Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä intiimipesuainetta käytätte, vai käytättekö?

Vierailija
19.11.2020 |

Mikä on kokemuksenne mukaan ollut parasta?:)

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä. Lisää riskiä virtsatietulehduksille ja emättimen tulehduksille, vaikka olisikin intiimialueelle tarkoitettu. Emätin on kehittynyt sellaiseksi, että se itse pesee itsensä. Se puskee ylimääräisen ulos. Pelkkä kädenlämpöinen vesi riittää pesuun, eikä mitään kyykkysuihkuttelua

Siis ei kai tässä ketjussa nyt kukaan emättimen pesemisestä puhukaan? Vai puhuuko?

Mitäs sillä intiimialueen pesulla sitten tarkoitetaan? Kyllä nuo intiimipesuaineet ikävä kyllä suurimmalta osalta on tarkoitettu juuri vaginan puhdistamiseen, mikä on surku, koska tekee tuhoa sen luonnolliselle bakteeritasapainolle.

Liukkareita voi valita sen mukaan mikä lähtee pelkällä vedellä/ei ole vaarallista vaikka jäisikin.

Kuka hullu pesee emättimensä yhtään millään, edes vedellä? Intiimialue tarkoittaa aluetta häpykummusta ja pakaroihin ja sen pesuun voi mietoa, hapanta pesunestettä käyttää. Ei sitä pesunestettä emättimeen hyvänen aika emättimeen laiteta!

Ks. Douching. Ikävä kyllä käytetään, ja se on alkanut rantautua myös Suomeen.

Vierailija
42/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H2O

Gynekologit liputtaa kans tän kemikaalikimaran nimeen.

Tietääköhän ne jotain enemmän kuin perus av-mammat?

Enpä ole kuullut, että gynekologi olisi neuvonut, että intiimialueelle tarkoitettua ph:ltaan sopivaa ainetta ei saisi käyttää.

Nimenomaan kaikki gynet, joilla olen käynyt, ovat asiasta sanoneet. Pesuun vain vettä, vain bikinirajat siistitään ja hengittävät aluspöksyt, puuvilla paras.

Kokemusta pitkältä ajalta kun olen joki liki 70 v.

Siis he ovat nimenomaan eritelleet, että ei ph:ltaan sopivia aineita alapäähän? Vai että ei saippuaa? Ne ovat kaksi aivan eri asiaa.

Vain vettä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä. Lisää riskiä virtsatietulehduksille ja emättimen tulehduksille, vaikka olisikin intiimialueelle tarkoitettu. Emätin on kehittynyt sellaiseksi, että se itse pesee itsensä. Se puskee ylimääräisen ulos. Pelkkä kädenlämpöinen vesi riittää pesuun, eikä mitään kyykkysuihkuttelua

Siis ei kai tässä ketjussa nyt kukaan emättimen pesemisestä puhukaan? Vai puhuuko?

Mitäs sillä intiimialueen pesulla sitten tarkoitetaan? Kyllä nuo intiimipesuaineet ikävä kyllä suurimmalta osalta on tarkoitettu juuri vaginan puhdistamiseen, mikä on surku, koska tekee tuhoa sen luonnolliselle bakteeritasapainolle.

Liukkareita voi valita sen mukaan mikä lähtee pelkällä vedellä/ei ole vaarallista vaikka jäisikin.

Vagina tarkoittaa emätintä. En nyt ihan ymmärrä, miksi sitä pitäisi pestä ja miksi sen pesuun olisi olemassa aineita. Sen sijaan sen emättimen ulkopuolella on kaikkea tavaraa, mm. häpyhuulet, jotka voi pestä.

Niin tarkoittaa. En vain tykkää nimestä emätin, joten käytin kivampaa sanaa vagina. Sisemmät häpyhuulet ovat limakalvoa jota peseminen kuivattaa. En näe että ihoa pitäisi ylipäätään pestä millään pesuaineella, eli en pese vulvaani sen kummemin kuin vaikkapa sääriänikään.

Ne ph:ltaan happamat, intiimialueelle tarkoitetut pesunesteet eivät kuivata. Ja niitä ei ole tarkoitettu emättimen puhdistamiseen. Emätintä ei tarvitse pestä edes vedellä.

Vierailija
44/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H2O

Enpä ole kuullut, että gynekologi olisi neuvonut, että intiimialueelle tarkoitettua ph:ltaan sopivaa ainetta ei saisi käyttää.

Nimenomaan kaikki gynet, joilla olen käynyt, ovat asiasta sanoneet. Pesuun vain vettä, vain bikinirajat siistitään ja hengittävät aluspöksyt, puuvilla paras.

Siis he ovat nimenomaan eritelleet, että ei ph:ltaan sopivia aineita alapäähän? Vai että ei saippuaa? Ne ovat kaksi aivan eri asiaa.

Vain vettä!

Onko nyt niin, että et osaa vastata kysymykseeni?

Vierailija
45/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu pesee emättimensä yhtään millään, edes vedellä? Intiimialue tarkoittaa aluetta häpykummusta ja pakaroihin ja sen pesuun voi mietoa, hapanta pesunestettä käyttää. Ei sitä pesunestettä emättimeen hyvänen aika emättimeen laiteta!

Eikös tuo ole entisaikojen ehkäisykeino?

Vierailija
46/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole entisaikojen ehkäisykeino?

On, mutta sitä käytetään myös siksi että vagina tuoksuisi ”freshille”, eikä, no, terveelle vaginalle.

Vierailija
47/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
48/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä pesunestettä sinne emättimeen tungetakaan.

Vierailija
49/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Intiimialueen kuten häppärit, kaikki ulkoiset ihoa-alueet haarovälistä VOI pestä ja kannattaa pestä kerran päivässä intiimipesuaineilla. Ei mitään haittaakaan. Enemmän hyötyä, jos esim kuivat limakalvot tai altis tulehduksille.

Tietenkään nimenomaan ei ole hyötyä jos kuivat limakalvot vaan haittaa! Ihon omaa suojaa ei kuulu pestä pois, että natisee kuin tiskattu astia kädessä.
Itse en ole käyttänyt noin kahteenkymmeneen vuoteen saippuaa tai ihonpesunesteitä muuta kuin käsienpesuun. Eikä haise edes hiki. Kasvotkin pesen nykyään öljyn kanssa.

Aina te noin sanotte ja aina te haisette.

Vierailija
50/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Josko kaikki tekisivät niin kuin itse haluaisivat? Olen 35 vuotta pessyt melkeinpä päivittäin näkyvät osat suihkusaippualla tai suihkuöljyllä. Ei haittavaikutuksia, ei edes yhtään hiivaa koko elämäni aikana. Käytän myös vain keinokuituisia alushousuja, sillä en pidä puuvillan tunnusta niin paljon kuin sileästä keinokuidusta. Edelleen, ei ongelmia.

Käyttekö te hysteerikot edes kylvyssä koskaan? Koska silloinhan saippuavesi koskee omg just sinne?!

Vierailija
51/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vesi on kaikista paras vaihtoehto alapään pesuun. Saippua ja jopa intiimialueille tarkoitetut pesuaineet voivat häiritä suojaavaa bakteerikantaa.

Vältä myös liian tiheitä pesuja."

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/716d8a9e-dd98-4e39-9269-e4aac…

Vierailija
52/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on ihan posliini, niin ehkä sitten pesu pelkällä vedellä riittää, mutta karvoituksella ei kyllä riitä poistamaan hajuja. 

Vierailija
53/69 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H2O

Vain vettä!

Kyllähän se tuosta selväksi tuli.

-eri

Vierailija
54/69 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Intiimialueen kuten häppärit, kaikki ulkoiset ihoa-alueet haarovälistä VOI pestä ja kannattaa pestä kerran päivässä intiimipesuaineilla. Ei mitään haittaakaan. Enemmän hyötyä, jos esim kuivat limakalvot tai altis tulehduksille.

Tietenkään nimenomaan ei ole hyötyä jos kuivat limakalvot vaan haittaa! Ihon omaa suojaa ei kuulu pestä pois, että natisee kuin tiskattu astia kädessä.
Itse en ole käyttänyt noin kahteenkymmeneen vuoteen saippuaa tai ihonpesunesteitä muuta kuin käsienpesuun. Eikä haise edes hiki. Kasvotkin pesen nykyään öljyn kanssa.

Aina te noin sanotte ja aina te haisette.

Ei tarvitse teititellä. Valitettavasti en pysty keskustelupalstalla todistamaan haisenko vai en joten typerää olisi liiaksi vängätä kaltaisesi kanssa, mutta vain toinen meistä tietää totuuden ja se riittäköön.

Vierailija
55/69 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H2O

Vain vettä!

-eri

Ei tullut. Siinä kysyttiin, ovatko gynet erikseen sanoneet, ettei saa käyttää noita intiimipesuun tarkoitettuja, ph:ltaan sopivia aineita. Tuo vastaaja vain jankkaa omaa agendaansa, ei vastaa varsinaiseen kysymykseen.

Vierailija
56/69 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dermosilin intiimisaippua, on ollut hyvä. Toisinaan ceralanin pesuvoidetta.

Vierailija
57/69 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H2O

Vain vettä!

-eri

Ei tullut. Siinä kysyttiin, ovatko gynet erikseen sanoneet, ettei saa käyttää noita intiimipesuun tarkoitettuja, ph:ltaan sopivia aineita. Tuo vastaaja vain jankkaa omaa agendaansa, ei vastaa varsinaiseen kysymykseen.

Selvä. Tulkitsen vastauksen eri tavalla kuin sinä. Jos suositus ollut vain vettä, ei mitään muuta niin silloin huonojen/turhien listalla on myös intiimipesunesteet.

Vierailija
58/69 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

H2O

Vain vettä!

-eri

Selvä. Tulkitsen vastauksen eri tavalla kuin sinä. Jos suositus ollut vain vettä, ei mitään muuta niin silloin huonojen/turhien listalla on myös intiimipesunesteet.

Mä tulkitsen vastauksen tavaksi kiertää suoraan vastaaminen kysymykseen. Hänhän olisi voinut vastata kysymykseen kyllä tai ei.

Vierailija
59/69 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raid.

Vierailija
60/69 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut tarvetta. Normaali suihkusaippua on riittänyt minulle.

Tämä. Limakalvoja ei tule pestä millään aineella, mutta poimut mm. se syvänne joka yhdistää ulommat ja sisemmät, sekä karvoitusalue pestään ihan normaalisti saippualla. Sisempien sisäpuoli pelkällä vedellä. Sama takapuolesa. Sitä ei pestä millään aineella sisältä, mutta reijän ulkopuoli pestään normaalisti saippualla.

Musta vähän tuntuu aina näissä että porukalle ei ole lapsena opetettu miten ihminen tulee pestä, he ovat pesseet vehkeitänsä sisäpuolelta, saaneet sen takia tulheduksia, ja nyt luulevat että muutkin pesevät sisäpuolelta kehoaan, ja oman kokemuksensa vuoksi kauhistelevat, että pitää käyttää perusvoidetta pesemiseen, muuten perii hukka! Ei tarvitse, riittää että muistaa että ihoa pestään aina  vain ja ainoastaan ulkopuolelta. Niin kuin me joille on opetettu lapsena normaali itsensä peseminen eikä mitään sisäpesuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme