Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi kaikki viestintäpääliköt yms. ovat naisia?

Vierailija
20.11.2020 |

Miesten ja naisten välinen tasa-arvo ei toteudu, tuskin kyse nyt on osaamisestakaan.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritysten pitää saada imagosyistä myös naisia päällikkötasolle ja johtoryhmään.

Talouspäällikön, teknisen johtajan yms. paikoille ei perinteisesti ole kauheasti ollut päteviä naiskandidaatteja tarjolla.

Viestintä- tai henkilöstöhallintojohtajaksi nimitetään sitten naisia, kun niihin hommiin naisten koulutustaso ja kiinnostus on perinteisesti riittänyt.

Tytöt DI- tai ekonomikouluun jos vähän raskaammat johtopestit kiinnostaa.

No, ei se auta. Olen SEKÄ DI että KTM ja uralla aktiivisesti eteenpäin pyrkivä. Monesti kouluttamattomampi ja kokemattomampi mies saa paikan. Aina sitten perustellaan että se oli ”sopivin” tehtävään vaikkei nyt pätevin ollutkaan.

Vierailija
22/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No keskimäärin yliopiston viestinnän linjoilla on vain naisia. Ja keskimäärin nämä sitten tekevät nämä viestinnän työt. Ei ole miehiä kilpailemassa näistä paikoista.

Aloittaja on täysin väärässä. Naiset tosiaan tekevät viestinnän työt. Yleensä koko tiimi on naisia. Mutta viestintäpäällikkö ja viestintäjohtaja lähes poikkeuksetta miehiä. Niihin tehtäviin pääsee sukupuolella, ei osaamisella.

Terveisiä alalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintä ja HR on tapa jolla naisetkin saa olla mukana. Tiedottelevat sitten mitä miehet ovat tekemässä.

Vierailija
24/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritysten pitää saada imagosyistä myös naisia päällikkötasolle ja johtoryhmään.

Talouspäällikön, teknisen johtajan yms. paikoille ei perinteisesti ole kauheasti ollut päteviä naiskandidaatteja tarjolla.

Viestintä- tai henkilöstöhallintojohtajaksi nimitetään sitten naisia, kun niihin hommiin naisten koulutustaso ja kiinnostus on perinteisesti riittänyt.

Tytöt DI- tai ekonomikouluun jos vähän raskaammat johtopestit kiinnostaa.

No, ei se auta. Olen SEKÄ DI että KTM ja uralla aktiivisesti eteenpäin pyrkivä. Monesti kouluttamattomampi ja kokemattomampi mies saa paikan. Aina sitten perustellaan että se oli ”sopivin” tehtävään vaikkei nyt pätevin ollutkaan.

Mietipä hetkinen mitä se  "sopivin" tarkoittaa?

Se, että on pätevä johonkin, ei ole sama kuin on sopivin johonkin tehtävään.

Julkisella puolella tämä tulee erittäin hyvin esiin, koska siellä on virkoihin tiukat pätevyysvaatimukset.  Siellä ei katsota sitä, millainen tyyppinä olet johonkin työhön, siellä katsotaan vain sitä, että on viranmukainen pätevyys.

Toisin on yksityisellä puolella, siellä voidaan katsoa sitä persoonaa ja jos se sopiva, tottahan se paikan enemmin kuin joku muodollisesti pätevä.

Vierailija
25/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies katsoo silmiin puhuessaan se sanaton viesti toiselle miehelle on ”mä vedän sua turpaan”.

Voi olla, mutta se on myös:"... ja sitten kun mä olen vetänyt sua turpaan tän asian takia, niin paiskataan kättä, saunotaan kunnolla ja vedetään kunnon lärvit"

Naisilla: "jos sä et ole tästä asiasta mun kanssa sama mieltä, ei olla enää kavereita, en koskaan tervehdi sua ja vien lapseni eri kouluun"

Vierailija
26/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosituimmat tubettajat ovat pääsääntöisesti miehiä?

Niin? Miehet osaa koheltaa ja maistella sipsejä vai vertaatko viestintäpäällikön töihin jotain TUBETTAMISTA? lololololol

Vierailija
27/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sovinistisia kommentteja. Tuollaisten kanssa sitä töitä tehdään.

Vierailija
28/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Miehet osaa koheltaa ja maistella sipsejä vai vertaatko viestintäpäällikön töihin jotain TUBETTAMISTA? lololololol

Niin? Ja jotain unelmahöttöä ja kiintiöhenkilöitäkö niihin viesteihin sitten tulisi ängetä?

Vierailija
29/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille pitää löytyä niitä käsienheilutteluhommia jopa yksityiselläkin sektorilla. Oikeisiin töihin naisista ei ole 

Vierailija
30/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ja jotain unelmahöttöä ja kiintiöhenkilöitäkö niihin viesteihin sitten tulisi ängetä?

Ei, mutta miten joku tubettaminen liittyy yritysviestintään, joka on täysin erilaista? Youtube on viihdettä, ei vaativaa viestintää.

Vierailija
31/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihin hommiin on lasikatto miehille. Mieshakijat hylätään ilman sen kummempia selityksiä, koska matriarkaatti ei halua päästää miehiä vaikutusvaltaisiin asemiin.

Jahas, salaperäinen matriarkaatti vallankahvassa. Kas kun ei Demla.

Vierailija
32/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista ei ole kuin jakkukalkkunoiksi ja hr-kanoiksi. On niilläkin töitä sitten post-it-lappujen kirjoittelussa. 

Vierailija
33/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa sovinistisia kommentteja. Tuollaisten kanssa sitä töitä tehdään.

Niinpä. Kuvottavaa muiden töiden aliarviointia.

Vierailija
34/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille pitää löytyä niitä käsienheilutteluhommia jopa yksityiselläkin sektorilla. Oikeisiin töihin naisista ei ole 

Niin, mites noi naiskirurgit, naislääkärit, naisasianajajat, naisinsinöörit, naisautonkuljettajat,-nosturinkuljettajat, naisupseerit, ja monet muut?

En ole aiemmin tiennyt, ettei noita hommia sanota kunnon työksi?

Vierailija
35/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuten ihan totta. Kaikki viestintäihmiset on aina naisia. Itse olen myös seurannut oman alani väitöstilaisuuksia yliopistoissa ja naiset vastaväittelijänä ovat jotenkin erilaisia. Kysymykset ovat pehmeämpiä ja ne esitetään jotenkin pehmeämmin. Miehet tuntuvat vähän harrastavan väitöstilaisuuksissa roastingia. 

Vierailija
36/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten ihan totta. Kaikki viestintäihmiset on aina naisia. Itse olen myös seurannut oman alani väitöstilaisuuksia yliopistoissa ja naiset vastaväittelijänä ovat jotenkin erilaisia. Kysymykset ovat pehmeämpiä ja ne esitetään jotenkin pehmeämmin. Miehet tuntuvat vähän harrastavan väitöstilaisuuksissa roastingia. 

Ei ole.

Viestinnässä vain asiantuntijataso on naisia. Ylemmät tehtävät ovat miesten käsissä. Valitettavaa mutta totta.

Vierailija
37/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivät ole. Esimerkiksi Tasavallan Presidentin Kanslian viestintäpäällikkö on mies, Jouni Mölsä.

https://www.presidentti.fi/kanslia-ja-yhteystiedot/tasavallan-president…

Vierailija
38/38 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on ekstovertimpiä ja viestintä on ekstroverttien juttu. Ja toisaalta jos pitää vaikuttaa miesvaikuttajiin niin nainen onnistuu paremmin.