Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuparikierukka, onko hyvä ehkäisykeino?

Vierailija
22.03.2014 |

En haluaisi enää käyttää hormonaalista ehkäisyä eikä ikuinen kortsujen kanssa räpellyskään kiinnosta, neuvolasta suositeltiin kuparikierukkaa. Sellasta käyttäneet kertokaa onko ollut toimiva tai onko tullut jotain ongelmia, kiitos :)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oo koskaan ollut pahat kuukautiskivut tai runsas vuoto, niin olettaisin, että kuparikierukka vois sopiakin. Tosin tietysti vähän pelkään, että kun ne kivut ja vuoto ei koskaan oo olleet kauheen pahoja, niin oisko se sit ihan kauheeta jos ne muuttuis sellasiks. Näin siis omalla kohdalla mietin, ja kuulisin mielelläni kokemuksia muilta, joilla ei normaalisti ole ongelmia menkkakipujen ja runsaan vuodon kanssa, että millaista on sitten ollut kierukan kanssa.

Hormoneja en halua, ja kondomin kanssa väkertämiseen oon aika kyllästynyt, joten toi vaikuttaisi oikeastaan ainoalta vaihtoehdolta. 

Onks kuparikierukassa kanssa ne langat, niinkuin hormonikierukassa, joita voi joutua lyhentämään?

Vierailija
22/25 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kyllä pilleritkään vienyt seksihaluja, ihan melkein päivittäin ois voinut niidenkin kanssa, enkä usko että menkkakivut on ainakaan synnytyssupistuksiin verrattavia? Mulla synnytyssupistukset kestäneet 22h ja 14h joten jonkunverran kipua on tullut koettua. Ei se tietysti joka kuukausi mukavaa olis. Hemoglobiini ollut raskauksienkin aikana 130-140 joten ihan heti ei uskois tulevan raudanpuutostakaan. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sopinut. Halusin hormonittoman vaihtoehdon ja koska kuukautiseni olivat aina olelet niukahkot ja kivuttomat, kuparikierukan piti olla sopiva. No, kuukautiset muuttuivat todella runsaiksi, kestivät 10 päivää ja olivat todella kivuliaat. Lisäksi sain kovat ovulaatiokivut. Alle vuoden käytön jälkeen vaihdoin hormonikierukkaan, enkä ole sekuntiakaan katunut.

Vierailija
24/25 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli helvetinmoiset kivut ja vuosin kuin seula. Otin sen sitte ite pois yks ilta, ja hävis kivutkin samantien. En voi suositella!

Vierailija
25/25 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli näemmä nostanut mun vanhan aloituksen. Mulle laitettiin viime huhtikuussa tuo eikä ainakaan vielä ole ollut haittoja. Menkat vähän runsaammat, yösiteellä pärjää, mutta kesto vain 4 päivää. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi