Ai Sarasvuo twiittaili enemmänkin pipopäästä?
"Nyt perkele pankaa se #pipopää lähikseen ja ääneen! Meillä on oikeus tietää", Sarasvuo twiittasi.
"Pipopää avas pelin. Maali saman tien. "Mmmmhh..ööö..mihin mun pitäisi kommentoida?" Selvä."
Oksettava mies tuo Sarasvuo :(
Kommentit (30)
Mun mielestä tää keskustelu pitäisi jo lopettaa, ihan vaan sen Lustigin vuoksi. Tuskin hän tällaista älämöälöä turhasta kaipasi. Itse asia jäi nyt ihan hakoteille!
Jari Sarasvuo, alunperin Jari Heinonen.
Tiesitkö?
Sukunimen kaunistelu kertoo jo paljon ihmisestä.
Onko tuo Sarasvuo juuri sellainen karismaattinen ihminen, joka on saanut suurenmoisilla puheillaan ja tilan täyttävällä persoonalla ihmisjoukot "keisarin uusien vaatteiden" lumoihin? Tämä kaikki ihailu ja julkisuus on vain vahvistanut hänen käsitystään omasta poikkeuksellisuudestaan ja hänellä on ollut sen tähden poikkeuksellisia oikeuksiakin laukoa totuuksiaan ja armahduksiaan.
Nyt kun omahyväisyys on mennyt jo messiaaniseksi, hän on pitänyt viimeistä keskusteluohjelmaa itsestään ja näytellyt tunteita, joissa ei ole aitouden hiventäkään. Teatteri meni naurettavuuksiin, jota Putous-sketsissä parodioitiin kertakaikkiaan loistavasti. Alkaa jo suuremmaltakin ihmisjoukolta pudota suomut silmiltä kunungas on alaston. Messiasta se ei miellytä, hän kokee palvonna katoamisen ajojahdiksi ja henkilökohtaiseksi vihaksi. Hänessä itsessään ei ole koskaan ollut mitään vikaa ja anteeksipyyntöjä esittää vain, jos se ajaa muita tarkoitusperiä.
N-sana.
(sketsin video)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 08:36"]
(sketsin video)
[/quote]
En koskaan katsonut Putousta, joten tämä oli minulle uusi pätkä. Loistavasti siinä kyllä tuotiin esiin kaikki olennainen Jari Sarasvuosta, se täytyy myöntää. Onkohan Sarasvuo itse nähnyt tuon veitsenterävän parodian hänestä?
Onko Sarasvuo ollut aina tuollainen? Nykyään kauhea jeesustelija ja muka hänen mielipiteensä kaikkeen on todella tärkeää. Oliks se samanlainen siitä Hyvät, pahat ja rumat ohjelmassa tai sen aikana?
Monikohan tuomitsijoista kuittaili ja ajatteli ihan samalla tavalla.
Ei tietysti oikeuta Sarasvuon toimintaa millään lailla.
Mutta itse voin tunnustaa että tein saman virheen. En kylläkään kommentoinut netissä kaikkien nähden.
Hävettäähän se.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 12:31"]
Monikohan tuomitsijoista kuittaili ja ajatteli ihan samalla tavalla.
Ei tietysti oikeuta Sarasvuon toimintaa millään lailla.
Mutta itse voin tunnustaa että tein saman virheen. En kylläkään kommentoinut netissä kaikkien nähden.
Hävettäähän se.
[/quote]
Tuossahan se ero onkin. Ei kannata kirjoittaa/puhua ennenkuin aivot on asian käsitelleet.
Sarasvuolla on vaan kamala tarve olla ekana sanomassa jotain, nyt homma sitten karkas täysin käsistä.
Meidän tuleva Messias J.S....not.
Mun mielestä se oli ärsyttävä jo hyvissä pahoissa ja rumissa. Mutta niin olivat kaksi muutakin juontajaa ;-)
Aalto-Setälä tosin on nykyään fiksun oloinen tyyppi (näin jossain TV-haastattelussa vähän aikaa sitten.)
Se kolmas heppu.. ei edes muistu mieleen nimeä, mutta joku kohujulkkis hänestä kaiketi tuli?
Simo Rantalainen.
JS oli kovin erilainen, kärkäs ja kriittinen, ihan erilainen kuin nyt nähdyissä tv-esiintymisissä.
Sarasvuon ego on paisunut paisumistaan jo vuosien ajan. Kuvittelee olevansa joku mielipideautomaatti, jonka lausunnot ovat absoluuttisen oikeita ja tosia.(Viime aikoina) ongelmana on ollut kuitenkin se, että joutuu jatkuvasti selittelemään ja pyytämään anteeksi sammakoitaan. Järkevämpää olisi elää niin, ettei mitään anteeksipyyntöjä tarvitsisi esittää. Jotenkin tuosta Sarasvuon toilailusta tulee mieleen semmoinenkin asia, että miehen talk-shown huonot katsojaluvut olivat vain osasyy ohjelman lopettamiseen. Kanava yksinkertaisesti halusi eroon noin nolosta tyypistä.
Musta sen ohjelman hidastempoinen rytmi ja kuiskutteleva keskustelutyyli oli jotenkin teennäinen. Että setä Sarasvuo tässä nyt jumalaisilla kyvyillään tekee aivan huippuerityislaatuista ja mullistavaa ohjelmaa ja kykenee näkemään haastateltavan syvimpään sieluun asti siinä 5min keskustelun aikana
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 15:56"]
Musta sen ohjelman hidastempoinen rytmi ja kuiskutteleva keskustelutyyli oli jotenkin teennäinen. Että setä Sarasvuo tässä nyt jumalaisilla kyvyillään tekee aivan huippuerityislaatuista ja mullistavaa ohjelmaa ja kykenee näkemään haastateltavan syvimpään sieluun asti siinä 5min keskustelun aikana
[/quote]
Sekin tyyli olisi toiminut, ellei Sarasvuo olisi puhunut niin raivostuttavan hitaasti ja uskomattoman merkityksellisesti, niin ettei haastattelijan ajatuksille jäänyt melkein ollenkaan tilaa. Monesti jäin kaipaamaan enemmän kysymyksiä, enemmän vastauksia ja kiinnostavampaa tietoa haastateltavan suusta.
Sarasvuo&Rantalaisen HPR oli 90-luvun alkupuolen lamanraastamassa Suomessa eräs harvoja tv-ohjelmia joita silloin pitkäaikaistyöttömänä nuorena miehenä tulin katsoneeksi. Tunnekuohut olivat taatut: ajan hermolla oleva juontajakaksikko sai minut välillä syvästi kunnioittamaan ja hetken päästä taas raivoihini..
Mieleeni on jäänyt jotain tuosta ohjelmasarjasta, päällimmäiseksi nousee muistikuvana poikien katsojilleen tekemä faksigallup (totta, silloin ei ollut somea, ei edes tekstiviestejä) silloin yleisesti vihatusta V.V.M Iiro Viinasesta. Fakseja tulee jonkin verran, ja useimmissa vain kehutaan Iiroa. Pojat ovat tietysti jonkin aikaa ihmeissään mutta sitten ykskaks jompikumpi oivaltaa: Iiron inhoajilla, vasureilla, ei välttämättä monellakaan ole faksia käytössään..
Tsemppiä vaan Jarille jos luet tämän. Silloinen pitkäaikaistyötön nuorukainenkin on sittemmin saanut elämän kuvionsa kuntoon.
Se oli silloin kun oli Hyvät, Pahat ja Rumat. Nyt on telkkarissa Hyvät ja Pahat ja entiselle ikääntyneelle juontajalle, joka ei tavoita nuoria jää vain mustapekka. Ettekö te tunne minua, ja tiedä kuka olen kuuluu vanhainkodin käytävällä kun ihminen riisutaan menneistä meriiteistä ja työ joka oli ennen kaikki ei ole enää muid silmissä mitään. Jää vain ihminen ja miten hän kohtelee muita, pipopäitä.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:36"]
Sarasvuo&Rantalaisen HPR oli 90-luvun alkupuolen lamanraastamassa Suomessa eräs harvoja tv-ohjelmia joita silloin pitkäaikaistyöttömänä nuorena miehenä tulin katsoneeksi. Tunnekuohut olivat taatut: ajan hermolla oleva juontajakaksikko sai minut välillä syvästi kunnioittamaan ja hetken päästä taas raivoihini..
Mieleeni on jäänyt jotain tuosta ohjelmasarjasta, päällimmäiseksi nousee muistikuvana poikien katsojilleen tekemä faksigallup (totta, silloin ei ollut somea, ei edes tekstiviestejä) silloin yleisesti vihatusta V.V.M Iiro Viinasesta. Fakseja tulee jonkin verran, ja useimmissa vain kehutaan Iiroa. Pojat ovat tietysti jonkin aikaa ihmeissään mutta sitten ykskaks jompikumpi oivaltaa: Iiron inhoajilla, vasureilla, ei välttämättä monellakaan ole faksia käytössään..
Tsemppiä vaan Jarille jos luet tämän. Silloinen pitkäaikaistyötön nuorukainenkin on sittemmin saanut elämän kuvionsa kuntoon.
[/quote]
Minä muistan parhaiten tuosta ohjelmasta sen, miten Rantalainen ja Sarasvuo nielivät joitakin nappeja (mitä lie huumausaineeksi luokiteltua ne olivatkaan) ja Sarasvuo nuokkui pää alaspäin koko loppuohjelman. Ohjelmaa seuraavana päivänä Sarasvuo julisti suureen ääneen häpeävänsä koko stunttia. Eli sama homma jatkuu yhä: Sarasvuo tekee (nykyisin sanoo/kirjoittaa) jotain älytöntä ja sitten suureellisesti ilmoittaa häpeävänsä sitä mitä tuli tehtyä. Ei siis mitään uutta auringon alla.
Näin kaksvitosena en muista Sarasvuon aiempaa ohjelmaa. Minä muistan hänet vain egoilevana konsultti miljonäärinä (?). Joskus luin tuosta Hpv:stä ja yllätyin miten erilaisen kuvan hänestä kommenttien mukaan sai vanhasta sarjasta. Lapsuudestani muistan lähinnä Hyppönen&Enbuske ohjelman ja jos Sarasvuo oli samantyylinen nuorena niin huhhuh!
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:54"]
Näin kaksvitosena en muista Sarasvuon aiempaa ohjelmaa. Minä muistan hänet vain egoilevana konsultti miljonäärinä (?). Joskus luin tuosta Hpv:stä ja yllätyin miten erilaisen kuvan hänestä kommenttien mukaan sai vanhasta sarjasta. Lapsuudestani muistan lähinnä Hyppönen&Enbuske ohjelman ja jos Sarasvuo oli samantyylinen nuorena niin huhhuh!
[/quote]
HPR (se alkuperäinen, lopetin katsomisen sen aaltosedän hypättyä kelkkaan) oli, ei ehkä tasaisen hyvä ja laadukas, mutta varmasti aikansa omaperäisin. Ja ehkä nää jutut vaan ovat jääneet mieleen tavallista paremmin koska oma elämä oli silloin sysimustassa vaiheessa.
-se entinen pitkäaikaistyötän nuorukainen-
Minä en juurikaan katsonut HPR:ia, mutta voin ymmärtää sen sellaisena "nuorten vihaisten miesten" ohjelmana. Nyt ko. juontaja ei enää ole nuori, ja joskaan en tarkoita, että ihmisen pitäisi muuttua vanhemmiten tylsäksi, niin jotenkin toivoisi erilaista otetta. Sen hyväksymistä, että vaikka nuorena kuvittelee olevansa kaikkivoipainen ja muita älykkäämpi, fiksumpi ja filmaattisempi, niin asia ei kuitenkaan ole niin loppujen lopuksi.
Sarasvuo on törkeä, ei ajatellut yhtään että kundilla voi olla sairaus (kundilla on kaksikin sairautta) ja että vaati kundilta tosi paljon rohkeutta kun lähti tv-esiintymiseen. Ihan S.Ruusila tasoista toisten mollaamista kun pitää itseään täydellisenä. Hyvä että ohjelma lopetettiin. Mitenköhän iloisen ja sydämellisen oloinen Virpi kestää?