Isä ei anna lapsilleen rahaa
Ollaan erottu jo vuosia sitten, lapset teini-ikäisiä. Minä ostan ja hoidan kaiken 24/7. Isä ei laita lapsilleen ikinä mitään karkkirahoja ja kun ostaa synttärilahjaa, niin vaatii mua maksamaan puolet kustannuksista. Elareita maksaa 100 euroa per lapsi. Tuntuu oudolta, että joku haluaa omien lastensa elävän köyhyydessä.
Kommentit (59)
Miksi ihmeessä suostut maksamaan lahjan puoliksi? Pitääkö todella olla niin nöyrä? Minä sanoisin että maksa itse mitä valitset.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itse valinnut esimerkiksi yksinhuoltajuuden ja sinulla on enemmän varallisuutta ja tuloja kuin miehelläsi niin miksi maksaisi?
On yhteishuoltajuus eikä ole enemmän tuloja/varallisuutta eikä edes puolisoa jakamassa esim. asumiskuluja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko miehet halunneet nämä lapset? Jos ovat niin sitten en käsitä moista toimintaa. Törkeää lasta kohtaan.
Kuule, kyllä omista lapsistaan pitää huolehtia halusi tai ei. Se vastuu ei katoa mihinkään millään tekosyyllä.
Ja aloittajan rakas entinen puoliso huolehtii maksamalla elatusmaksuja. Muita velvollisuuksia hänellä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä suostut maksamaan lahjan puoliksi? Pitääkö todella olla niin nöyrä? Minä sanoisin että maksa itse mitä valitset.
Lapsi jää siinä tapauksessa ilman lahjaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko miehet halunneet nämä lapset? Jos ovat niin sitten en käsitä moista toimintaa. Törkeää lasta kohtaan.
Kuule, kyllä omista lapsistaan pitää huolehtia halusi tai ei. Se vastuu ei katoa mihinkään millään tekosyyllä.
Ja aloittajan rakas entinen puoliso huolehtii maksamalla elatusmaksuja. Muita velvollisuuksia hänellä ei ole.
Siis mitä helvettiä? Ei muita velvollisuuksia omia lapsia kohtaan kuin maksaa lain vaatimat maksut? Kyllä varmasti on, jos haluaa itseään mieheksi kutsua.
Miten niin lapsi jää ilman lahjaa, kai hän saa äidiltä lahjan?
Tuskin on kyse mistään köyhyydestä? Sinä olet ITSE lapsesi synnyttänyt ja ollut tahallasi niin paskamainen, että miehen on ollut pakko jättää teidät ja nyt uikutat siitä rahallista korvausta. Eikö nyt olisi peiliin katsomisen paikka...?
Olen niin onnellinen että erosin. Mies ei maksa, ei pidä yhteyttä lapsiinsa, ulosoton kautta menee elarit, mutta eipä ole nurkissa pillua vinkumassa, eikä tarvitse pestä sen paskasia vaatteita ja korjata jälkiä.
Lapset eivät kaipaa isäänsä.
Appivanhemmat maksavat lapsilleni poikansa perinnön, se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Olis kannattanu miettiä millasen ihmisen kanssa lähtee lisääntymään...
Itse valitsin puolisoni tietäen että vaikka mitä kävis niin hän pitää kyllä lapsistaan huolta ja antaa heille vain parasta.
Eipä tuossa vaiheessa voi muuta kuin tarkistuttaa elarit ja tyytyä kohtaloon. Yrittää itse näyttää lapsille että ovat rakkaita ja antaa rahaa mikäli talous sallii.
Oletko eronnut? Miten voi etukäteen varmuudella tietää millainen ihmisestä kuoriutuu uudessa elämäntilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyneet avioliiton aikana, joten oletettavasti kyllä.
Ap
Paljon on naisia jotka kusettaa ehkäisevänsä ja sit sattuu vahinkoja. Mielestäni pelkkä selitys että oltiin naimisissa ei siis riitä kertomaan että mies on halunnut lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyneet avioliiton aikana, joten oletettavasti kyllä.
Ap
Paljon on naisia jotka kusettaa ehkäisevänsä ja sit sattuu vahinkoja. Mielestäni pelkkä selitys että oltiin naimisissa ei siis riitä kertomaan että mies on halunnut lapsia.
Paljon on miehiä jotka vinkuu pillua ja sit sattuu vahinkoja. Mielestäni pelkkä selitys että oltiin naimisissa ei siis riitä kertomaan että nainen on halunnut lapsia.
Kaikki yyhoot, lyöttäytykää yhteen exän vanhempien kanssa, mikäli mahdollista, niin saatte sen tulevat perintörahat.
Se on yleensä helppoa. Isovanhemmat pitävät enemmän lapsenlapsistaan kuin mieslapsistaan. Myös jos mies on yhtä kpää vanhempiaan kohtaan kuin on lapsiaan kohtaan, niin käytännössä appivanhempien rahat (exän tuleva perintö) on jo lasten tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yyhoot, lyöttäytykää yhteen exän vanhempien kanssa, mikäli mahdollista, niin saatte sen tulevat perintörahat.
Se on yleensä helppoa. Isovanhemmat pitävät enemmän lapsenlapsistaan kuin mieslapsistaan. Myös jos mies on yhtä kpää vanhempiaan kohtaan kuin on lapsiaan kohtaan, niin käytännössä appivanhempien rahat (exän tuleva perintö) on jo lasten tilillä.
Se parhaiten nauraa joka viimeeksi nauraa.
Muahhahhaaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elatusmaksuja, PISTE.
Ei jos saa 0 sopimuksen niin ei tarvitse tehdä sitäkään vähää.
Ei, mutta Kelalta saa n. 160€/kk. Viikko-viikko-yhteishuoltajuudessa ei välttämättä tarvitse maksaa elatusmaksuja, kun asumistuen ja lapsilisät saava vanhempi kustantaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elatusmaksuja, PISTE.
Itsekin lähivanhempana teen budjetin, jonka perustana on laskennallinen teini-ikäisen kuluttama rahasumma. Kun rahat on siltä kuukaudelta käytetty, mitään ei enää lapsille osteta, ei lääkkeitä, kuukautissuojia, saippuoita, ruokaa eikä mitään. Olenhan täyttänyt oman juridisen velvollisuuteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin lähivanhempana teen budjetin, jonka perustana on laskennallinen teini-ikäisen kuluttama rahasumma. Kun rahat on siltä kuukaudelta käytetty, mitään ei enää lapsille osteta, ei lääkkeitä, kuukautissuojia, saippuoita, ruokaa eikä mitään. Olenhan täyttänyt oman juridisen velvollisuuteni.
Teen sinusta lastensuojeluilmoituksen.
T ex
Entäs kun isä on vanha? Käyvätkö lapset ja lapsenlapset katsomassa?
Ei.
En minäkään antaisi. Sitä varten maksetaan elatusmaksuja.
Tässä tapauksessa huoltovastuu on 95/5.
Ap