauneudesta, kehuminen paljastaa miehen aikeet. Ei kukaan mies täällä sellaista sano, ellei halua mahdollisimman pian sänkyyn. Kyllä minustakin olisi ihanaa, jos miehet ihan muuten vaan kehuisivat, mutta kun evidenssi on toisensuuntainen. Kehuista tietää AINA, että myöhemmin illalla tulee ehdotus jatkoista miehen luona.
Yhh, ei, en itse tykkää kyllä yhtään, mikäli mun ulkonäköä kehutaan. Olen kyllä tietoinen siitä, miltä näytän, eivätkä kenenkään kehut muuta käsitystä itsestäni ja edistä juttua mihinkään suuntaan. Ennemminkin tulee kiusallinen fiilis. Jos ulkokuorta pitää kehua, niin siinä tapauksessa mieluiten esim. laukkua/kenkiä/asua. Nämä ovat muuten jääneet mieleen! Mun iltalaukkuvalintaa on kehuttu pariin kertaan eri miesten tahoilta, ja ne tulen muistamaan varmasti aina. :) Kuulostaa ehkä hölmöltä, mutta näin on.
Kaikkein parhaiten on kuitenkin jäänyt mieleen se, kun eräs mies kehui mua aidoksi. Meinasi tulla tippa linssiin, koska se on sitä, mitä olen aina halunnut ollakin. :)
Ikinä en unohda spontaaneja kommentteja ulkonäöstäni, kuten kylläpä sä oot nätti, sä oot kyllä sitten klassisen kaunis nainen, mustavalkokuvat sopii sulle jne... En ollut se kaunein kouluaikoina luokaltamme, siksi ehkä joskus loukkasikin kommentit "ihanat silmät", tuntu et enkö mä muuten ole kaunis, silmätkö vain. Tosin olen kuullu sitä nyt niin usein, että oikeasti nykyään uskon, et mun silmät on kauniit, varsinkin kun meikkaan hyvin! Moni mies on sanonu, että kiinnittäny aivan ensimmäiseksi huomion mun kauniisiin silmiin, VAIKKA mulla on myös isot rinnat! Eli mun neuvo olis, että mutu-tuntumalla, spontaanisti, ei mitään etukäteen mietittyjä juttuja. Kyllä se mikä on tullakseen, tulee luontevasti! :)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 20:42"]
Kyllä minun mielestäni on kiva kuulla jos joku mukava mies pitää minua viehättävänä
[/quote]
Kenenpä mielestä ei olisi kiva kuulla kehuja. Mutta AP tarkoittanee kysymyksellään, parantaako ulkonäön kehuminen tsäänssejä. Eli lähdetkö todennäköisemmin miehen matkaan jos hän kehuu kuin jos ei kehu?
[/quote]
No en mä ainakaan lähtisi miehen matkaan, joka ei kehuisi mun ulkonäköä. Miksi lähtisin, jos ei tyyppi edes pitäsi mua viehättävänä? Mitkään lipevät iskuyritykset tai tällaiset pelitaktiikat muhun kyllä ei vetoa, vaan ihan suora rehellisyys, kiitos.
Kyllä minun mielestäni on kiva kuulla jos joku mukava mies pitää minua viehättävänä
[/quote]
Kenenpä mielestä ei olisi kiva kuulla kehuja. Mutta AP tarkoittanee kysymyksellään, parantaako ulkonäön kehuminen tsäänssejä. Eli lähdetkö todennäköisemmin miehen matkaan jos hän kehuu kuin jos ei kehu?
[/quote]
Melkein mieluummin lähden miehen matkaan jos hän ei kehu. Mutta sitten kun jo vähän olemme yhdessä, on kivaa, jos kehuu. Jos kehutaan jo ennen kuin olen yhtään valinnut miehen tulee olo, että mies haluaa vain "pesää" kehuillaan, ja ajattelee kehujen olevan oikotie.
Mieluummin pitää antaa ymmärtää, että tykkää minusta ja olen mukava siinä saalistusvaiheessa. Mutta jokainen nainen ei varmaan ole samaa mieltä. Pidän itse omasta ulkonäöstäni ja uskon olevani ihan viehättävä, siksi en kaipaa erityisesti miehen kehuja siihen. Paitsi sitten kun tunnetaan paremmin, niin mun ihastumista saa syvenemään kehuilla.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:09"]
[/quote]
[/quote]
No en mä ainakaan lähtisi miehen matkaan, joka ei kehuisi mun ulkonäköä. Miksi lähtisin, jos ei tyyppi edes pitäsi mua viehättävänä? Mitkään lipevät iskuyritykset tai tällaiset pelitaktiikat muhun kyllä ei vetoa, vaan ihan suora rehellisyys, kiitos.
[/quote]
Mä taas en ymmärrä, miksi kukaan mies edes haluaisi minut, ellei pitäisi minua ihan viehättävänä. Se on siis jo ihan oletus lähtötilanteessa minulle. Siksi sitä ei tarvii sanoa... Varsinkaan siksi, että tekee vaikutusta, ei.
"Kauneuden" kehumisesta: Mieti asiaa siltä kantilta, haluatko miehenä kuulla naiselta olevasi komea. Ja jos mielesi tekee arvioida naisellesi rintojen kokoa, haluaisitko kuulla naiseltasi arvioita munasi koosta.
Naisen ulkonäkö ei ole sen enemmän yleistä arvostelua tarvitseva asia kuin miehenkään.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mä taas en ymmärrä, miksi kukaan mies edes haluaisi minut, ellei pitäisi minua ihan viehättävänä. Se on siis jo ihan oletus lähtötilanteessa minulle. Siksi sitä ei tarvii sanoa... Varsinkaan siksi, että tekee vaikutusta, ei.
[/quote]
Aa, mulla taas on kokemusta siitä, että hurmaan helposti miehiä "älylläni" ja keskustelukyvylläni ja luonteellani, ynnämuilla tällaisilla ominaisuuksilla. Ja siis en tietenkään oleta, että ne pitäis mua mitenkään rumana, mutta ei välttämättä mitenkään häkellyttävän kauniinakaan. Mut kun mä haluan sellasen, joka sen lisäks, että se on ihastunut mun muihin ominaisuuksiin, on myös todella ihastunut mun ulkonäköön.
Ja ei miehet muuten aina kehu ulkonäköä vain sillä taka-ajatuksella, että sais seksiä. Munkin mies kehui mun ulkonäköä ensimmäisen kerran kun tavattiin, vaikka oltiin silloin molemmat omilla tahoillamme suhteessa, eikä hänellä sillä hetkellä ollut mitään muuta taka-ajatusta, kuin se, että piti mua kauniina ja halusi sanoa sen. Meidän suhde alkoi vasta paljon myöhemmin, kun oltiin molemmat sinkkuja samaan aikaan. Mut tässä ketjussa tietysti oli kyse nimenomaan naisen iskemisestä. Mun neuvo on, että tekee niinkuin mun mies teki, eli ilmaisee kiinnostuksensa ihan suoraan ja rehellisesti ja avoimesti, pelaamatta mitään pelejä tai laskelmoimatta.
Mitään junttimaisia kuluneita iskurepliikkejä ei kannata käyttää;)
"Onko sun vanhemmat simpukoita, kun oot tollanen helmi?"
"Oot kuuma kuin hella kutosella"
"Miten noin kaunis nainen voi olla sinkku?"
"Oot täydellinen, mutta näyttäisit vielä paremmalta minun vierelläni"