Sinä 45-50v nainen, oletko alkanut haista ”tädille”?
Tämä ihon ominaistuoksun muutos siis johtuu hormonaalisista syistä ja ihon ph-arvon muutoksesta, en tarkoita nyt mitään lian/hien hajua. Täytän 46 ja huomasin että olen alkanut haisemaan/tuoksumaan TÄDILLE. Huomasin tän kylpytakistani jota en pese niin tiuhaan, siinä oli tuttu ja kotoisa täti-tuoksu joka sukuni muillakin naisilla on siinä viidenkympin tienoolla tullut. Mulla jo aiemmin :)
Kommentit (126)
Hmm. Olen 48, enkä tiedä mitä tarkoitat. Onko siis pääteltävissä, etten tuoksu tädiltä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea tämä sivusto saa tekemään. Kävin haistelemassa aamutakkiani. Ihan hyvälle tuoksuu. Itseasiassa todella miellyttävä tuoksu. Oletteko varmoja ettei tätituoksu johdu siitä että teillä on varaa käyttää korkealastuisia parfyymejä ja ihonhoitotuotteita?
Niin tuoksuu minunkin aamutakkini.
Tämä palsta itse on niin täynnä kuonaa ja pahaa hajua tiettyillä tänne kirjoittavilla, että se haisee kohta näytön läpi.
No en todellakaan haise 😂 Luoja tätä palstaa..
Tätituoksu eli Chanel 5
Ei mulla muuta
En tietääkseni haise 'tädille'. Sem muistan, että mummoni haisi pahalle, enkä halunnut siksi olla hänen sylissään.
Minulla on todella hyvä hajuaisti mutta en tunnista tällaista tätituoksua.
Vaihdevuosien aikana virtsa, hiki ja emättimen tuoksu voivat muuttua hieman vahvemmiksi hormonaalisen muutoksen vuoksi mutta eihän normaali ihmisen pissa tai alapää haise ohikulkiessa jos ei virtsankarkailusta kärsi.
Tätituoksu ei ole hikeä, likaa, pissaa, alapäätuoksua vaan normaali puhtaan ihon ominaistuoksu. Sen voi peittää toki hajuvedellä jne mutta juuri esim kulpytakissa jossa on ”puhtaana” sen tuoksun huomaa. Ei ole paha haju.
Voi olla että kaikilla tätä muutosta ei tule. Mulla on ollut aina melko hapan ph ja esim hajuvedet tuoksuu mulla aivan erilaiselta kuin kavereilla. Nyt sitten täti-iässä se ihon ph on muuttunut ja ominaistuoksu puhtaalla iholla on erilainen. Tätituoksu on siis puhtaan ihon puhdas oma tuoksu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo pitää tarkentaa että tää ei ole vielä ns vanhuksen haju, se on monesti sitten jo sekoitus ominaistuoksua ja pissavaippaa:)
No kyllä viisikymppinen haisee jo ihan kuselle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea tämä sivusto saa tekemään. Kävin haistelemassa aamutakkiani. Ihan hyvälle tuoksuu. Itseasiassa todella miellyttävä tuoksu. Oletteko varmoja ettei tätituoksu johdu siitä että teillä on varaa käyttää korkealastuisia parfyymejä ja ihonhoitotuotteita?
Juntti. Ei kukaan käytä enää hajustettuja ihonhoitotuotteita tai parfyymeja vuonna 2020.
Oho, jonne löysi vanhan ketjun! Voi että miten taitavaa!
Vierailija kirjoitti:
Haisen tuherolle.
Oikein!
Ihan samalle tuoksun kuin nuorempanakin.Sinua nyt vanhempana paljon ja minulla on ärsyttävän hyvä hajuasti , aina ollut ja yhä on!Jospa kylpy tai aamu-takissi on paikassa,jossa siihen kertyy kosteus,et tuleta sitä kuivaksi ja et sitä riitävän usein pese?Vaihde vuodet jo ajat sitten ohittaneena.Itse asiassa niitä itse en edes huomannut.Lopuvat kuin seinään olessani 53vuotias. Mitä tulee itseäni huomattavasti vanhempiin sisariini joista puolet jo kuolleet.Kaikki tuoksuivat ikään katsomatta puhtaille ja raikaille,olivat uni vaateet päällä tai olivat kylpytakissa.Mistä tien? No kun heillä yötä silloin tällöin harvakseen joskus.
Lenkillä joskus haistaa tädin, kun ohittaa.
Olen 46 enkä ole koskaan kuullutkaan tätituoksusta. Vanhojen ihmisten, siis sellaisten 80v kotona on usein ei niin hyvä tuoksu, mutta en ole koskaan kuullut, muusta ikään liittyvästä tuoksusta.
Itseäni ei ole sanottu koskaan tätituoksuiseksi, eikä muuten pahanhajuiseksikaan. Hyväntuoksuiseksi on sanottu useammankin kerran näin yli 40-vuotiaanakin mm. mieheni, teini-ikäisten lapsieni, työkaverin sekä ystävien toimesta.
En usko että omaa tuoksua pystyy luotettavasti arvioimaan.
Omalla äidillä on diabetes ja on yli 60, siltikään en huomaa tädin hajua. Nuorempana äidissä oli sellainen tietynlainen ominaistuoksu, se on muuttunut hennommaksi, luulisin koska tukka ei enää rasvoitu ja hormonit hyrrää yhtä lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juntti. Ei kukaan käytä enää hajustettuja ihonhoitotuotteita tai parfyymeja vuonna 2020.
Kyllä niitä nytkin myydään esimerkiksi Sokos emotionissa ihan päivittäin. Hajusteita on käytetty ainakin jostain Egyptin ajoista 2000 ekr. lähtien, luulitko että ne on nyt ohi lopullisesti koska 2021 on luonnollisuusbuumi meneillään?
Parfyymia kehotetaan nykyisin laittamaan esimerkiksi hiuksiin tai vaatteeseen mieluummin kuin suoraan iholle.
Naisvihaa voi näinkin ilmaista. Sairasta touhua.
On se kumma naisen elämä, ensin tyttärellään, sitten täditellään ja lopuksi mummotellaan. Ja aina negatiivisesti ja jotenkin seksuaalisuuteen vedoten ja loukaten.