Eilen oli kansainvälinen miestenpäivä. Miksei media noteerannut sitä?
Selvästi tietyissä asioissa tasa-arvoon on vielä matkaa...
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten päivä meni ohi jälleen huomioimatta ja huomaamatta, toisin kuin naistenpäivä, äitienpäivä tai isänpäivä ei juurikaan mene. Niistä vouhotetaan jo hyvissä ajoin joka tuutista.
Huomioimatta ja huomaamatta meni ainakin sinulta nämä keskustelun kymmenet kommentit.
Täytyy ihailla rohkeuttasi. Luet vain otsikon ja töräytät kommenttisi ilmoille, välittämättä tippaakaan siitä miten tyhmältä vaikutat muiden silmissä.
Lapsellista vihaa toisia kirjoittajia kohtaan, kuka on syönyt evääsi tänään? Elämäsi olisi parempi jos opettelisit hyväksymään sen että muut ei sinua typerämmiksi muutu vaikka kuinka niin haluaisit.
Tuki suusi ja lue ketju. Palaa sitten asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä on keski-ikäisen, perusterveen, valkoisen, työssäkäyvän Pohjoiseurooppalaisen miehen päivä.
T: 40 vuotias, perusterve, valkoinen, työssäkäyvä Suomalainen mies.
Ei me erikseen mitään päivää tai turhaa hälinää tarvita.
Vai mitä huomioprostiutuutteja te tästä asiasta aloituksia (vakavissaan, trollien lisäksi) tekevät olette
Taidatkin olla sellainen muita ihmisryhmiä marginalisoiva sikamies.
M31
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä on keski-ikäisen, perusterveen, valkoisen, työssäkäyvän Pohjoiseurooppalaisen miehen päivä.
Vai mitä huomioprostiutuutteja te tästä asiasta aloituksia (vakavissaan, trollien lisäksi) tekevät olette
Älä sinä puhu kaikkien puolesta. Sinä oletkin saanut elää etuoikeuttua elämää. Mutta mitä minä vastaan pienelle pojalleni, joka kysyy miksi tyttöjen päivästä puhutaan joka paikassa, mutta poikien päivän olemassaolosta kukaan ei edes tiedä?! Mitä luulet tulevaisuuden "tasa-arvon" olevan, kun asioita hoidetaan tällä tavalla? Minun pieni poika ei ole nauttinut samoista eduista kuin sinä. Eikä ansaitse myöskään riippikivekseen sinun vuoksesi langetettuja ennakkoasenteita tai epäoikeudenmukaisuutta. Hän ei ole koskaan elämässään kyseenalaistanut etteikö tytöt ja pojat olisi samanarvoisia. Ei anneta tämän muuttua jatkossakaan, kiitos!
Kolmen äiti, jolle kaikkien tasapuolinen kohtelu on tärkeää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai mitä huomioprostiutuutteja te tästä asiasta aloituksia (vakavissaan, trollien lisäksi) tekevät oletteÄlä sinä puhu kaikkien puolesta. Sinä oletkin saanut elää etuoikeuttua elämää. Mutta mitä minä vastaan pienelle pojalleni, joka kysyy miksi tyttöjen päivästä puhutaan joka paikassa, mutta poikien päivän olemassaolosta kukaan ei edes tiedä?! Mitä luulet tulevaisuuden "tasa-arvon" olevan, kun asioita hoidetaan tällä tavalla? Minun pieni poika ei ole nauttinut samoista eduista kuin sinä. Eikä ansaitse myöskään riippikivekseen sinun vuoksesi langetettuja ennakkoasenteita tai epäoikeudenmukaisuutta. Hän ei ole koskaan elämässään kyseenalaistanut etteikö tytöt ja pojat olisi samanarvoisia. Ei anneta tämän muuttua jatkossakaan, kiitos!
Aktiivisena äitinä sinä voit perustaa järjestön, joka ajaa poikien asiaa. Kirjoitat lehtien yleisöosastopalstoille, laitat viestejä tekstaripalstalle, järjestät jonkun tapahtuman ja kutsut paikallislehden paikalle, sovit lapsesi päiväkodin kanssa, että poikien päivänä juhlistetaan poikia ja keskustellaan poikien asemasta. Siitä se leviää valtakunnalliseksi tapahtumaksi, ihan kaikki nyt oleva on jonkun ykisittäisen ihmisen keksintöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin huomasin, että se oli noteerattu mediassa.
Minkälaista noteeraamista olisit itse kaivannut enemmän?
Missä ja millä tavalla? Iltasanomat ei maininneet, yle ei maininnut, kun vanhalla pikkiriikkisellä uutisella, joka oli jo aiemmin tehty...
Mitään toivotuksia ei näkynyt twitterit kävin läpi, ylen instassa oli. Lehdet ja poliitikot oli aivan hissukseen.
Todella ihmettelen missä sinä olet nähnyt, sillä kiinnitin asiaan erityistä huomiota ja laitoin välittömästi asiakaspalautettakin.
Laita ihmeessä linkkejä
Ohis, nainen
Et sitten kuunnellut radiota koko päivänä.
Se on totta. Radiota en kuunnellut. Se on sitten ilmeisesti ollut ainoa lähteesi?
Kai nyt itsekin voit myöntää, ettei miestenpäivä saa ollenkaan läheskään vastaavaa huomiota kuin naistenpäivä?
Vierailija kirjoitti:
Minä näin jutut useissa medioissa, mm Ylellä. Monilla feministisillä alustoilla miesten päivä huomioitiin myös. Ehkä sinunkin kannattaisi seurata niitä :) ?
Linkitä joku uutinen yleltä.
Ainakaan yle.fi -> haku ”miestenpäivä” ei löytynyt yhtään artikkelia vuodelta 2020
Etuoikeutettu elämä = ei jatkuvaa kurjuutta johtuen perseilelevästä kulttuurista. Etuoikeutettu on se normaali mihin kaikkien tulee pyrkiä, EI niin päin että kaikkien on jaettava kurjuus... Muistakaa tämä kun teitä syytetään etuoikeuksista, ne on myös jollain tavalla ansaittu ja oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai mitä huomioprostiutuutteja te tästä asiasta aloituksia (vakavissaan, trollien lisäksi) tekevät oletteÄlä sinä puhu kaikkien puolesta. Sinä oletkin saanut elää etuoikeuttua elämää. Mutta mitä minä vastaan pienelle pojalleni, joka kysyy miksi tyttöjen päivästä puhutaan joka paikassa, mutta poikien päivän olemassaolosta kukaan ei edes tiedä?! Mitä luulet tulevaisuuden "tasa-arvon" olevan, kun asioita hoidetaan tällä tavalla? Minun pieni poika ei ole nauttinut samoista eduista kuin sinä. Eikä ansaitse myöskään riippikivekseen sinun vuoksesi langetettuja ennakkoasenteita tai epäoikeudenmukaisuutta. Hän ei ole koskaan elämässään kyseenalaistanut etteikö tytöt ja pojat olisi samanarvoisia. Ei anneta tämän muuttua jatkossakaan, kiitos!
Aktiivisena äitinä sinä voit perustaa järjestön, joka ajaa poikien asiaa. Kirjoitat lehtien yleisöosastopalstoille, laitat viestejä tekstaripalstalle, järjestät jonkun tapahtuman ja kutsut paikallislehden paikalle, sovit lapsesi päiväkodin kanssa, että poikien päivänä juhlistetaan poikia ja keskustellaan poikien asemasta. Siitä se leviää valtakunnalliseksi tapahtumaksi, ihan kaikki nyt oleva on jonkun ykisittäisen ihmisen keksintöä.
Voit olla varma, että teenkin näin. Mutta etkö huomaa jo perustavanlaatuista epäoikeudenmukaisuutta tässäkin: vaaditaan yksittäisiä aktiivisia ihmisiä ajamaan asiaa. Ei ole pääministeri ja media mukana myllyttämässä, vaan vaikenee.
Onko reilua? Tasapuolista? Tasa-arvoista?
Vierailija kirjoitti:
Minä näin jutut useissa medioissa, mm Ylellä. Monilla feministisillä alustoilla miesten päivä huomioitiin myös. Ehkä sinunkin kannattaisi seurata niitä :) ?
Sinä et puhu totta nyt. Laita linkkejä ihmeessä. Niitä ei ole. En ymmärrä miksi valehtelet
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mikä on ”feministinen alusta” ja miksi minun kannattaisi seurata sellaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla varma, että teenkin näin. Mutta etkö huomaa jo perustavanlaatuista epäoikeudenmukaisuutta tässäkin: vaaditaan yksittäisiä aktiivisia ihmisiä ajamaan asiaa. Ei ole pääministeri ja media mukana myllyttämässä, vaan vaikenee.
Naistenpäivää on vietetty maailmalla jo 1900-luvun alusta asti. Itse kuulin siitä ensimmäisen kerran 1980-luvun alussa, kun venäjän opettaja kertoi sitä vietettävän Neuvostoliitossa, jossa se oli iso juhlapäivä. Naistenpäivää ei Suomessakaan ole noteerattu kovinkaan pitkään.
Miestenpäivä onkin sitten uusi juttu. Miten entiset miespääministerit, kuten vaikka Juha Sipilä, onko hän onnitellut maailman miehiä aiemmin? Tai Antti Rinne? Niinistökin on ollut hiljaa, miksi? Nytkö naispääministerin pitää hoitaa ihan kaikki vaikka nyt on enemmän hoidettavaa mitä aiemmin on ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mikä on ”feministinen alusta” ja miksi minun kannattaisi seurata sellaista?
Samaa vähän itsekin ihmettelin. Ei kiitos!
No olisko siksi, että miesten oikeuksista ei ole tarvinnut juurikaan tapella tähän päivään asti, toisin kuin naisten oikeuksista on täytynyt? Miesten päivä on joka päivä, naisten kerran vuodessa, joillakin kaksi kun on äitienpäivä lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenpäivää on vietetty maailmalla jo 1900-luvun alusta asti. Itse kuulin siitä ensimmäisen kerran 1980-luvun alussa, kun venäjän opettaja kertoi sitä vietettävän Neuvostoliitossa, jossa se oli iso juhlapäivä. Naistenpäivää ei Suomessakaan ole noteerattu kovinkaan pitkään.
Miestenpäivä onkin sitten uusi juttu. Miten entiset miespääministerit, kuten vaikka Juha Sipilä, onko hän onnitellut maailman miehiä aiemmin? Tai Antti Rinne? Niinistökin on ollut hiljaa, miksi? Nytkö naispääministerin pitää hoitaa ihan kaikki vaikka nyt on enemmän hoidettavaa mitä aiemmin on ollut?
"Hoitaa ihan kaikki" salli mun nauraa. Moni onnistui ihan kyselytunnillakin mainitsemaan asiasta. Ei vienyt montaa sekuntia. Niin rankka tehtävä oli.
Ja kyllä! Jos haluaa profiloitua tasa-arvoisena ihmisenä, tulee se näyttää myös teoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos halusit nähdä mainintoja miestenpäivästä? Eikö tämä nyt ollut ketjun aihe.
Eri
Vierailija kirjoitti:
No olisko siksi, että miesten oikeuksista ei ole tarvinnut juurikaan tapella tähän päivään asti, toisin kuin naisten oikeuksista on täytynyt? Miesten päivä on joka päivä, naisten kerran vuodessa, joillakin kaksi kun on äitienpäivä lisäksi.
Kerro ihmeessä miten sun arkielämässä näkyy tämä, että miesten päivä on joka päivä ja sulla vaan kerran vuodessa? En ole naisena koskaan joutunut tällaiseen tilanteeseen tai asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Etuoikeutettu elämä = ei jatkuvaa kurjuutta johtuen perseilelevästä kulttuurista. Etuoikeutettu on se normaali mihin kaikkien tulee pyrkiä, EI niin päin että kaikkien on jaettava kurjuus... Muistakaa tämä kun teitä syytetään etuoikeuksista, ne on myös jollain tavalla ansaittu ja oikein.
Onko siis mielestäsi jollain tavalla ansaittua ja oikein, että naisia on alistettu vuosituhansia ja pidetty epäihmisinä, siinä missä miehet taas ovat olleet päättämässä KAIKESTA, niin äänioikeuden kuin yhteiskunnallisen vaikuttamisenkin kautta?
Ja nyt siis vaadit, että yhy yhy, tasa-arvo, pääministeri ei huomioinut miestenpäivää mitenkään. Olisi tyytyväinen niihin miesten vuosituhansiin, siinä sulle tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihmeessä miten sun arkielämässä näkyy tämä, että miesten päivä on joka päivä ja sulla vaan kerran vuodessa? En ole naisena koskaan joutunut tällaiseen tilanteeseen tai asemaan.
Esimerkiksi siten, etten ole siinä työpaikassa mihin mulla olisi ollut enemmän kokemusta kuin miehellä, joka siihen valittiin, minua ei otettu edes haastatteluun jonkun höpöhöpö-syyn takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos halusit nähdä mainintoja miestenpäivästä? Eikö tämä nyt ollut ketjun aihe.
Eri
Luuletko et aihe on, mistä miestenpäivästä pitää etsimmällä etsiä?? Sehän on päinvastoin ongelma, että asiaa nimenomaan pitää oikein kaivella! :D Naistenpäivä ei voisi mennä ohi keltään. Moni ihmetteli, et onko sellainenki juttu olemassa ku miestenpäivä. Moni ei ollut koskaan kuullutkaan ja media pitää huolen, että sama jatkuu.
Ohis itsekin
Et sitten kuunnellut radiota koko päivänä.