Rinnekoti työnantajana
Täällä varmasti tiedetään mikä meininki Rinnekodin / diakkarin asumisyksiköissä, mihin haetaan aika paljon työntekijöitä. Tekis mieli vaihtaa duunipaikkaa... eli siis mitä tarkoittaa käytännössä "kilpailukykyinen palkka" asumisyksikössä? Pahimmillaan jotain G20 🙄 miten henkilökunta on resussoitu? Ollaanko käytännössä aina yksin töissä?
Kommentit (17)
Olisko jollain tuoretta tietoa? Muuttuiko meininki kun fuusiotuivat diakkarin kanssa?
Mikä se palkkaluokka on? Tai ihan euromääräinen kuukausipalkka ilman lisiä?
Mietityttää....
Ap
Ei tuolla alalla olla töissä palkan takia...
Palkka huononi kun yhdistyivät, työnimikkeeni muuttui. Työpaikkana ihan kiva. Lähiesimiehet ovat olleet lähes aina mukavia ja pitäneet ainakin jonkin verran sekä asiakkaiden että hoitajien puolia. Vaihtuvuus on ollut kyllä suurta. Ja keikkalaisia käytetään. Työajat ovat meidän yksikössä huonoin puoli eli paljon pitkiä päiviä ja vkl vapaita huonosti. Miehitysresurssit suorastaan hyvät.
Vanha laitos, jolla laitostunutta mentaliteettia työntekijöillä. Varsinkin vanhemmilla, pitkään talossa olleilla. Toki yksilöllisiä eroja, paikasta riippuen. Rinnekoti on suuri työnantaja, joka mahdollistaa monipuolisesti "talon" sisällä yksiköiden vaihdon, niin halutessaan. Asiakaskunnat vaihtelee laidasta laitaan, varaa mistä valita. Olen ollut ko työnantajalla, ja tahdoin raikkaampaan ympäristöön, mutta ei jäänyt mitään pahaa hampaankoloon. Kannattaa kokeilla jos mietityttää, pääseehän sieltä pois jos ei viihdy. Mulla oli palkka amispohjalla g21 ja g23, paikasta riippuen.
Ilman lisiä taisi palkka olla 1900 ja risat.
Ja jos haluat käydä vilkaisemassa millaista meininkiä on niin onviren kautta vaan keikkailemaan. Keikkaa pitäisi riittää.
Rinnekoti on muuttunut eriarvoisempaan suuntaan. Esimiehistä on tullut tärkeitä johtajia, joita ei yksikön asiat juurikaan kiinnosta. Palkkaus mielivaltaista. Samasta työstä maksetaan monia, eri palkkaluokkia pärstäkertoimesta riippuen. Kiire lisääntynyt ja tehtävät. Palkka vaan pysyy samana, vaikka kuinka työtehtävät lisääntyy. Kaikenlainen pompotus ja käskytys lisääntynyt.
Enpä voi muuta kuin kompata, pärstäkertoimen mukaan mennään ja tuta saat jos suusi avaat epäkohdista. Kenellä ruskein kieli niin sitä esimiehet arvostaa.
Rinnekodista täällä Hesassa ja kait muuaallakin saa potkuja yksikön esimiehen suosikkien keksimien juttujen perusteella tai jos menee valittamaan näiden työntekijän häiritsevän. Yksikön esimies ottaa tuulta purjeisiin ja suosikkityöntekijät samalle puolelle, antaa varoituksia pikkuasioista ja jos Helsingin Diakonissalaitoksen ns. työsuojelujohto ja HR toteaa yhdessä vastuualuepäällikön kanssa etteivät usko häirinnästä valittanutta. Käristämisen pois työpaikasta on kaukana kristillisestä toiminnasta ja työntekijää voidaan hätistää ja ahdistella pitkään, ennen kuin itse päättää jättää Rinnekodin. Tätä se vain on, ja lakia ei noudateta pätkän vertaa.
Onpa kamala työpaikka. Mulla on kokemusta lähinnä sijaisena, mutta asumisyksiköissä ja palvelukodeissa esimiehet jyrää. Se joka valittaa, lähtee heti ensimmäisenä ovesta ulos. Luottamusmies komppaa johtoa eikä siitä ole avuksi jos olet hätää kärsimässä ja saat kokea työyhteisössä ilkeilyä. Navalnyin kohtalo Venäjällä tulee Rinnekodilla vastaan. Sitä se on.
Rinnekotien "kilpailukykyinen palkka" tarkoittaa siis TESin minimipalkkaa. Myös yksikkö missä itse olin niin oli niin kiirellinen ettei kaikkea ennätä tehdä kunnolla. Esim. kun asiakas pitäisi katetroida niin joskus jää tekemättä kun on niin alimitoitettu henkilöstö asiakaskunnan tarpeisiin nähden. Ei, näistä ei uskalla sanoa esimiehille kun huudetaan suoraa huutoa ja epäkohtien ilmoittamisesta saa vielä itse varoituksen. Onneksi pääsin kaupungin hoivakotiin töihin, palkka parani ja työ paljon vähemmän hektistä. Rinnekodit ei ole enää ikinä oma työpaikkani.
Huomautuskäytäntö Rinnekodissa on aika sairas. Esihenkilö, jolla itsellään mielenterveysongelmia, voi "saattaa" alaisensa vuosikausiksi loukkuun. Mitään syytä alaisen mustamaalaamiseen alun perin ei ole oikeastaan edes ollut, mutta asia ei vaan poistu päiväjärjestyksestä.
Todella vieraanvarainen perehdytys, eli ei ollenkaan. Jos nyt joku työkaveri vähän kertoo. Kymmeniä työpaikkoja auki, sen pitäisi olla jo red flag. Tuo kaikki taakse jäänyttä elämää, jos harkitset....harkitse tarkkaan.
Olen Rinnekodilla kehitysvamma yksikössä työskennellyt ennen kun fuusioitui diakkarin kanssa. Viihdyin hyvin. Yksityinen sosiaalialan tes käytössä, eli huonompi palkka kun esim. Kaupungilla ollessani. Riippuu varmasti yksiköstä itsestäänkin paljon että miten viihtyy. Minulla ei ole pahaa sanottavaa Rinnekodista. Henkilömitoitus oli ok ja työ itsessään palkitsevaa, yksikkö jossa olin oli toimiva.