Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ette tunne lapsenne kaverin perhettä (lapset päiväkodissa/eskarissa)?

Vierailija
22.03.2014 |

Ja lapset haluaa tapailla vapaa-ajallakin, miten olette toimineet?

Saako teillä 5-6v mennä tuntemattomaan perheeseen tai otatteko teille lapsen kaverin?

Kauanko saavat olla?

Jos päästätte omanne vieraaseen paikkaan - miten uskallatte, eihän voi tietää millanen perhe on...onhan noita kaikenlaisia.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 20:49"]

Miksi ei voi tutustua ennen kuin sopii vierailuja puolin tai toisin? Aika outoa viedä lapsia suht tuntemattomiin perheisiin leikkimään, kuitenkin alle kouluikäiset lapset ovat vielä niin pieniä että kyse on sitten myös lastenhoidosta ja kai jokainen vanhempi haluaa tuntea lastensa hoitopaikan ja hoitajat vähän paremmin? Tietenkin eri asia jos vanhemmat ovat vierailuilla mukana, ellei ole kyseessä tuttu perhe ja on yhdessä sovittu lastenhoidosta.

Päiväkodissa ehtii leikkiä päivän mittaan tuntikaupalla tarpeeksi kavereiden kanssa, hoitopäivän jälkeen lapsetkin kaipaavat oman perheen yhdessäoloa.

[/quote]

ISO peesi.

Vierailija
2/30 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 20:49"]

Miksi ei voi tutustua ennen kuin sopii vierailuja puolin tai toisin? Aika outoa viedä lapsia suht tuntemattomiin perheisiin leikkimään, kuitenkin alle kouluikäiset lapset ovat vielä niin pieniä että kyse on sitten myös lastenhoidosta ja kai jokainen vanhempi haluaa tuntea lastensa hoitopaikan ja hoitajat vähän paremmin? Tietenkin eri asia jos vanhemmat ovat vierailuilla mukana, ellei ole kyseessä tuttu perhe ja on yhdessä sovittu lastenhoidosta.

Päiväkodissa ehtii leikkiä päivän mittaan tuntikaupalla tarpeeksi kavereiden kanssa, hoitopäivän jälkeen lapsetkin kaipaavat oman perheen yhdessäoloa.

[/quote]

ISO peesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:20"]

Saako teillä 5-6v mennä tuntemattomaan perheeseen tai otatteko teille lapsen kaverin?

Kauanko saavat olla?

Jos päästätte omanne vieraaseen paikkaan - miten uskallatte, eihän voi tietää millanen perhe on...onhan noita kaikenlaisia.

[/quote]Ei ollut mitään yhteyttä koska tiesin että muutamme parempaan paikkaan kun koulu alkaa ja niin tehtiin.

Vierailija
4/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen parikin kertaa tavannut toisen lapsen vanhemman päiväkodissa, siitä saa jo aika hyvän kuvan, onko täysipäistä porukkaa vai ei. Ei mun mielestä tarvitse sen paremmin tuntea, kunhan ei mitään kirvesmurhaajaporukkaa vaikuta olevan, niin kyllä lapsen uskaltaa sinne pikku hetkeksi päästää. Vien ja haen itse, niin siinähän sitä pikku hiljaa tutustuu, jos lapset alkaa leikkiä useamminkin toistensa luona.

Vierailija
5/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mennä ja käyn itse lapsen viemässä. Ei mulla ole kyllä tullut mieleen pelätä ihan tavallisia perheitä.

Vierailija
6/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:24"]

Kauanko saavat olla?

[/quote]Ei ollut mitään yhteyttä koska tiesin että muutamme parempaan paikkaan kun koulu alkaa ja niin tehtiin.

[/quote]

Ja tämän luulit auttavan kyssärissä?

Mä haluan tutustua perheeseen muualle ensin, vaikka puistossa tms.

Siitä sitten vaikka pihalle leikkimään tunniksi tms. pikkuhiljaa.

Vierailija
7/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä aina ehdottaa, että menisit ensi kerran yhdessä lapsen kanssa, koska tämä vähän arastelee aluksi oudoissa paikoissa. Tai kutsua omaan kotiin samalla aikuisen kahville.

Vierailija
8/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kutsun koko perheen kahville ensin, yleensä tulee vastakutsu ja siitä ae lähtee. Eka kontakti on lappu lapsen lokeroon jos hakuajat on niin eri ettei bongaa livenä.

Vierailija
9/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydetään enemmän kavereita ensin meille. Lapseenkin tutustumalla saa jo kuvan, haluaako, että oma lapsi kaveeraa enemmän. Toisaalta, myös vanhempiin törmää päivittäin päiväkodissa ja voi vaihtaa muutaman sanan silloin tällöin niin tutustuu pikku hiljaa. Ei meillä ole tullut mitään ongelmatapauksia vastaan, ihan tavallisia mukavia perheitä vain.

Vierailija
10/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla aika naiivi, sillä en ole koskaan ajatellutkaan, etteivätkö lapseni olisivat voineet kyläillä ns. vieraassa perheessä tai etteikö meille olisi saanut tulla kylään suoraan päiväkodista, jos on sovittu niin. Tosin jokaisen perheestä olen ainakin toisen vanhemman ohimennen nähnyt, mikä nyt ei tietenkään kerro perheestä yhtään mitään.

Vierailija
11/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:28"]

Saa mennä ja käyn itse lapsen viemässä. Ei mulla ole kyllä tullut mieleen pelätä ihan tavallisia perheitä.

[/quote]

Mistä sä luulet jonkun pedofiilin tunnistavas...

Vierailija
12/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:24"]

Kauanko saavat olla?

[/quote]

Ja tämän luulit auttavan kyssärissä?

Mä haluan tutustua perheeseen muualle ensin, vaikka puistossa tms.

Siitä sitten vaikka pihalle leikkimään tunniksi tms. pikkuhiljaa.

Vierailija
13/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut lapsen vanhemmille ja kutsunut meille leikkimään. Vanhemman tuodessa lapsen, olen kysynyt haluaako tulla samalla kahville. Siinä on sitten juteltu ja tutustuttu. Jos kahvittelu ei ole syystä tai toisesta sopinut on eteisessäkin ehditty pari sanaa aina vaihtaa.

Jos perheestä on tullut hyvä ns. normaalin perheen kuva olen vienyt leikkimään. Saatan aina lapsen sisälle asti. Katson, että saa vaatteet naulakkoon ja samalla näen miltä koti näyttää jne.

Jos perheestä on jäänyt epäilyttävä kuva, en päästä lasta perheeseen leikkimään. Meille saa toki tulla leikkimään.

Vierailija
14/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa mennä eikä meille saa tulla, ellei sitten satu asumaan ihan lähellä ja on muuttanut äskettäin. Silloin voi tulla meille pihaan, mutta omani ei mene vieraisiin perheisiin edes pyydettynä.

Meille ei tulla sisälle leikkimään siksi, että muutama äiti yritti aikaan laittaan oman 5v:n ja pikkusisarukset 4-5 tunniksi "leikkimään", että itse sai vapaata. Siksi nyt on täyskielto ja jos joku yrittää päiväkodilla, että voisiko Joonas tulla meille leikkimään, niin kieltäydyn kohteliaasti. Sama kaikkien yökyläilypyyntöjen kanssa. Kun paikkakunnalla on festarit tai joku muu biletysjuhla, alkaa yllätäen sadella näitä "meidän Joonas niin haluaa teille yökylään" - juttuja.

Vierailija
15/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:28"]

[/quote]

Mistä sä luulet jonkun pedofiilin tunnistavas...

[/quote]

No mistä itse kuvittelet? Pyydätkö vanhemmat ensin kahville ja kysyt asiasta siinä kahvittelun lomassa? Lapsi nyt vaan irtautuu vanhemmistaan ja siirtyy pikkuhiljaa ulos maailmaan, ei sitä voi eikä pidä estää. En osaa pitää eskarikaverin luona kyläilyä kauhean vaarallisena.

Vierailija
16/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan kauhean vastuuton tapaus, mutta eipä ole ikinä tullut mieleenkään, etteikö lasta voisi päästää ilman mitään tutustumisrituaaleja tarhakaverin luo leikkimään... Tietysti sitten mietittäisiin uudestaan jos lasta viedessä huomaisi jonkun jutun olevan oikeasti pahasti vialla, mutta en kyllä usko ylivarovaisuuteen tällaisissa jutuissa. 

Vierailija
17/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydetään enemmän kavereita ensin meille. Lapseenkin tutustumalla saa jo kuvan, haluaako, että oma lapsi kaveeraa enemmän. Toisaalta, myös vanhempiin törmää päivittäin päiväkodissa ja voi vaihtaa muutaman sanan silloin tällöin niin tutustuu pikku hiljaa. Ei meillä ole tullut mitään ongelmatapauksia vastaan, ihan tavallisia mukavia perheitä vain.

[/quote]

Mä olen samaa mieltä. Ihan uskomatonta ylihysteriaa ja superäitiyden suorittamista tuo ettei uskaltaisi lasta päästää päiväkotikaverin luokse leikkimään. Ihan oikeasti, mitä te kuvittelette että siellä tapahtuu? Ai niin mutta monelle äidille jo se on kriisi, jos lapsi saa rusinan ennen rippikouluikää.

Se nyt vaan on n 100 kertaa todennäköisempää, että se on puolisonne, isänne, veljenne, tai joku muu sukulainen joka lasta raiskaa/hakkaa/pahoinpitelee kuin jonkun päiväkotikaverin tuntematon vanhempi.

Vierailija
18/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:56"]

[/quote]

Mä olen samaa mieltä. Ihan uskomatonta ylihysteriaa ja superäitiyden suorittamista tuo ettei uskaltaisi lasta päästää päiväkotikaverin luokse leikkimään. Ihan oikeasti, mitä te kuvittelette että siellä tapahtuu? Ai niin mutta monelle äidille jo se on kriisi, jos lapsi saa rusinan ennen rippikouluikää.

Se nyt vaan on n 100 kertaa todennäköisempää, että se on puolisonne, isänne, veljenne, tai joku muu sukulainen joka lasta raiskaa/hakkaa/pahoinpitelee kuin jonkun päiväkotikaverin tuntematon vanhempi.

[/quote]

HÖH tuli väärä lainaus. Piti lainata sitä joka totesi, ettei ole ikinä osannut moista edes pelätä.

Vierailija
19/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:56"]

[/quote]

[/quote]

HÖH tuli väärä lainaus. Piti lainata sitä joka totesi, ettei ole ikinä osannut moista edes pelätä.

Vierailija
20/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:37"]

Ei saa mennä eikä meille saa tulla, ellei sitten satu asumaan ihan lähellä ja on muuttanut äskettäin. Silloin voi tulla meille pihaan, mutta omani ei mene vieraisiin perheisiin edes pyydettynä.

Meille ei tulla sisälle leikkimään siksi, että muutama äiti yritti aikaan laittaan oman 5v:n ja pikkusisarukset 4-5 tunniksi "leikkimään", että itse sai vapaata. Siksi nyt on täyskielto ja jos joku yrittää päiväkodilla, että voisiko Joonas tulla meille leikkimään, niin kieltäydyn kohteliaasti. Sama kaikkien yökyläilypyyntöjen kanssa. Kun paikkakunnalla on festarit tai joku muu biletysjuhla, alkaa yllätäen sadella näitä "meidän Joonas niin haluaa teille yökylään" - juttuja.

[/quote]Hahahahahhahaaaa ompa typerä juttu ja mustavalkoinen vaikea ihminen! Sä et sitten kykene sanomaan esim että 2 tuntia saa olla ja et voi nyt vastata kuin tästä yhdestä kaverista.

Onko se nyt se arvoista eristää lapsesi vapaa-ajan kavereista?