Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ette tunne lapsenne kaverin perhettä (lapset päiväkodissa/eskarissa)?

Vierailija
22.03.2014 |

Ja lapset haluaa tapailla vapaa-ajallakin, miten olette toimineet?

Saako teillä 5-6v mennä tuntemattomaan perheeseen tai otatteko teille lapsen kaverin?

Kauanko saavat olla?

Jos päästätte omanne vieraaseen paikkaan - miten uskallatte, eihän voi tietää millanen perhe on...onhan noita kaikenlaisia.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:37"]Ei saa mennä eikä meille saa tulla, ellei sitten satu asumaan ihan lähellä ja on muuttanut äskettäin. Silloin voi tulla meille pihaan, mutta omani ei mene vieraisiin perheisiin edes pyydettynä.

Meille ei tulla sisälle leikkimään siksi, että muutama äiti yritti aikaan laittaan oman 5v:n ja pikkusisarukset 4-5 tunniksi "leikkimään", että itse sai vapaata. Siksi nyt on täyskielto ja jos joku yrittää päiväkodilla, että voisiko Joonas tulla meille leikkimään, niin kieltäydyn kohteliaasti. Sama kaikkien yökyläilypyyntöjen kanssa. Kun paikkakunnalla on festarit tai joku muu biletysjuhla, alkaa yllätäen sadella näitä "meidän Joonas niin haluaa teille yökylään" - juttuja.

[/quote]

No onpa ankeaa. Tosi hirveää jos joku toinen äiti saa pienen hetken hengähtää. Itse olen erikseen sanonut päiväkodista tutulle yh-äidille että lapsi voi tulla joskus meille leikkimään jos tarvitsee hetkeksi hoitopaikkaa. Helpommalla pääsen itsekin kun ei tarvitse olla lapselle (4 v) leikittäjänä kun kaverin kanssa touhuavat into piukasssa. Sinun ei kannata ihmetellä jos lapsellasi ei tule isompana olemaan juuri kavereita kun et päästä häntä kylään etkä toisia teille.

Vierailija
22/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:37"]

Ei saa mennä eikä meille saa tulla, ellei sitten satu asumaan ihan lähellä ja on muuttanut äskettäin. Silloin voi tulla meille pihaan, mutta omani ei mene vieraisiin perheisiin edes pyydettynä.

Meille ei tulla sisälle leikkimään siksi, että muutama äiti yritti aikaan laittaan oman 5v:n ja pikkusisarukset 4-5 tunniksi "leikkimään", että itse sai vapaata. Siksi nyt on täyskielto ja jos joku yrittää päiväkodilla, että voisiko Joonas tulla meille leikkimään, niin kieltäydyn kohteliaasti. Sama kaikkien yökyläilypyyntöjen kanssa. Kun paikkakunnalla on festarit tai joku muu biletysjuhla, alkaa yllätäen sadella näitä "meidän Joonas niin haluaa teille yökylään" - juttuja.

[/quote]Hahahahahhahaaaa ompa typerä juttu ja mustavalkoinen vaikea ihminen! Sä et sitten kykene sanomaan esim että 2 tuntia saa olla ja et voi nyt vastata kuin tästä yhdestä kaverista.

Onko se nyt se arvoista eristää lapsesi vapaa-ajan kavereista?

[/quote]

En eristä lastani vapaa-aikana kavereistaan. Niitä on lapsella iso liuta, eivät vain ole tuntemattomia vaan tuttuja. Mistä olet keksinyt, että vain päiväkotiryhmän lapset voivat olla kavereita, ei esim. naapurukset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:37"]Ei saa mennä eikä meille saa tulla, ellei sitten satu asumaan ihan lähellä ja on muuttanut äskettäin. Silloin voi tulla meille pihaan, mutta omani ei mene vieraisiin perheisiin edes pyydettynä.

[/quote]

No onpa ankeaa. Tosi hirveää jos joku toinen äiti saa pienen hetken hengähtää. Itse olen erikseen sanonut päiväkodista tutulle yh-äidille että lapsi voi tulla joskus meille leikkimään jos tarvitsee hetkeksi hoitopaikkaa. Helpommalla pääsen itsekin kun ei tarvitse olla lapselle (4 v) leikittäjänä kun kaverin kanssa touhuavat into piukasssa. Sinun ei kannata ihmetellä jos lapsellasi ei tule isompana olemaan juuri kavereita kun et päästä häntä kylään etkä toisia teille.

[/quote]

Missä ihmeessä kirjoitin, että lapseni ei saa mennä kavereille? Kyse oli tuntemattomien perheiden lapsista, ei esim. naapureista.

Vierailija
24/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:42"]

[/quote]

[/quote]

Missä ihmeessä kirjoitin, että lapseni ei saa mennä kavereille? Kyse oli tuntemattomien perheiden lapsista, ei esim. naapureista.

Vierailija
25/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi tutustua ennen kuin sopii vierailuja puolin tai toisin? Aika outoa viedä lapsia suht tuntemattomiin perheisiin leikkimään, kuitenkin alle kouluikäiset lapset ovat vielä niin pieniä että kyse on sitten myös lastenhoidosta ja kai jokainen vanhempi haluaa tuntea lastensa hoitopaikan ja hoitajat vähän paremmin? Tietenkin eri asia jos vanhemmat ovat vierailuilla mukana, ellei ole kyseessä tuttu perhe ja on yhdessä sovittu lastenhoidosta.

Päiväkodissa ehtii leikkiä päivän mittaan tuntikaupalla tarpeeksi kavereiden kanssa, hoitopäivän jälkeen lapsetkin kaipaavat oman perheen yhdessäoloa.

Vierailija
26/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en kyllä ensisijaisesti pelkää pedofiilejä. Mun mielestä paljon todennäköisempi skenaario on se, että kaverin vanhemmat on juoppoja.

Mä kyllä haluan ennen kaikkea tutustua lasten kavereiden vanhempiin ihan sen vuoksi, että jos lasten välillä tulee jotain kähinää, niin sitä on mukavampi hoitaa edes puolitutun kuin täysin tuntemattoman kanssa. Samoin lapset kasvaessaan tuppaavat haluamaan kaikille retkille yhdessä, uimaan, teatteriin, elokuviin, samoihin harrastuksiin, yökylään. Näitä kaikkia on paljon kivempi järkkäillä jos on tuttavallisissa väleissä lasten vanhempien kanssa.

Vierailija
27/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:20"]

Ja lapset haluaa tapailla vapaa-ajallakin, miten olette toimineet?

Saako teillä 5-6v mennä tuntemattomaan perheeseen tai otatteko teille lapsen kaverin?

Kauanko saavat olla?

Jos päästätte omanne vieraaseen paikkaan - miten uskallatte, eihän voi tietää millanen perhe on...onhan noita kaikenlaisia.

[/quote]Ei ollut mitään yhteyttä koska tiesin että muutamme parempaan paikkaan kun koulu alkaa ja niin tehtiin.

[/quote]

Ja tämän luulit auttavan kyssärissä?

Mä haluan tutustua perheeseen muualle ensin, vaikka puistossa tms.

Siitä sitten vaikka pihalle leikkimään tunniksi tms. pikkuhiljaa.

[/quote] Mulla ei ollut mitään intressiä tutustua niihin.

Vierailija
28/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme onneksi niin pienellä paikkakunnalla,että kaikki tuntee kaikki...

Ja toisaalta,täällä on monesti tapana varsinkin pienempien (siis alle eskari-ikäisten) lasten kohdalla,että kylään ja myös synttäreille kutsutaan myös vanhempi/vanhemmat.Lapset

touhuaa omiaan,vanhemmat saavat samalla

tavata tosiaan...

Vierailija
29/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan Helsingissä, täälläkin on ysein tapana kutsua vanhempia varsinkin 3-5 -vuotiaiden synttäreille. Kiva tapa.

7

Vierailija
30/30 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa tulla aina kaverit. Oma lapsi saa mennä kaverille sen jälkeen kun olen tavannut vanhemmat ja tsekannut heidät. En päästä lapsiani kyläilemään yksin paikkoihin joista en tunne ketään. Koitan myös aktiivisesti tutustua muihin vanhempiin, osallistun vanhempainiltoihin ja tutustun muihin siellä, vien lapsia harrastuksiin ja juttelen muiden vanhempien kanssa, jos vanhempi hakee kaverin meiltä kutsun hetkeksi sisään ja juttelen jne.

Toistaiseksi toiminut, napanuoraa täytyy tietysti venyttää kun lapset kasvavat ja itsenäistyvät. Nyt on alakouluikäiset lapset.