Mitä intiimipesuainetta käytätte, vai käytättekö?
Kommentit (69)
Ei ole ollut tarvetta. Normaali suihkusaippua on riittänyt minulle.
En todellakaan mitää erityistä, höpö, höpö!
Vierailija kirjoitti:
En käytä. Vesi riittää pesemiseen.
Vesi on poolista, kaikki alapään lika ei, joten ei se oikein riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi on poolista, kaikki alapään lika ei, joten ei se oikein riitä.
Poolista = uima-altaasta?
Lacto linea käytän koko vartalolle
Lactolinea. Ennen käytin Avecydiä, mutta sen valmistus kait lopetettiin. Lactolinea saa marketistakin.
Kyllä minä käytän. Olen käyttänyt Sebamedin, Libressen ja nyt YA:n geeliä. Kaikki hyviä. Sebamed kallein. Kahta jälkimmäistä saa apteekeista ja libresseä saa ihan isommista marketeista. Esim seksin jälkeen hyvä käyttää etenkin. Ehkäisee hiivaa ja bakteerivaginoosia. Liukuvoide ei lähde pelkällä vedellä. Muutenkin arkikäytössä ennaltaehkäisevä ja hyvä.
älkää käyttäkö! just gynekologi lehdessä varoitteli käyttämästä, niistä on bakteeritasap. kannalta enemmän haittaa kuin hyötyä. römpsä, jos tieteellinen termi sallitaan, pitää parhaiten itse huolen itsestään. vesi riittää. tärkeää myös aluhousujen hyvä laatu, mielellään hengittävää puuvillaa, ei keinokuitua
Vierailija kirjoitti:
älkää käyttäkö! just gynekologi lehdessä varoitteli käyttämästä, niistä on bakteeritasap. kannalta enemmän haittaa kuin hyötyä. römpsä, jos tieteellinen termi sallitaan, pitää parhaiten itse huolen itsestään. vesi riittää. tärkeää myös aluhousujen hyvä laatu, mielellään hengittävää puuvillaa, ei keinokuitua
Varoitteliko gynekologi lehdessä käyttämästä intiimialueen ph-tasapainolle sopivia, intiimialueen pesuun tarkoitettuja aineita (esim. Lactoline) vai saippuaa?
En käytä. Lisää riskiä virtsatietulehduksille ja emättimen tulehduksille, vaikka olisikin intiimialueelle tarkoitettu. Emätin on kehittynyt sellaiseksi, että se itse pesee itsensä. Se puskee ylimääräisen ulos. Pelkkä kädenlämpöinen vesi riittää pesuun, eikä mitään kyykkysuihkuttelua
Olen kokeillut Acoa, Sebamedia ja YA:n omaa. Aco hellävaraisin, YA ihan ok, Sebamed paras hajuntorjuja.
Just joo :D ei kukaan varoita käyttämästä ph-tasapinoitettuja intiimipesugeelejä. Taas on joku vähän oikolukenut uutisia.
Vierailija kirjoitti:
En käytä. Lisää riskiä virtsatietulehduksille ja emättimen tulehduksille, vaikka olisikin intiimialueelle tarkoitettu. Emätin on kehittynyt sellaiseksi, että se itse pesee itsensä. Se puskee ylimääräisen ulos. Pelkkä kädenlämpöinen vesi riittää pesuun, eikä mitään kyykkysuihkuttelua
Siis ei kai tässä ketjussa nyt kukaan emättimen pesemisestä puhukaan? Vai puhuuko?
Hohhoijaa. Intiimialueen kuten häppärit, kaikki ulkoiset ihoa-alueet haarovälistä VOI pestä ja kannattaa pestä kerran päivässä intiimipesuaineilla. Ei mitään haittaakaan. Enemmän hyötyä, jos esim kuivat limakalvot tai altis tulehduksille.
Käytän Acoa, vaihdevuosissa hikeä pukkaa. Ja pesen vain nivuset ja ulkoiset osat niin kuin varmaan muutkin, ei kai kukaan limakalvoille pesuaineita läträä
Pesen Sebamedillä ulkoa ja sisältä. Meitsin pim-pero ei haise sillille,silakoille,kuselle,piimälle eikä myöskään kirvele, kutita yms.
Vierailija kirjoitti:
H2O
Gynekologit liputtaa kans tän kemikaalikimaran nimeen.
Tietääköhän ne jotain enemmän kuin perus av-mammat?