Rakastaminen olisi helpompaa jos olisi rahaa enemmän!
Omia valintoja ja en purnaa, totean vaan!
Meillä on pitkä parisuhde ja monta lasta. Töitä tehdään paljon ja eletään niukasti, tarjousten perässä juosten. Taludellinen huoli on joka päivä läsnä ja se syö parisuhdetta.
Uskon, että elämänlaatu paranisi jos rahaa ei tarvitsisi ajatella joka päivä.
Sinä jolla ei ole huolta huomisesta ruoasta ja muistakaan hankinnoista niin oletko tyytyväinen elämääsi? Vai onko jokin muu murhe? (en tarkoita terveyttä, se on tärkein kaikista)
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 16:51"]
Hah, varakkaat onnellisempia, kun osaavat katsoa...plaa plaa! Mun ex-pomo edustaa hyvää esimerkkiä kulissi-ihmisestä. Mulle aina kehuskeli, miten on mukavaa kun on rahaa kauneussalonkeihin jne.arjesta irtautumiseen, iso talo, autot, kolmelle lapselle kaikkea ulkoista (mm. 10-v.tytölle rakennekynnet!). Parisuhteensa tilan nainen "paljasti" firman pikkujouluristeilyllä hässimällä "vanhaa hyvää ystävää". Itse olen mieluummin köyhempi ja pidän "omat korttini esillä" ja parisuhteestani huolta kuin esitän tuollaista naurettavaa showta. Rahaa saa olemalla kusipää. Onnellisuus ei vaadi omatunnon likaamista.
[/quote]
Mutta ero ei tule niin herkästi, koska nainen sietää rikkaan miehen pettämistä paremmin, kuin köyhän. Onhan siinä etuja olla rahan takia naimisissa, kuin elää yksinhuoltajana vuokraslummissa. Rahalla on todellakin parisuhteessa paljon etuja.
totta! meillä parani jopa seksielämä kun mies sai vakiduunin ja minä vaihdoin työpaikkaa. Enää ei tarvitse laskea loppukuusta rahoja kun aina on vara käydä vaikka elokuvissa yhdessä.
Monesti sanotaan ettei onnea voi ostaa, mutta on se aika tylsää jos kaiken päivää kotona kullan kanssa nyhjöttää ja netistä ladata elokuvia, syödään mihin rahat riittää ja kaupasta ei voi ostaa edes sitä monopolia että olisi iltaisin tekemistä. Helpompi ostaa viikonlopuksi molemmille kalja päkit, että edes hetken on hauskaa kun sillä 20 e ei mitään muutakaan saa josta olisi koko illaksi iloa. Uskon että tämän vuoksi moni juo niin paljon ja usein.
Enää meidän ei tarvitse täyttää tyhjiä viikonloppuja juomalla vaan voimme lähteä reissuun autolla, vuokrata mökin, mennä kylpylään tai laskettelemaan ja nauttia elämästä selvinpäin!
Ihmisiä vaivaa tekemisen puute ja liika vapaa-aika! koittakaapa olla pari viikkoa juomatta huomaatte miten virkeänä maanantaina lähtee sitten töihin kun on saanut levätä.
Emme tarvitse enempää rahaa mitä meillä nyt on tulemme oikein hyvin toimeen, mutta vähemmällä emme pärjäisi.
[/quote]
Meinaatko, ettei rikkaat ryyppää ja huoraa :DD
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 16:51"]Hah, varakkaat onnellisempia, kun osaavat katsoa...plaa plaa! Mun ex-pomo edustaa hyvää esimerkkiä kulissi-ihmisestä. Mulle aina kehuskeli, miten on mukavaa kun on rahaa kauneussalonkeihin jne.arjesta irtautumiseen, iso talo, autot, kolmelle lapselle kaikkea ulkoista (mm. 10-v.tytölle rakennekynnet!). Parisuhteensa tilan nainen "paljasti" firman pikkujouluristeilyllä hässimällä "vanhaa hyvää ystävää". Itse olen mieluummin köyhempi ja pidän "omat korttini esillä" ja parisuhteestani huolta kuin esitän tuollaista naurettavaa showta. Rahaa saa olemalla kusipää. Onnellisuus ei vaadi omatunnon likaamista.
[/quote]
Juuri näin, samaa mieltä! Itsekin nähnyt näitä "johtajia", jotka rentoutuvat rankan arkensa vastapainoksi melko mauttomilla tavoilla... Raha ei todellakaan lisää älyä!
Siis vielä selvennyksenä: Se mun pettävä ex-pomo oli nainen! Esitti täydellistä perheen äidin ja uraohjuksen mutaatiota - ollen sisältä mätä. Vaikkakin siis rahoissaan, Joo...
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 16:54"]
totta! meillä parani jopa seksielämä kun mies sai vakiduunin ja minä vaihdoin työpaikkaa. Enää ei tarvitse laskea loppukuusta rahoja kun aina on vara käydä vaikka elokuvissa yhdessä.
Monesti sanotaan ettei onnea voi ostaa, mutta on se aika tylsää jos kaiken päivää kotona kullan kanssa nyhjöttää ja netistä ladata elokuvia, syödään mihin rahat riittää ja kaupasta ei voi ostaa edes sitä monopolia että olisi iltaisin tekemistä. Helpompi ostaa viikonlopuksi molemmille kalja päkit, että edes hetken on hauskaa kun sillä 20 e ei mitään muutakaan saa josta olisi koko illaksi iloa. Uskon että tämän vuoksi moni juo niin paljon ja usein.
Enää meidän ei tarvitse täyttää tyhjiä viikonloppuja juomalla vaan voimme lähteä reissuun autolla, vuokrata mökin, mennä kylpylään tai laskettelemaan ja nauttia elämästä selvinpäin!
Ihmisiä vaivaa tekemisen puute ja liika vapaa-aika! koittakaapa olla pari viikkoa juomatta huomaatte miten virkeänä maanantaina lähtee sitten töihin kun on saanut levätä.
Emme tarvitse enempää rahaa mitä meillä nyt on tulemme oikein hyvin toimeen, mutta vähemmällä emme pärjäisi.
[/quote]
[/quote]
Eivät. Koska he nauttivat vain laadukkaita juhlajuomia maun vuoksi ja harrastavat avointa seksiä vain siksi, että se parantaa omaa parisuhdetta ja kasvattaa heitä ihmisenä ja auttaa löytämään sisäisen lapsen.
Minulla ei ole noista asioista huolta, tienaan hyvin ja minulla ei ole elätettävänä kuin itseni ja koirani. Mutta en ole ollenkaan onnellinen, olen erittäin yksinäinen, ei ole miestäkään löytynyt eikä ystäviä ole. Niinpä minä istun päivät pitkät yksin kämpässäni, enkä tiedä mitä edes sillä rahalla jota tienaan työstä josta en pidä tekisin, kun ei yksin huvita matkatkaan, eikä shoppailu, eikä yhtään mikään.
Kaikki olisi helpompaa, jos olisi enemmän rahaa!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:31"]
Minulla ei ole noista asioista huolta, tienaan hyvin ja minulla ei ole elätettävänä kuin itseni ja koirani. Mutta en ole ollenkaan onnellinen, olen erittäin yksinäinen, ei ole miestäkään löytynyt eikä ystäviä ole. Niinpä minä istun päivät pitkät yksin kämpässäni, enkä tiedä mitä edes sillä rahalla jota tienaan työstä josta en pidä tekisin, kun ei yksin huvita matkatkaan, eikä shoppailu, eikä yhtään mikään.
[/quote]
Voi sinua, halaus :) ap
Olen samaa mieltä kanssasi. Onneksi teillä molemmilla on töitä ja jos elätte normaalia elämääkin, voitte olla tyytyväisiä. Ex-liittoni olisi ehkä kestänyt paremmin, jos MINULLA olisi ollut enemmän rahaa ja olisin pitänyt ne salassa mieheltäni. Mies oli rahapeliriippuvainen, joten jouduin monesti elättämään meidät molemmat. Eihän sitä menoa kovin montaa vuotta voinut jaksaa, kun omasta ruoastanikin jopa joduin tinkimään.Laskut oli maksettava. Muuten ihana mies. Yritti kuiville riippuvuudestaan. En taipunut antamaan hänelle lisää pelirahaa, vaan korostin, että hän oli sairas, joka tarvitsi apua. Erosimme sovussa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:23"]Omia valintoja ja en purnaa, totean vaan!
Meillä on pitkä parisuhde ja monta lasta. Töitä tehdään paljon ja eletään niukasti, tarjousten perässä juosten. Taludellinen huoli on joka päivä läsnä ja se syö parisuhdetta.
Uskon, että elämänlaatu paranisi jos rahaa ei tarvitsisi ajatella joka päivä.
Sinä jolla ei ole huolta huomisesta ruoasta ja muistakaan hankinnoista niin oletko tyytyväinen elämääsi? Vai onko jokin muu murhe? (en tarkoita terveyttä, se on tärkein kaikista)
[/quote]
Itse olen työtön ja tulen toimeen liiton työttömyyskassan työttömyyskorvauksella, joka tosin on 1/3 palkastani. Vaimo on myös tällä hetkellä äitiyslomalla ja meillä on pieni poikavauva. Kaikesta huolimatta tulemme toimeen, eikä ole rahahuolia. Säästössä on kivasti rahaa, jota olen säästänyt siis 7-vuotiaasta lähtien ja olen nyt 32 vuotias, siis. Laskut saadaan maksettua helposti, eli ei ongelmia, ruuat ostamme myös tarjousten perusteella, kuten kaikki ihmiset tekevät. Sieltä siis ostetaan, mistä halvimmalla saa. Matkustelemme nytkin 2-3kk välein, eli sekään ei ole ongelma. Mutta sen voin sanoa että rahalla ei saa rakkautta ja raha ei tee onnelliseksi. Meiltä ei puutu mitään tässä tavarapaljoudessa ja muksullakin on minun vanhat lelutkin, joten hän ei uusiakaan tarvitse, elikkä rahaa ei kuluteta turhuuteen. Vaan välttämätön ostetaan, jos on pakko. Näin olen tottunut elämään vuodesta 1981 lähtien.
No jaa, yleensä ne kenellä on rahaa, niin ajattelee sitä kokoajan... Töitä, sijoituksia, isompi auto, isompi koti jne...
Itse ajattelen niin, että on helpompaa olla ostamatta jotain, kun tehdä töitä ja tuhlata. Sitä tulee ostettua niin paljon kaikenmaailman turhaa tavaraa.
Jos olisi rahaa enemmän niin meillä olisi auto johon kaikki mahdumme, olisi myös koti jossa olisi jokaiselle oma huone. Voisimme kesällä mennä vaikka huvipuistoon tai risteilylle. Sellaista meillä olisi!
Tiedän tunteen. Meidän suhteessa molemmat olemme vielä opiskelijoita ja tottakai se vaikuttaa parisuhteeseen kun ei ole koskaan rahaa tehdä yhtään mitään. Ollaan kyllä jo niin kauan tätä kitkuttelua jouduttu tekemään, että tuskinpa enää tietäisin mitä voidaan yhdessä tehdä jos sitä rahaa joskus olisi.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:51"]Jos olisi rahaa enemmän niin meillä olisi auto johon kaikki mahdumme, olisi myös koti jossa olisi jokaiselle oma huone. Voisimme kesällä mennä vaikka huvipuistoon tai risteilylle. Sellaista meillä olisi!
[/quote]
Siis häh! Me asumme pääkaupunkiseudulla ja meillä on omistuskaksio. Tässä kaksiossa meitä asuu 3+ 2 kesyrottaa omassa häkissään. Meillä ei siis ole kuin olohuone, makuuhuone jossa nukkuvat, minä, vaimoni ja 5kk vauva, sitten on keittiö, kylpyhuone ja vessa. Hyvin mahdumme, ei edes tee kipeää. Autoa meillä ei ole, vaikka minulla on ajokortti. Autoa ei pääkaupunkiseudulla/kaupungeissa tarvita, sillä käyttökustannukset ovat kovat ja helpommin ja halvemmalla pääsee yleisillä kulkuneuvoilla (bussit, junat, raitiovaunut, metrot, lautat). Itselläni on kyllä mopo, mutta olen sillä ajanut viimeksi 2007. Polkupyörällä ajelen aika paljon ja lapsen saa kyytiin turvaisuimella ja tarakalle saa ostokset pyöränlaukkuun.
Elintaso nousee ja rahan kulutus laskee kun ei ole autoa. Muutenkaan meillä ei ole mitään plasma tai lcd töllöäkäön, vaan ihan 2000 luvun alun kuvaputkitöllö, vanhat sterkat, digiboxi, nintendo wii, nintendo 8 bit, gameboy 8 bit, sony vanha psp, läppäri ja kännykät. Okei mikro, yleiskeittiökone, leivänpaahdin,hellauuni,pesukone, pakastin, jääkaappi, imuri, rikkaimuri jne löytyy meiltä. Mutta suht vanhaa laitekantaa ja mitään uutta ei osteta, ellei laitteet hajoa
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 16:54"]
[/quote]
[/quote]
onko lukutaidossasi jotain vikaa? siinä ei lue ettei rikkailla olisi alkoholiongelmia. Nyt mietinkin ihan perus pertin juomisen syitä.