Keksitään mahdollisia motiiveja sille miksi miljonääri Kim Väisänen antoi uimahallipotilaalle 500€
Typeryys tulee ensimmäisenä mieleen. Tai ainakin jokin tilapäinen hapenpuute aivoissa.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
No totta kai halusi nimen esiin. Minä kuulin väisäsen kimpsusta ekaa kertaa tuon jutun myötä.
Menee hermo ihmisiin, jotka kirjaimellisesti jopa MAKSAVAT RAHAA päästäkseen nimen ja/tai kuvan kera lehteen. Miettikää nyt vähän. Ei siinä ole pienintäkään logiikkaa, että joku random lahjoittelee rahojaan ventovieraalle. Se on kirjaimellisesti julkisuuteen pääsemisestä maksamista.
Jos seuraisit joskus muitakin kuin viihdeuutisia, niin olisit varmaan kuullut nimen Kim Väisänen jokusen kerran. Hän myi Blancco yhtiönsä aikoinaan kymmenillä miljoonilla pois ulkomaalaiselle omistajalle. Ja pari vuotta sitten teki myös onnistuneen exitin Frameryn kanssa. Kyseessä ei siis ole mikään tyhjäpää hölisijä, vaan ilmeisen fiksu ja rohkea yrittäjä. Väisänen oli mukana myös "leijonan luolan" Suomi-versiossa.
Eli ei hänen missään tapauksessa tarvinnut "ostaa" itselleen julkisuutta, kuten väität.
Todelliset motiivit tietää ainoastaan Väisänen itse. Omalla kohdallani pisteet meni tässä tapauksessa puhtaasti miljonäärille.
Tällä potilaalla riittää aikaisempiakin seikkailuja.
Uskon hänen pyyteettömästi ajatelleen yhteiskunnan etua ja tuolla samalla ajalla ja työtunneilla oikeusasteiden hoitavan tärkeimpiä asioita ja rikoksia.
Yleensä miljonäärit tekevät paljon muutakin hyvää, eikä pelkästään Suomessa, vaan kaikkialla mailmassa.
Eikös tämä Kai Väisänen ole sama tyyppi, joka teki hyväntekeväisyystyötä Tansaniassa useamman vuoden projektin.
Ja auttaa nuoria suomalaisia yrittäjiä
alkurahoituksessa.
Eli annan hänelle paljon arvostusta ja kunnioitan
Väisänen antaa palaa twitterissä usein oikein kunnolla. Hän ei ole hankkimassa selkään taputtelijoita ympärilleen. Osansa saavat niin kokoomus kuin vasemmistokin. Ja muutkin yhteiskunnalliset toimijat silloin, kun on paikka sivaltaa.
Koko tämä case oli alun perin niin uskomaton, että en ihmettele yhtään siihen jonkun tarttuneen. Tällä kertaa se oli Väisänen.
Koska se on sama kuin että sä antaisit 50snt jollekin pummille. Ei kirpaise.
Mä olisin tuossa tilanteessa kans halunnut nähdä kuinka käy, ottaako komukka rahat ja nolaa itsensä lopullisesti. Lisäksi Kimin "adding insult to injury" eli lahjakassit kaikille hallin työntekijöille oli loistava veto. Vielä kun olisi uimari-lapsia muistettu jollain pienellä joululahjalla, kuten seuran kisa-asulla niin kaikilla olisi hyvä mieli.
Motiivi oli kai se, että edes jonkun piti julkisesti osoittaa salolaiselle tyhjäpäälle se, että kuinka kujalla tämä oli korvausvaatimuksineen. Uimahallissa voi kastua ja vettä roiskua päälle. Täytyy olla aika hölmö, jos sitä ei tajua.
Noh, saihan tämä nainen "mainosta" omalle uralleen koko rahan edestä.
Kahden aivosolun enkelisijoittaja. Inhoaa eläimiä vaikka on itse apina.
Tässä joitain mahdollisuuksia, jotkaa tulee heti mieleeni:
1. Väisänen halusi säästää veronmaksajien rahoja ja resursseja, joita oikeudenkäynti olisi vienyt.
2. Väisänen oli utelias ja halusi tietää, ottaako nainen rahat vastaan vai keksiikö se taas jonkun tekosyyn jonka varjolla kieltäytyy niistä ja saa jatkaa kiukuttelua julkisuuden valokeilassa.
3. Väisänen halusi palkita naisen röyhkeyden rahalla sen sijaan, että nainen joutuu naurunalaiseksi hävitessään oikeudenkäynnin.
4. Väisänen halusi itse julkisuuteen.