Mitä intiimipesuainetta käytätte, vai käytättekö?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H2O
Gynekologit liputtaa kans tän kemikaalikimaran nimeen.
Tietääköhän ne jotain enemmän kuin perus av-mammat?
Enpä ole kuullut, että gynekologi olisi neuvonut, että intiimialueelle tarkoitettua ph:ltaan sopivaa ainetta ei saisi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä. Vesi riittää pesemiseen.
Vesi on poolista, kaikki alapään lika ei, joten ei se oikein riitä.
Poolista = uima-altaasta?
Jotenkin ei nyt yllättänyt palstalaisten tietämättömyys ihan kemian peruskäsitteistä.
Olen käyttänyt ACO:n intiimipesuainetta silloin tällöin. Jää kivan raikas olo, mutta pelkkä vesipesukin yleensä riittää.
Tervettä pimperoa ei kuulu pestä sisältä muulla kuin vedellä! Vain ja ainoastaan lääkärin suosituksesta jollain muulla.
Ihan pahaa tekee miten noita tököttejä yritetään kaupitella tietämättömille ja epävarmille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Intiimialueen kuten häppärit, kaikki ulkoiset ihoa-alueet haarovälistä VOI pestä ja kannattaa pestä kerran päivässä intiimipesuaineilla. Ei mitään haittaakaan. Enemmän hyötyä, jos esim kuivat limakalvot tai altis tulehduksille.
Tietenkään nimenomaan ei ole hyötyä jos kuivat limakalvot vaan haittaa! Ihon omaa suojaa ei kuulu pestä pois, että natisee kuin tiskattu astia kädessä.
Itse en ole käyttänyt noin kahteenkymmeneen vuoteen saippuaa tai ihonpesunesteitä muuta kuin käsienpesuun. Eikä haise edes hiki. Kasvotkin pesen nykyään öljyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tervettä pimperoa ei kuulu pestä sisältä muulla kuin vedellä! Vain ja ainoastaan lääkärin suosituksesta jollain muulla.
Ihan pahaa tekee miten noita tököttejä yritetään kaupitella tietämättömille ja epävarmille ihmisille.
Sisältä ei pestä edes vedellä.
Lactolinen hajusteetonta pesunestettä käytän. Käytän pesuainetta kainaloihin ja intiimialueelle, muuten riittää pelkkä vesi. Suihkugeelit yms. kuivattavat ihoani tosi paljon enkä oikein ymmärrä, mihin niitä tarvittaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä. Lisää riskiä virtsatietulehduksille ja emättimen tulehduksille, vaikka olisikin intiimialueelle tarkoitettu. Emätin on kehittynyt sellaiseksi, että se itse pesee itsensä. Se puskee ylimääräisen ulos. Pelkkä kädenlämpöinen vesi riittää pesuun, eikä mitään kyykkysuihkuttelua
Siis ei kai tässä ketjussa nyt kukaan emättimen pesemisestä puhukaan? Vai puhuuko?
Mitäs sillä intiimialueen pesulla sitten tarkoitetaan? Kyllä nuo intiimipesuaineet ikävä kyllä suurimmalta osalta on tarkoitettu juuri vaginan puhdistamiseen, mikä on surku, koska tekee tuhoa sen luonnolliselle bakteeritasapainolle.
Liukkareita voi valita sen mukaan mikä lähtee pelkällä vedellä/ei ole vaarallista vaikka jäisikin.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Intiimialueen kuten häppärit, kaikki ulkoiset ihoa-alueet haarovälistä VOI pestä ja kannattaa pestä kerran päivässä intiimipesuaineilla. Ei mitään haittaakaan. Enemmän hyötyä, jos esim kuivat limakalvot tai altis tulehduksille.
Se nimenomaan kuivattaa se pesu. Älkää peskö millään intiimipesuaineilla. Vesi riittää.
Vierailija kirjoitti:
älkää käyttäkö! just gynekologi lehdessä varoitteli käyttämästä, niistä on bakteeritasap. kannalta enemmän haittaa kuin hyötyä. römpsä, jos tieteellinen termi sallitaan, pitää parhaiten itse huolen itsestään. vesi riittää. tärkeää myös aluhousujen hyvä laatu, mielellään hengittävää puuvillaa, ei keinokuitua
Ihana kun muistit römpsän tieteellisen nimen. ❤️
Olen 65-vuotias, vain vedellä olen aina pessyt, kehuja olen saanut, tuoksun ja maistun kuulema ihanalta. Mikä tärkeintä, minulla ei ole ollut ainuttakaan tulehdusta römsässä, ei hiivaa, ei valkovuotoa. Gynekologini aina kiittelee römpsän hyvää kuntoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä. Lisää riskiä virtsatietulehduksille ja emättimen tulehduksille, vaikka olisikin intiimialueelle tarkoitettu. Emätin on kehittynyt sellaiseksi, että se itse pesee itsensä. Se puskee ylimääräisen ulos. Pelkkä kädenlämpöinen vesi riittää pesuun, eikä mitään kyykkysuihkuttelua
Siis ei kai tässä ketjussa nyt kukaan emättimen pesemisestä puhukaan? Vai puhuuko?
Mitäs sillä intiimialueen pesulla sitten tarkoitetaan? Kyllä nuo intiimipesuaineet ikävä kyllä suurimmalta osalta on tarkoitettu juuri vaginan puhdistamiseen, mikä on surku, koska tekee tuhoa sen luonnolliselle bakteeritasapainolle.
Liukkareita voi valita sen mukaan mikä lähtee pelkällä vedellä/ei ole vaarallista vaikka jäisikin.
Vagina tarkoittaa emätintä. En nyt ihan ymmärrä, miksi sitä pitäisi pestä ja miksi sen pesuun olisi olemassa aineita. Sen sijaan sen emättimen ulkopuolella on kaikkea tavaraa, mm. häpyhuulet, jotka voi pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älkää käyttäkö! just gynekologi lehdessä varoitteli käyttämästä, niistä on bakteeritasap. kannalta enemmän haittaa kuin hyötyä. römpsä, jos tieteellinen termi sallitaan, pitää parhaiten itse huolen itsestään. vesi riittää. tärkeää myös aluhousujen hyvä laatu, mielellään hengittävää puuvillaa, ei keinokuitua
Varoitteliko gynekologi lehdessä käyttämästä intiimialueen ph-tasapainolle sopivia, intiimialueen pesuun tarkoitettuja aineita (esim. Lactoline) vai saippuaa?
saippua vahingollinen ja miedoimmat putsarit vähintäänkin turhia mutta ei eritelty sen kummemmin. olennaista myös miten usein ja syvälle vierasaineita sisään laittaa. asiaa sivuten kamala kohtalo niillä, jotka käyttäneet talkkia ja saaneet munasarjasyövän siksi. rauhoittakaa römpsä kaikelta turhalta, se on suojelualue ja osaa parhaiten itse pitää huolen itsestään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häppäreitä varten. Emättimeen ei kuulu kuin penis ja ehkä sormet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H2O
Tietääköhän ne jotain enemmän kuin perus av-mammat?Enpä ole kuullut, että gynekologi olisi neuvonut, että intiimialueelle tarkoitettua ph:ltaan sopivaa ainetta ei saisi käyttää.
Nimenomaan kaikki gynet, joilla olen käynyt, ovat asiasta sanoneet. Pesuun vain vettä, vain bikinirajat siistitään ja hengittävät aluspöksyt, puuvilla paras.
Kokemusta pitkältä ajalta kun olen joki liki 70 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varoitteliko gynekologi lehdessä käyttämästä intiimialueen ph-tasapainolle sopivia, intiimialueen pesuun tarkoitettuja aineita (esim. Lactoline) vai saippuaa?
saippua vahingollinen ja miedoimmat putsarit vähintäänkin turhia mutta ei eritelty sen kummemmin. olennaista myös miten usein ja syvälle vierasaineita sisään laittaa. asiaa sivuten kamala kohtalo niillä, jotka käyttäneet talkkia ja saaneet munasarjasyövän siksi. rauhoittakaa römpsä kaikelta turhalta, se on suojelualue ja osaa parhaiten itse pitää huolen itsestään
No mun mielestä ei ole turhia. Mä kyllä hikoan jalkovälistä melko reippaasti ja valkovuotoakin tulee jonkin verran, joten mun mielestä on ihan miellyttävää pestä vulva intiimipesuaineella. Emättimeen en tietenkään laita mitään aineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H2O
Tietääköhän ne jotain enemmän kuin perus av-mammat?Enpä ole kuullut, että gynekologi olisi neuvonut, että intiimialueelle tarkoitettua ph:ltaan sopivaa ainetta ei saisi käyttää.
Nimenomaan kaikki gynet, joilla olen käynyt, ovat asiasta sanoneet. Pesuun vain vettä, vain bikinirajat siistitään ja hengittävät aluspöksyt, puuvilla paras.
Kokemusta pitkältä ajalta kun olen joki liki 70 v.
Siis he ovat nimenomaan eritelleet, että ei ph:ltaan sopivia aineita alapäähän? Vai että ei saippuaa? Ne ovat kaksi aivan eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu pesee emättimensä yhtään millään, edes vedellä? Intiimialue tarkoittaa aluetta häpykummusta ja pakaroihin ja sen pesuun voi mietoa, hapanta pesunestettä käyttää. Ei sitä pesunestettä emättimeen hyvänen aika emättimeen laiteta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liukkareita voi valita sen mukaan mikä lähtee pelkällä vedellä/ei ole vaarallista vaikka jäisikin.Kuka hullu pesee emättimensä yhtään millään, edes vedellä? Intiimialue tarkoittaa aluetta häpykummusta ja pakaroihin ja sen pesuun voi mietoa, hapanta pesunestettä käyttää. Ei sitä pesunestettä emättimeen hyvänen aika emättimeen laiteta!
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liukkareita voi valita sen mukaan mikä lähtee pelkällä vedellä/ei ole vaarallista vaikka jäisikin.Vagina tarkoittaa emätintä. En nyt ihan ymmärrä, miksi sitä pitäisi pestä ja miksi sen pesuun olisi olemassa aineita. Sen sijaan sen emättimen ulkopuolella on kaikkea tavaraa, mm. häpyhuulet, jotka voi pestä.
Niin tarkoittaa. En vain tykkää nimestä emätin, joten käytin kivampaa sanaa vagina. Sisemmät häpyhuulet ovat limakalvoa jota peseminen kuivattaa. En näe että ihoa pitäisi ylipäätään pestä millään pesuaineella, eli en pese vulvaani sen kummemin kuin vaikkapa sääriänikään.
Iteki pesen geelillä, nyt apteekin omalla geelillä. Yleensä Sebamed tai Libresse. Toimii mulla. Ei haise, kutia tai muutenkaan aiheuta pimpero päänvaivaa.