Ei ole totta, että tyttöjen pituuskasvu päättyy 13-17-vuotiaana.
Meidän molemmat tytöt ovat kasvaneet n. 20-vuotiaiksi saakka.
Kommentit (16)
Ja minä en ole kasvanut 12-vuotiaasta sentin senttiä (muuta kun leveyttä). Onko näiden yksilöllisten erojen ja "poikkeusten" ymmärtäminen tosiaan joillekin näin hankalaa?
Ja minä en ole kasvanut 12-vuotiaasta sentin senttiä (muuta kun leveyttä). Onko näiden yksilöllisten erojen ja "poikkeusten" ymmärtäminen tosiaan joillekin näin hankalaa?
Jaahas, lähetä-napin löysin sitten useita kertoja....
Minä olen kasvanut 12 vuotiaasta 3 cm. Sekin varmaan seuraavana vuonna.
Eivätkä kaikki synnytykset satu. Intiassa silloin 21- vuotias äiti nimeltä Tabana synnytti täysin kivuttomasti, ei edes ähkinyt missään vaiheessa.
Juu ei olekaan. minulla loppui pituuskasvu 11,5 -vuotiaana. Ja koska minulla loppui pituuskasvu silloin, niin toki kaikilla loppuu silloin, eikö totta?
Oikeassa olet, ap, minultakin loppui jo 12-vuotiaana ja 169 cm pituuteen,
No sun tytöt on harvinaisia poikkeuksia, samoin kun nuo joiden kasvu on päättynyt jo alle 13-vuotiaana. Mun kasvu päättyi 16-vuotiaana.
Minulta loppu 12-vuotiaana 158 cm pituuteen.
Minä taas olin yli kaksikymppisenä 162 cm ja nyt 40-vuotiaana 165 cm. Lapsen neuvolareissulla näytin mallia kun ujosteli mittaan menemistä, yllätys olikin kun äiti oli kasvanut :D
Veljeni myös kasvanut pituutta muutaman sentin ihan kummallisen myöhään.
Joillakin pituuskasvu päättyy jo 11-13-vuotiaana, kun taas toiset kasvavat vielä 17-19-vuotiaana. YLEISIN ikä pituuskasvun loppumiselle tytöillä on 14-16.
Siis minä olen kuvitellut olevani jotekin erikoinen, sillä olen kasvanut viimeiset pari senttiä vielä lukiossa, mutta en kai sitten olekaan jos joku on kasvanut 20 ikävuoteen asti... Tuntuu, että "kaikki muut" lopettivat kasvamisen jo ennen lukioikää.
16v on mullakin pituuskasvu loppunut. 170cm asti pääsin. :)
Mulla mitattiin 13-vuotiaana 166 senttiä ja samassa pituudessa olen nyt 33-vuotiaana edelleen.
En ole kasvanut 14 v täytettyäni pituutta yhtään. Kuukautiset alkoivat 13,5-vuotiaana.
Ei niin. Minun päättyi 12-vuotiaana 173 senttimetriin.