Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet viimeksi leiponut itse leipää? Leivotko usein?

Vierailija
19.11.2020 |

Mulla on just parhaillaan uunissa valmistumassa 2 leipää. 😋 Viimeksi leivoin maanantaina.

Sitä ennen en muistakaan milloin viimeksi. Ei oo vaan saanut aikaiseksi. Mutta nyt ajattelin alkaa tosissani leipomaan vähän useammin, ainakin kerran viikossa. Onhan se uunituore omatekoinen leipä Oivariinilla kuitenkin ihan omaa maata verrattuna kaupan leipiin. ☺

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pari kuukautta sitten kun vielä jaksoin. Silloin tällöin teen herkuksi, en ole leivän suurkuluttaja.

Vierailija
22/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuoruudessa, mutta nyt en ole leipää syöny yli 25 vuoteen, kun en vaan pidä siitä. Maha vaan turpoaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipää viime lauantaina kun oli ruokavieraita. Pari päivää aiemmin saaristolaisleipää jouluksi.

Sämpylätaikinan teen kerran viikossa jääkaappiin, riittää 3 päiväksi

Mutta ei mitään oivariinia, voita tai vaalealle leivälle oliiviöljyä

Voi että, ihanaa! Olen yksinasuja ja olisi kiva tuollaiset sämpylät joiden taikina säilyy jääkaapissa. Nimittäin, jos paistan useamman, syön ne myös. Pakastin tuppaa usein olemaan täynnä. Kertoisitko reseptin?

Saaristolaislepä on myös taivaallista. Sitä sentään en taida edes uskaltaa yrittää. Saan sitä noin kerran vuodessa sukulaistädin tekemänä. En siis ole itse mikään leipuri. Joskus nuorempana olen yrittänyt sämpylöitä ja korvapuusteja. Aivan tuoreena niitä pystyi sentään syömään, mutta jäähtyneenä niillä olisi voinut kivittää vaikka ikkunat säpäleiksi (:

Itse tykkään rapeista ja kovakuorisista sämpylöistä ja näitä tosiaan aina tarjolla:

https://sikkesumari.com/2015/10/05/aamusampulat/ Liinan alla pehmenee jos pitää enemmän pehmeistä.

Saaristolaisleipä on tosi helppo, tosin ainekset riittää yksinasujalla vuodeksi. https://www.k-ruoka.fi/reseptit/saaristolaisleipa

Vierailija
24/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä ennen kuin alkoi ilmat lämmetä. Leivinuunissa teen nyrkkirieskaa ja ruisleipää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi