Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet viimeksi leiponut itse leipää? Leivotko usein?

Vierailija
19.11.2020 |

Mulla on just parhaillaan uunissa valmistumassa 2 leipää. 😋 Viimeksi leivoin maanantaina.

Sitä ennen en muistakaan milloin viimeksi. Ei oo vaan saanut aikaiseksi. Mutta nyt ajattelin alkaa tosissani leipomaan vähän useammin, ainakin kerran viikossa. Onhan se uunituore omatekoinen leipä Oivariinilla kuitenkin ihan omaa maata verrattuna kaupan leipiin. ☺

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen uuni sinulla on ap?

Vierailija
2/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä. Leivoin aika usein. Kesällä oli niin kosteaa että suolakin kostui kaappiin ja jauhot homehtuivat, en ole vielä ostanut uusia vaikka lämmityskauden alettua ei ole niin ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää viime lauantaina kun oli ruokavieraita. Pari päivää aiemmin saaristolaisleipää jouluksi.

Sämpylätaikinan teen kerran viikossa jääkaappiin, riittää 3 päiväksi

Mutta ei mitään oivariinia, voita tai vaalealle leivälle oliiviöljyä

Vierailija
4/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen leivoin sämpylöitä. Leivon vaalean leivän, pullan ja maustekakut ym piirakat itse kokonaan ja lisäksi minulla on leipäkone. Mikäli meillä olisi leivinuuni TEK sun myös ruisleivän. Sähköuunilla paistettu ruisleipä ei maistu mielestäni hyvälle.

Vierailija
5/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipää olen joskus tehnyt, hyvin yksinkertaisella ohjeella, siitä on varmasti jo useampi vuosi aikaa. Muuten se on ollut todella hyvää, mutta aiheuttaa vatsassa kuplimista. Sämpylöitä teen toisinaan, mutta on siitäkin viime kerrasta aikaa.

Vierailija
6/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen sähköuuni. AP

Vierailija
7/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunarieskoja silloin tällöin, jos sattuu muusia jäämään.

Vierailija
8/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa sitä halvinta leipää. Kaupasta saa ihan kotitekoisen veroisia jos on valmis maksamaan.

Vierailija
9/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä tein juuren ja siitä asti olen leiponut noin kerran viikossa. Nytkin on taikina tekeillä. Huomisaamuna sitten paisto. Kaksi leipää tulee kerralla.

Vierailija
10/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen sähköuuni. AP

OK, hienoa, että uunisi paistaa hyvin. Minä teen vain "peltileipää" tällä hetkellä, koska liesi pitäisi vaihtaa. Tykkään kyllä tehdä leipää itse. Parasta tietysti lapsuuden leivinuunissa paistetut leivät. Ruisleipä ja päälle voita, nam nam!

Vierailija
11/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin leivon pieniä ohrarieskoja( kämmenkokoisia) pari pellistä. Siihen menee aikaa 1/2 h.

Vierailija
12/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa täytyy lähteä lähikauppaan leipomaan.

Vierailija
13/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamusta leivoin kaurasämpylöitä luottoreseptilläni. Aina yhtä hyvää.

Vierailija
14/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipää viime lauantaina kun oli ruokavieraita. Pari päivää aiemmin saaristolaisleipää jouluksi.

Voi että, ihanaa! Olen yksinasuja ja olisi kiva tuollaiset sämpylät joiden taikina säilyy jääkaapissa. Nimittäin, jos paistan useamman, syön ne myös. Pakastin tuppaa usein olemaan täynnä. Kertoisitko reseptin?

Saaristolaislepä on myös taivaallista. Sitä sentään en taida edes uskaltaa yrittää. Saan sitä noin kerran vuodessa sukulaistädin tekemänä. En siis ole itse mikään leipuri. Joskus nuorempana olen yrittänyt sämpylöitä ja korvapuusteja. Aivan tuoreena niitä pystyi sentään syömään, mutta jäähtyneenä niillä olisi voinut kivittää vaikka ikkunat säpäleiksi (:

Vierailija
15/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ostaa sitä halvinta leipää. Kaupasta saa ihan kotitekoisen veroisia jos on valmis maksamaan.

No näinpä. Hyvä leipä maksaa.

Just aattelin, että tulipa taas säästettyä ainakin 5€, kun ei tarvinnut kahta kaupan rieskaa ostaa. 👍 Ap

Vierailija
16/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että, ihanaa! Olen yksinasuja ja olisi kiva tuollaiset sämpylät joiden taikina säilyy jääkaapissa. Nimittäin, jos paistan useamman, syön ne myös. Pakastin tuppaa usein olemaan täynnä. Kertoisitko reseptin?

Saaristolaislepä on myös taivaallista. Sitä sentään en taida edes uskaltaa yrittää. Saan sitä noin kerran vuodessa sukulaistädin tekemänä. En siis ole itse mikään leipuri. Joskus nuorempana olen yrittänyt sämpylöitä ja korvapuusteja. Aivan tuoreena niitä pystyi sentään syömään, mutta jäähtyneenä niillä olisi voinut kivittää vaikka ikkunat säpäleiksi (:

Et varmaan jäähdyttänyt liinan alla jos kerran koviksi jäivät jäähtyessään?

Vierailija
17/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiikös ossa pitäis olla vähän niinkuin arina-uuni. Ei kylllä leipää tule leivottua mutta sämpylöitä kyllä.

Vierailija
18/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan jäähdyttänyt liinan alla jos kerran koviksi jäivät jäähtyessään?

No enpä tainnut, vaan veikkanpa, ettei se ainut mokani ollut :D Olisi kiva oppia!

Vierailija
19/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiikös ossa pitäis olla vähän niinkuin arina-uuni. Ei kylllä leipää tule leivottua mutta sämpylöitä kyllä.

Eikös sämoylätkin oo leipää? Sama taikina mut eri muodossa.

Vierailija
20/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sämpylät...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän