Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa nätisti kyseleville sukulaisille, etten halua puhua lasteni asioista?

Vierailija
19.11.2020 |

Vanhemmat innokkaat sukulaiset kyselevät toisinaan et onkos tulos lastenlapsia ja häitä lapsilla. Miten kertoisin vanhemmille ihmisille nätisti, etten halua puhua lasteni asioista heille? Omat aikuiset lapset ovat kieltäneet puhumasta asioistansa sukulaisille. Yksi lapsista on homo ja parisuhteessa miehen kanssa. Tätä en tietenkään ole vanhoille ihmisille kertomassa. Kovasti ovat kiinnostuneita ja heille on tärkeää naimisiinmeno ja perheen perustaminen, mutta miten kertoisi nätisti asioista?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä sulla on kummallisia lapsia, etteivät halua kertovan sinun sukulaisillesi heistä mitään. Ei taida sitten olla sun lapsilla elämänsä asioissa paljon päivänvaloa kestävää kerrottavaakaan. Ja miksi sun pitäisi julistaa yhden poikasi homoudestaan kenellekään, enhän minäkään mainitse kenellekään, että mun lapseni ovat tietääkseni heteroja?

Jos lapsesi ovat kieltäneet asioistaan kertomatta, niin jos joku sukulsisesi utelee heidän elämästään, niin et sitten kerro mitään. Vaihdat aihetta vaihvihkaa toisiin asioihin tai tokaiset lyhyesti vaan, että lapsillasi soljuu kaikki hyvin. Ihan yksinkertaista.

Kielto kertoo ehkä sukulaisista enemmän, kuin lapsista...

Vierailija
22/26 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihmisillä ongelmat. Itselläni ei ole minkäänlaista ongelmaa kertoa yhtään mitään asiaa varmaan kenellekään. Sekös kyllä sitten taas on ongelma monelle muulle. Ihan voi sanoa, että ”Hei, en halua puhua lasteni yksityisasioista. Mutta puhutaan jostakin muusta?” Ei tosiaan ole vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ikääntyneet sukulaiset oikein kuulustelevat aikuisten lasteni asioista. Missä ovat, kuinka usein käyvät "kotona" jne.jne. Hirveän kiusallista. Sanon aina, että hyvää kuuluu heille ja kotona käyvät, kun muilta menoiltaan ehtivät.

Vierailija
24/26 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. matki erästä toista aloitusta tällä palstalla äskettäin, koska lainasi tuota sanaa "nätisti". Ja se aloitus oli saman tyylinen, ja tunnustan, että olin minä, mutta kysyin, miten toimit loukkaamatta: "ettei kiinnosta - tyyliin" eri uskontoa tunnustavan sukulaisen suhteen, joka haluaa tuputtaa uskoaan minulle ja ehkä yritystä saada kannattamaan ja liittymään ns. lahkoonsa.

Juu, ja tämän aloittajan tarkoituksena onkin kysymykseensä ujuttamalla tietää, miten suhtaudumme homouteen, heh.

Vierailija
25/26 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen kerron omista aikuisista lapsistani ja lapsenlapsestakin ihan kysymättäkin sellaisista yleisluonteisista asioistaan esim. menestymisestään opiskeluissa ja työelämässä myös vanhoille sukulaisilleni. Ja en pidä salaisina lasteni avoliittoa tai avioliittoa. Heteromeiningiltä ainakin näyttää, mutta eihän koskaan voi olla varma kenestäkään, että millaisia ovat noissa seksuaalisissa suuntauksissaan.

Vierailija
26/26 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä sitten miten suhtautuisinkaan omiin lapsiini, jos heistä paljastuisi jokin muu suuntaus seksuaalisella puolella kuin normaalina pidetty kiinnostus vastakkaiseen sukupuoleen? En muuten kyllä todellakaan hehkuttaisi sukulaisilleni, jos jäisivät kiinni esim. eläimiin sekaantumisesta tai muusta sairaasta, rikollisesta suuntauksesta.

Joo, ei kyllä innostaisi kertoa sukulaiselle, että sinkku tyttäreni on avoliitossa Berninpaimenkoira-uroksen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi