Päänahka niin arka ettei koskettaa kärsi
Onko jo infarkti vai joku pintahermojen pinne? Poskinivelkin kipeä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Olet polttanut auringossa päänahkasi. Oletko kalju vai harvahapsinen?
En ole ulkoillut juurikaan tällä viikolla, autolla kaupassa ja renkaan vaihdossa. Tukka on harva jo.
Minulla taas pillu. Vaihdetaanko osia?
Hartia- ja niskakireydestä johtuvaa ainakin itselläni.
Mikä shamp00 käytössänne on? Jättäkää se pois, kaatakaa merisuola vettä märkään päähänne, antakaa vaikutta muutama min, ehkä max 3 min. Ja sitten kaatakaa vihreää teetä haaleaa. kuivatkaa hellästi. Toivomme parastanne, puspus.
Outoa. Uusi tyynynliinan pesuaine, tai kemikaaliherkistyminen? Kurja juttu, ei ole kivaa ei.
Ei ome semmonen niinkuin vika olisi ihossa. Kosketus säväyttää koko päätä.
Kokeile hieroa päänahkaa; jos pahenee, ilmeisesti iho-oire ja jos helpottaa edes vähän, pään lihakset jumissa. Jälkimmäinen voi olla seurausta esim. silmien siristelystä, pitkään lukemisesta / pienen näytön tuijottelusta tai kulmakarvojen jatkuvasta kannattelusta (roikkuvat silmäluomet johtaa tähän, osa ihmisistä ei itse edes huomaa pitävänsä kulmakarvoja jatkuvasti koholla). Tai sitten stressaavasta tilanteesta, jonka myötä pään ja kasvojen lihakset jännittyneet.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile hieroa päänahkaa; jos pahenee, ilmeisesti iho-oire ja jos helpottaa edes vähän, pään lihakset jumissa. Jälkimmäinen voi olla seurausta esim. silmien siristelystä, pitkään lukemisesta / pienen näytön tuijottelusta tai kulmakarvojen jatkuvasta kannattelusta (roikkuvat silmäluomet johtaa tähän, osa ihmisistä ei itse edes huomaa pitävänsä kulmakarvoja jatkuvasti koholla). Tai sitten stressaavasta tilanteesta, jonka myötä pään ja kasvojen lihakset jännittyneet.
Tuo. Mulla on niin roikkuvat luomet että silmälääkärikin sanoi niiden jo riittävän julkisen ouolen korjaukseen. Ja luen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Aivoverenvuoto tai vastaava hyvin harvoin tuntuu pään ulkopuolella. Kyseessä voi olla lihas- tai hermoperäinen jännitystila. Kokeile kevyesti pyöritellä päätä että saat veren kiertämään ja hiero sormenpäillä päänahkaa eri kohdista pienellä pyörivällä liikkeellä. Kevyesti alkuun, ei kannata painaa yhtään, vähän niinkuin venyttäisit päänahkaa eri suuntiin.
Minun päänahka kipeytyy juuri ennen virustautiin sairastumista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivoverenvuoto tai vastaava hyvin harvoin tuntuu pään ulkopuolella. Kyseessä voi olla lihas- tai hermoperäinen jännitystila. Kokeile kevyesti pyöritellä päätä että saat veren kiertämään ja hiero sormenpäillä päänahkaa eri kohdista pienellä pyörivällä liikkeellä. Kevyesti alkuun, ei kannata painaa yhtään, vähän niinkuin venyttäisit päänahkaa eri suuntiin.
Tietysti jos kosketus on ihan sietämätöntä ja/tai kipu yltyy muutoin todella kovaksi, niin lääkäriin kannattaa toki lähteä. Etenkin jos ilmenee muita neurologiseen syyhyn viittaavia oireita kuten puheen puuroutuminen, suupielen roikkuminen, käden, jalan heikkous tai puutuminen, tasapainon heikkeneminen tms. Huonovointisuus tai näköhäiriöt voi olla myös varoitusmerkkejä, mutta toisaalta voivat liittyä muuhunkin kuin aivoinfarktiin, vaikka migreeniin.
Nyt otan panadolin, reseptillä saatavan vahvan ja menen nukkumaan. Kiitos kaikille pohdinnoista. Katson miten kärsin nukkua.
Tuo kipeä poskinivel eli ilmeisesti leukanivel viittaa narskutteluun eli ehkä puret hampaita yhteen joko nukkuessasi tai valveilla ollessa. Tai sitten sinulla on purenta epätasapainossa niin että pelkkä syöminen aiheuttaa lihasten jännittymistä turhaan. Minulla molemmat vaivat. Netistä löytyy ohjeita leukojen ja kielen sekä niskan, pään alueen rentouttamiseen. Kannattaa teettää purentakisko jos narskuttelua on yöllä, se pitää lihakset rennompana ja suojaa hampaita. Hammaslääkäri pystyy diagnosoimaan asian ihan jo hampaiden kulumisen perusteella.
Ohimovaltimotulehdus, päivystykseen!
Bepanthen on kokeilemisen arvoinen voide.
Jos koskettaminen tekee kipeää, niin sitten ei kosketa😤😤
Kuulostaa hermotulehduksena. Menee ohi, mutta vaatii muutaman päivän.
Voi olla että päänahka on kärsinyt liian voimakkaista shampoista tai kemiallisista hiusväreistä. (Pitäisihän se auringoltakin suojata, se kun palaa helpost)
Noihin ( liian voimakas shampoo ja RAI kemiallinen hiusväri) auttaa kun laittaa öljyä päänahkaan ainakin 0,5 tunniksi ennen hiustenpesua.
Minulla on Khadi Ayurvedic hair oil Amla. Siinä on päiväys jo mennyt mutta toimii hyvin.
Käyttänyt ehkä kerran puolessa vuodessa. Nyt pitää alkaa laittaa useammin.
Olet polttanut auringossa päänahkasi. Oletko kalju vai harvahapsinen?