Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ateismi on pahin vaihtoehto ihmiselle

Vierailija
21.03.2014 |

Ensinnäkään ateismin tieteellinen ihmiskäsitys ei anna minkäänlaista arvoa ihmiselle. Kristillisessä opissa ihminen nähdään Jumalan kuvana joka on luotu mieheksi ja naiseksi. Tieteen mukaan ihmiset ovat pelkästään koiras- ja naarasapinoita. Itse en uskoisi evoluutioon vaikka sen puolesta olisi todisteita miten paljon tahansa. Evoluution mukainen ihmiskäsitys ei anna ihmiselle mitään arvoa. En voisi ajatella elämääni mielekkäänä jos ajattelisin olevani vain eläin.

Toisekseen ilman Jumalaa elämä olisi täysin turvatonta. Se olisi pelkkää ahdistusta ja piinaa päivästä toiseen koska ei olisi rakastavaa Taivaan Isää pitämässä huolta. Itse en ainakaan selviäisi jos en uskoisi Jumalaan ja siihen että Korkeampi Voima on turvana elämässäni.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo aloittaja tosissaan ollut?

Vierailija
22/31 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:40"]

[/quote]

Kyllä se taitoi valitettavasti olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:20"]

Kuolemasi jälkeen sinulle käy näin:

Toinen vaihtoehto on uskoa Jumalaan.

[/quote]

En ole varma, mikä tunteista oli päällimmäisenä, kun katsoin tuon linkin; huvittuneisuus, sääli vai myötähäpeä? Aika tasoissa menivät kaikki kolme.

Vierailija
24/31 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:20"]

Kuolemasi jälkeen sinulle käy näin:

Toinen vaihtoehto on uskoa Jumalaan.

[/quote]

En ole varma, mikä tunteista oli päällimmäisenä, kun katsoin tuon linkin; huvittuneisuus, sääli vai myötähäpeä? Aika tasoissa menivät kaikki kolme.

[/quote]

Sinäkin valitset itse että missä vietät ikuisuutesi.

Vierailija
25/31 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet aloittaja niin oikeassa! Olen samaa mieltä.

Vierailija
26/31 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 13:21"]

Toisekseen ilman Jumalaa elämä olisi täysin turvatonta. Se olisi pelkkää ahdistusta ja piinaa päivästä toiseen koska ei olisi rakastavaa Taivaan Isää pitämässä huolta.

[/quote]

Minusta taas juurikin uskonnot tekevät elämän turvattomaksi. Ota huomioon vaikka WTC-tornien iskut, ristiretket ja inkvisitio.

Vierailija
27/31 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus vaikuttaa täysin kahelilta...

Minä en usko Jumalaan. Mutta en määrittele myöskään itseäni sanalla ateisti, en tahdo luokitella itseäni minkään -ismien mukaan. En koe oloani turvattomaksi, en myöskään kaipaa mitään suurempaa voimaa "turvaamaan olemassaoloani".

Koen olevani arvokas, elävä olento. Ihminenhän on juuri niin arvokas kuin itse kokee olevansa, kukaan muu ei voi toisen arvoa määritellä. Minä en pelkää kuolemaa enkä varsinkaan helvettiä, koska en usko sen olemassaoloon. Elämä alkaa syntymästä ja päättyy kuolemaan, miksi pitäisi uskoa mihinkään muuhun?

Meillä jokaisella on tämä yksi ja ainutkertainen elämä, toisilla lyhyempi ja toisilla pidempi. Elämä sellaisenaan on arvokas ja tärkeä, jokainen päivä on aarre. Minä käytän päiväni elämiseen, en tulevan murehtimiseen, enkä myöskään jonkun kuvitteellisen korkeamman voiman palvomiseen. Minusta olisi älytöntä käyttää elämäni päivät jonkun toisen laatiman suunnitelman toteuttamiseen, tahdon tehdä omat suunnitelmani itse. Uskon, että tekemällä hyvää ja toimimalla oikein pärjää elämässä. Vastoinkäymisiäkin tulee, koska ne kuuluvat elämään, mutta en usko, että niitä mikään korkeampi voima säätelisi.

En ymmärrä, miksi minun pitäisi kokea olevani joku arvoton ja turvaton apina vain siksi, että en usko Jumalaan? Miksi pitäisi uskoa johonkin kuvitteelliseen? En ymmärrä, miten joku olematon, kuviteltu asia voisi saada minut tuntemaan oloni arvokkaammaksi tai turvallisemmaksi kuin tällä hetkellä tunnen...

Vierailija
28/31 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin vaihtoehto...? No voi hyvää päivää...

Vierailija
29/31 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:40"]

[/quote]

Kyllä se taitoi valitettavasti olla.

Taisi olla. Ei "taitoi".

Vierailija
30/31 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 13:21"]

No mä en kyllä tiedä mitä kuoleman jälkeen tapahuu. Enkä haluakaan tietää. Kukaan elossa oleva ei tiedä. Olen ateisti eikä kysymys kiinnosta mua pätkän vertaa.

[/quote]

Kannattaisiko kiinnostaa, sittenkin? Mielestäni erittäin fiksua on ajatella, että ei voida objektiivisen varmasti sanoa, onko kuolemanjälkeistä tietoisuutta/elämää vai eikö ole - mutta eihän tämä tarkoita, etteikö kysymystä voisi ottaa todesta ja maltillisesti pohtia! Onhan kyseessä nimittäin aika valtava väittämä, että fyysinen kuolema ei olisikaan elämämme loppu. Mutta samalla se on monille tavattoman kiusallinen ajatus: olenko minä viimeistään kuoleman jälkeen sittenkin jonkin itseäni suuremman edessä, jolloin minut ja elämäni ehkä nähdään ihan muussa valossa kuin itse sen näen? Onko ehkä joku Jumalaksi kutsuttu tuo ihmistä suurempi, ja miten hän näkee minut, rakastaako hän minua? Vai tuomitseeko jollakin tavalla - vai kenties armollisesti ja oikeudenmukaisesti molempia?

http://www.healingrooms.fi/?sid=100

http://www.sinuntahtesi.com/rakkaus.html
http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4

Vierailija
31/31 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu ap humanismiin ja yhteiskuntasopimusteorioihin, niin sinun ei tarvitse ulkoistaa ihmisarvoa satuolennoille