Kela järjestää 120 000 euron etäpikkujoulut – esiintyjänä muun muassa Paula Vesala
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a4002b55-dd10-4016-8836-cc7e69a68c46
Miten hel-vetissä Kela voi järjestää tämän hintaisia pikkujouluja mm. minun verovaroillani? Kyllä alkaa niin otsalohko taas pullistua. Ei riitä että kuulun keskiluokkaan, jota rangaistaan suhteessa korkeimmilla mahdollisilla veroilla, jotta vieras-la-ji saa nauttia ilmaisesta elämästä niin nyt kustannan myös Kelan pikkujoulut!! Voi vee että kiehuttaa!
ja miksi tämäkin aloitus poistettiin ihan pikavauhtia? Tämähän on uutinen iltalehdessä - meneekö tämäkin pun-ikkien kieltolistalle? Käsittämätöntä sensur-ointia!!!
Kommentit (104)
Älä käytä rasistisia sanoja, vaikka kiehutkin niin juttusi pysyykin
Eihän tuo ole kallista/osallistuja.
Itse sain useamman kymppitonnin joulubonarit.
Linnassa herrojen taas tanssitaan
No eivät saa näköjään edes safkoja tai juomia, turha karehtia.
Kelassa on veemäiset hommat ja tosi pienet liksat.
Tapahtumajärjestäjänä tiedän kuvion ja tässä on kyllä Kelalta laskutettu ilmaa.
Hyvän ohjelman ja artistit sekä tuotannon olisi voinut saada murto-osalla hinnoista, jos olisi vähänkään osaamista. Näin olisi voinut muistaa työntekijöitä paremmin, jos budjetti on tuo 15 euroa/pää. Todella metsään menty tässä!
Vierailija kirjoitti:
Jos kelassa on esim. 8000 henkeä töissä niin tuleehan tuosta peräti 15 euroa per nokka. Monet firmat käyttää normaalisti paljon enemmän pikkujouluihinsa.
Jep, nimenomaan yksityisfirmat, jotka maksavat myös veroa. Kela on valtionlaitos jonka pyöriminen koostuu veronmaksajien tuloista
Toivottavasti Kelassa kielletään jatkossa pikkujoulut. 15 euroa satsaus työntekijän pikkujouluhin on aivan liikaa. Paketillinen pipareita ja kahvit firmat puolesta, linkki youtubeen johonkin vanhaan konserttitaltiointiin. Samalla kerrytettäisiin verotuloja, kun Youtube maksaa teostomaksut Suomeen.
Päästään helposti alle euroon per osallistuja. Jotain tolkkua näihin verorahoilla juhlimiseen!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Kelassa kielletään jatkossa pikkujoulut. 15 euroa satsaus työntekijän pikkujouluhin on aivan liikaa. Paketillinen pipareita ja kahvit firmat puolesta, linkki youtubeen johonkin vanhaan konserttitaltiointiin. Samalla kerrytettäisiin verotuloja, kun Youtube maksaa teostomaksut Suomeen.
Päästään helposti alle euroon per osallistuja. Jotain tolkkua näihin verorahoilla juhlimiseen!
Se paketillinen pipareita ja kahvipurkki maksaa jo sen 15 euroa jokaiselle kotiinkuljetettuna (ei kait kukaan postiin luota). Pizzakin maksanee jo yli budjetin kotiinkuljetettuna jos ei sitä halvinta 5 euron rasvalättyä tilaa.
Itse mietin, että kuka jaksaa seurata mitään tuommoista kotoa käsin. Itse varmaan katsoisin mieluummin jotakin lemppariohjelmaa Netflixistä😂 Eli skippaisin. Ymmärrän että artisteja halutaan tukea, mutta en kyllä itse maksaisi tietokoneen välityksellä tehdystä etäkonsertista penniäkään. Livekeikat sitten erikseen.
Monet laittaa sen päälle mutta tiskaa samalla yms. Kankkulankaivoon heitettyä rahaa
Pikkujoulut voisi hyvin peruuttaa nyt kokonaan. Syykin olisi ymmärrettävä.
Niin ja tässä tapauksessa olisin ostanut sillä 15 eurolla työntekijöille jotakin pientä pikkujouluista, paketin piparia, glögiä yms. Ja jakanut työpaikoilla tai muuten järjestää (ei tarvitse tuhlata kotiinkuljetukseen).
-12
Ihan kiva että joku on kiinnostunut työntekijöidenkin jaksamisesta, tuollainen pieni muistaminen raskaan vuoden jälkeen ei ole paha. Ja henkilömäärää ajatellen summakin on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tässä tapauksessa olisin ostanut sillä 15 eurolla työntekijöille jotakin pientä pikkujouluista, paketin piparia, glögiä yms. Ja jakanut työpaikoilla tai muuten järjestää (ei tarvitse tuhlata kotiinkuljetukseen).
-12
Suositusten mukaisesti mahdollisimman moni tekee työtä etänä. Siitäpä tulisikin kiva pikkujoulu kaikille.
Ne Kelankin työntekijät maksaa veroja, joten lopeta se ulina.
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin, että kuka jaksaa seurata mitään tuommoista kotoa käsin. Itse varmaan katsoisin mieluummin jotakin lemppariohjelmaa Netflixistä😂 Eli skippaisin. Ymmärrän että artisteja halutaan tukea, mutta en kyllä itse maksaisi tietokoneen välityksellä tehdystä etäkonsertista penniäkään. Livekeikat sitten erikseen.
No eihän nuo työntekijät sitä maksakaan, vaan työnantaja. Joku ne sinun lemppariohjelmasi ja kaikki muutkin sisällöt ihan rahasta ja maksusta tekee. Tällä kertaa se maksaja nyt sattui olemaan pikkujoulun järjestäjä eikä mikään ylikansallinen viihdejätti.
ULI ULI ULI ULI UHHHUHHHUH kyllä nyt olen pöyristynyt ja kateellinen jostain kusisesta 15€ per henkilö pikkujouluista!! Minun verorahat!! MINUN!! Tajuatko mihin kaikkeen niitä verorahoja menee?
On kyllä todella typerästi käytetyt rahat. Itse en jaksaisi vaivautua edes katsomaan tuollaista. Koko ajatus etäpikkujouluista on niin absurdi ja typerä, että ihmettelen miten veronmaksajien rahoja tuhlataan mihinkään noin h*lvetin typerään.
Jos kelassa on esim. 8000 henkeä töissä niin tuleehan tuosta peräti 15 euroa per nokka. Monet firmat käyttää normaalisti paljon enemmän pikkujouluihinsa.