Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella ihmistä saa pilkata, haukkua ja halveksia?

Vierailija
22.03.2014 |

Miten sinä valikoit hyväksyttävän toisen ihmisen mollaamisen. Onko se ulkonäkö, älykkyysosamäärä, yleinen habitus...? Ja tuomitsetko muiden vastaavan käytöksen, vaikka itse syyllistyt samaan?  Mietin vana kun tuntuu, että joitain ihmisia on niin yleisesti hyväksyttyä haukkua verrattuna muihin. Mistä se johtuu...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minusta esimerkiksi minua saa haukkua, jos olen tehnyt jotain sen arvoista.

Vierailija
2/13 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sen arvoista? Ja saako esim koko Suomi haukkua vai vain se, jolle olet tehnyt väärin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla hyväksyttävää haukkua toisia ihmisiä, ei ulkonäön, älykkyystason, seks.suuntautumisen tai minkään muun asian perusteella. (edes tatuointien ja lävistysten) annetaan kaikkien olla mitä ovat. Niin kauan kun eivät ketään vahingoita)

Vierailija
4/13 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaikka tietää varmasti että joku on murhannut ihmisen, mutta ei saa tuomiota todisteiden puutteiden takia.

Tai jos joku ihminen pilkkaa, haukkuu ja halveksii muita jatkuvasti ilman syytä. Silloin on mielestäni oikeus käyttäytyä häntä kohtaan yhtä rumasti.

Vierailija
5/13 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni haukkui juuri minut vit**n rumaksi. Varmaan sillä perusteella että olenbruma. Lohdullista että rumakin voi saada kauniin lapsen.

Vierailija
6/13 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan erilaisuus riittää, vaikka tässä ketjussa kuinka nyt koitetaan jeesustella. 

Vierailija
7/13 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 12:50"]

Mikä on sen arvoista? Ja saako esim koko Suomi haukkua vai vain se, jolle olet tehnyt väärin?

[/quote]

Se kenelle olen tehnyt väärin. Esimerkiksi ollut hänelle ilkeä, haukkunut häntä, pettänyt luottamuksen yms.

Vierailija
8/13 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta silloin kun ihminen tekee väärin, mutta yhteiskunta ei jostain syystä pysty tai halua rangaista häntä. Silloin muilla ihmisillä on oikeus toteuttaa puuttuva rangaistus pilkkaamalla, haukkumalla ja halveksimalla.

Vierailija
9/13 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään haukkujia ja mollaajia ympärilleni. En osaa koota ympärilleni hovia, jonka kanssa haukkua muita.

Viidakon lait tässä pätee. Jos oot yksin sun kimppuun hyökätään.

Vierailija
10/13 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 12:57"]

Minusta silloin kun ihminen tekee väärin, mutta yhteiskunta ei jostain syystä pysty tai halua rangaista häntä. Silloin muilla ihmisillä on oikeus toteuttaa puuttuva rangaistus pilkkaamalla, haukkumalla ja halveksimalla.

[/quote]Mistä sä tiedät kuka tekee väärin? Ketä ja kenen juttuja tai juoruja sä uskot? Ootko koskaan nähnyt vaivaa tutustua johonkin haukuttuun ihmiseen itse vai ootko tuominnut vain muiden puheiden perusteella? Kuka se on joka sen päättää, että mikä on väärin. Jos ei kerran yhteiskunta ole saanut kiikkiin.  Ni silloinhan se ihminen ei ole tehnyt mitään väärää.

Vierailija
11/13 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pedofiili, raiskaaja, katolinen pappi, terroristi, Vladimir Putin, Hitler, joukkosurmaaja, älyttömän rikas, poliitikko, ison firman pamppu. Tai näitä ainakin yleensä pilkataan, haukutaan ja halveksitaan.

Vierailija
12/13 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 13:03"]

Jos ei kerran yhteiskunta ole saanut kiikkiin.  Ni silloinhan se ihminen ei ole tehnyt mitään väärää.

[/quote]

Jos eläisimme täydellisessä yhteiskunnassa, näin olisi. Mutta esimerkiksi tuntemattoman vastaantulevan ihmisen haukkuminen idiootiksi kusipääksi ilman syytä ei ole käsittääkseni Suomen lakien vastaista, vaikka jokainen tietää ettei se ole moraalisesti hyväksyttävää. Joten kuka muu tällaisesta käytöksestä rankaisee ellei ihmiset?

Vierailija
13/13 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 13:06"]

Jos on pedofiili, raiskaaja, katolinen pappi, terroristi, Vladimir Putin, Hitler, joukkosurmaaja, älyttömän rikas, poliitikko, ison firman pamppu. Tai näitä ainakin yleensä pilkataan, haukutaan ja halveksitaan.

[/quote]

Miksi ihminen ansaitsee vihat päällensä, jos on rikas? Jos esim voittaa lotossa, se aivan tavallinen, kiltti, normi-ihminen onkin yht'äkkivä vikapää kaikkeen, ylimielinen paskakusipää? EN ole koskaan ymmärtänyt tätä rikkaiden tai korkeassa asemassa oleven automaattista haukkumista??? Mielestäni edes pitäisi olla jokin "syys", eli jos ihminen on ahne, ylimielinen, julma, tmv.

Eivät kaikki firmojen toimitusjohtajat ole todellakaan mitään ahneita kusipäitä.

Ja siksipä olen tullut siihen johtopäätökseen, että rikkaita ja korkeassa asemassa olevia vihataan, koska he ovat menestyneitä ja rikkaita. Siksi. Muuta syytä ei todellakaan näemmä tarvita.

Jos esim. haukkuja itse saisi yllätysperinnön rikkaalta lahjoittajalta, niin mitenkäs se hakukkuja itse toimisi? Antaisi varmaan sen perinnön pois, jotta "säilyisi" aitona ja rehellisenä, kunnon ihmisenä??? Uskoisinpa, että ei antaisi isoa perintöä pois, vaan muuttaisi itse käsitystään "rikkaiden" kusipäisyydestä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi