Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalipainoisille naisille kysymys!

Vierailija
20.03.2014 |

Kuinka usein viikon aikana syötte herkkuja ja kuinka paljon kerrallaan? Harrastatteko liikuntaa ja jos niin kuinka usein ja minkälaista?

Mä olen ihan hirveä sokerihiiri ja KOKO AJAN tekisi mieli jotain makeaa. Syön säännöllisesti aamupalan, lounaan, joskus pienen välipalan, päivällisen ja iltapalan. Liikuntaa harrastan 4-6 krt/vko, joten herkkujakin voin onneksi syödä.

Monta vuotta on mennyt niin, että melkein joka ilta puputan jotain isompaa tai pienempää herkkua. Jos muuta ei ole saatavilla, syön vaikka lasten vanhoja tikkareita kaapista. Aiemmin pystyin aika hyvin olemaan arki-illat ilman herkkuja ja syömään sitten viikonloppuna esim. yhtenä iltana suklaata, yhtenä irtareita ja yhtenä jätskiä.

Nyt olen yrittänyt, että söisin vain kerran viikossa jotain karkkia, mutta sitä sitten himoitsenkin koko muun viikon. Pähkinöitä ja rusinoita syön kerran viikossa (olisi varmaan terveellisempää syödä niitä pieni määrä joka päivä, mutta en voi syödä kerralla vain vähän). Mietin, oisko mun elämä helpompaa, jos antaisin itselleni luvan syödä karkkia 2 krt/vko. Kerralla sitä menee kyllä 100-200 g, joten sen takia yritän saada pidettyä karkkipäivän vain kerran viikossa.

Koska mulla ei ole mitään käsitystä, miten usein muut naiset herkuttelevat, kyselen sitä siksi täältä. Ja sen takia normaalipainoisilta, koska oletan, että he syövät herkkuja vähemmän ja jotenkin järkevämmin kuin ylipainoiset.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

175/57 ja aika lailla päivittäin syön herkkuja. Tällä hetkellä liikuntaa on n. 3-6 tuntia viikossa (suurin osa juoksua, mutta myös ratsastus), kesällä ja talvella enemmän (10+ h/vko). Kevät on huonointa aikaa harrastaa jäisten polkujen, katupölyn ja siitepölyn vuoksi.

Käytännössä pitkänmatkan juoksu on se, mikä vuoksi paino ei juurikaan ole ongelma, lähinnä se tippuu ajoittain turhan alhaisiin lukemiin. Muu ruokailu on lakto-ovovegetaarista, ollut jo parisenkymmentä vuotta. Mutta herkkuja syön vähän turhankin paljon, tosin tankkaan niillä ihan energiavajetta kun en tavallista ruokaa jaksa syödä nykyistä määrää enempää.

Vierailija
62/66 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 166/61 ja armoton sokerihiiri. Joka päivä on saatava makeaa. Yleensä menee suklaalevy tai karkkipussi tai keksipaketti. Jos mitään muuta ei löydy, niin sokerinhimossani juon kaakaota, syön makeita hedelmiä ja jugurttia tai sitten alan leipomaan jotain makeaa.

Liikun kesäaikaan n. 5 kertaa viikossa ja talviaikaan 2-3 kertaa viikossa. Hyötyliikunta on kunniassa. Töihin on matkaa 15 km pyörällä ja sen teen kesällä kerran viikossa. Käyn myös lenkkeilemässä, pelaan yhtä joukkuepallopeliä, teen satunnaisesti lihaskuntotreeniä kotona ja käyn tanssimassa. Korvaan kunnon ruokaa herkuilla. Aamupalaa en syö koskaan ja lämmintä ruokaa en välttämättä syö ollenkaan, vaan korvaan sen leivällä. Suurin osa päivän kaloreista tulee herkuista. Siksi syön myös vitamiineja. Käytännössä en siis syö suuria määriä ruokaa, joten päivittäinen kalorinsaantini ei oli valtavaa.

Välillä olen yrittänyt pyristellä irti sokerista, mutta aina sorrun siihen uudestaan. Viikko on ollut pisin aika, mihin olen kyennyt. Sitä tavoittelen taas, koska tiedostan, ettei tällainen ruokavalio ole terveellinen. Ikää on kohta 50 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200 g karkkia? hahah ap. mä vedän kerralla yleensä 500-600 g helposti.

Sama juttu. 200 grammasta ei tule kuin pahalle päälle. Vähintään puoli kiloa menee ihan keposesti kerralla karkkipäivänä. Yleensä tulee ostettua n. 800 g pussi irtokarkkeja ja siitä riittää pariksi päiväksi.

Vierailija
64/66 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 168-170cm, painoa nyt taitaa olla 60kg.

Olen ihan järkyttävä sokerihiiri ollut aina. Joka päivä tulee suklaata syötyä, muita herkkuja sitten harvemmin. Pystyn helposti vetämään suklaalevyn yksin tunnissa. Harvemmin pystyy olla päivää enemmän ilman suklaata.

Ongelma taitaa piileä siinä, että olen hirmu laiska syömään ja sitten verensokerin laskettua rupeen himoitsemaan tuota suklaata ja täytänkin itseni sillä. Yleensä syön yhden aterian päivässä, ei aamu eikä iltapalaakaan. Huono, tiedän!

Ennen en liikkunut yhtään, edes hyötyliikuntaa ei tullut kun autolla suhasin joka paikkaan. Tällöin painoa on ollut max 65 kg mutta silti normaalipainoisen näköinen ihminen.

Nyt kävelen todella paljon, mutta en siltikään harrasta muuta liikuntaa yhtään. Pelkästään hyötyliikunnalla eli kävelyllä (joka pvä työmatkat yms, 5-10 km) pudottamaan tuon 5 kg.

Sama. Paitsi että suklaalevy mene puolessa tunnissa ihan huomaamatta.

Vierailija
65/66 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompensoin sokerin syömistäni herkuttelurasian ahkeralla käytöllä. Seksiä joka päivä.

Vierailija
66/66 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

171/65 Pyrin syömään säännöllisesti normiruuat välipaloineen (5 krt päivässä). Välillä ei tee mieli makeaa pariin kuukauteen. Yleensä himoitsen joka päivä jotain makeaa, esim. suklaapatukan. Aamuisin en pysty makeaa syömään. Tavallista ruokaa syön usein liikaa, ts. maha tuntuu liian täydeltä. En harrasta juuri muuta liikuntaa kuin arkiliikuntaa. Meillä ei ole autoa.