Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro hienoin esine/asia, jonka olet itse tehnyt!

Vierailija
20.03.2014 |

Oli se sitten puutarha tai naulakko, niin mistä kättesi työstä olet aidosti iloinen ja ylpeä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitän itseni joka ainoa kerta, kun ompelen verhot. 

Jos ajatellaan jotain konkreettista, mistä olen ylpeä, niin se on kunnostamani, isoäidiltä saamani vanha piironki.

Ja ei-niin-konkreettista on yksinlaulu-esiintymiseni konsertissa viime vuonna. Kuuntelijoita n. 100, enkä ole ikinä laulanut yleisön, saati kenenkään mun edessä. (unilauluja lapsille ei lasketa)

Vierailija
22/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania juttuja teillä! Näitä on kiva lukea.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 14:14"]

Kolme hienointa asiaa, jotka olen itse tehnyt, ovat nyt 18-, 16- ja 8-vuotiaat :)

[/quote]

Ai he ovat "kättesi töitä" ;)

Vierailija
24/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 14:14"]

Kolme hienointa asiaa, jotka olen itse tehnyt, ovat nyt 18-, 16- ja 8-vuotiaat :)

[/quote]

Ai he ovat "kättesi töitä" ;)

[/quote]

Signora Gepetto? :))

Vierailija
25/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi öljyvärityötä olen tehnyt, joista olen aika ylpeä. Toisen tein lukion kuviksen kurssilla vuosikausia sitten, toisen viime vuonna. On ilo huomata, että taito ei ole kadonnut!

Vierailija
26/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä neulon paljon eli useita isoja ja pieniä töitä vuodessa. Ehkä ne hienoimmat kokemukset on sieltä nelomisharrastuksen alkupäästä, kun uusia kokemuksia ja itsensä ylittämisiä oli oikeastaan joka työssä: ensimmäinen pitsihuivi, kirjoneulepusero, intarsianeule, norjalaisneule jne.

Lähiaikoina valmistuneista töistä olen ylpein mekosta, jonka suunnittelin itse. Se istuu minulle täydellisesti.

Ompelijana onnistuminen on aina tuurista kiinni ja siksi ehkä neuleita enemmän olen ylpeä itse tehdystä vanhojenpäiväpuvusta ja iltapuvusta, sekä kevättakista, jota olen jo seitsemän vuotta pitänyt.

Vierailija
27/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudoin ja nukitin ryijyn kangaspuissa. Tein sitä kolme ihanaa kesäistä viikkoa aamusta iltaan, välillä kävin vain syömässä, nukkumassa ja uimassa. Siitä tuli tosi hieno.

Vierailija
28/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit kirjoneulontavillasukat, keramiikkatyöt, kortit ja leipomukset. Näistä kaikista olen ylpeä :)

Vierailija
29/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 18:01"]

Kudoin ja nukitin ryijyn kangaspuissa. Tein sitä kolme ihanaa kesäistä viikkoa aamusta iltaan, välillä kävin vain syömässä, nukkumassa ja uimassa. Siitä tuli tosi hieno.

[/quote]

Onko muuten mitään ihanampaa kuin tällaisten touhuilu kesäiltana/yönä, minunkin suosikkiaikani piirtää ja maalata. Päivän paahde on mennyt ja on seesteistä ja mukavaa puuhailla yksin omiaan. Ruokkii sielua.

Vierailija
30/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen verhoillut itse nojatuoleja kotiini. Nautin työstä ja nyt joka päivä sen jäljistä.

Lapselle olen ommellut uniikkeja kilpailupukuja, joista olen saanut ostotarjouksia jopa tuntemattomilta.

Vierailija
31/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiipeilypuu kissoille :)

Vierailija
32/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sprayasin poikaystäväni läppärin vittuunnuksissani pinkiksi. Peitin näytön, näppiksen ja kaikki tärkeän näköiset reiät ja nappulat maalarinteipillä ja suhuttelin menemään. Hitto että tuli hieno, alkoi melkein ärsyttää että tein sen vittuilumielessä!

Vierailija
33/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenvuotiaana tein ensimmäisen ryihyni kangaspuilla ja sen jälkeen seuraavina kesinä kaksi:) Muutenkin kulutin osan kesästäni kutoen mattoja, liinoja,vilttejä tuolinpäällisiä ym.kangaspuilla. Harmiksi lukio ja muut harrastukset vie kaiken vapaa-ajan enkä ole ehtinyt tekemään mitään kahteen vuoteen:( Sitten aikuisena vien työni omaan kotiini/ kesämökille ja onneksi kummallakin mummolla on kangaspuut joista toiset ainakin saan:)

Vierailija
34/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 18:38"]Kymmenvuotiaana tein ensimmäisen ryihyni kangaspuilla ja sen jälkeen seuraavina kesinä kaksi:) Muutenkin kulutin osan kesästäni kutoen mattoja, liinoja,vilttejä tuolinpäällisiä ym.kangaspuilla. Harmiksi lukio ja muut harrastukset vie kaiken vapaa-ajan enkä ole ehtinyt tekemään mitään kahteen vuoteen:( Sitten aikuisena vien työni omaan kotiini/ kesämökille ja onneksi kummallakin mummolla on kangaspuut joista toiset ainakin saan:)

[/quote]

siiis ryijyn... Oppisipa kirjoittamaan tällä puhelimella

Vierailija
35/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 13:38"]Oli se sitten puutarha tai naulakko, niin mistä kättesi työstä olet aidosti iloinen ja ylpeä?

[/quote]

Tein lukiossa veistossa itselleni sähkökitaran. Toimii ja soi moitteetta. Hieno tuli ja arvosanaksi sain 10+ ja veiston arvosanaksi 10.

Vierailija
36/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vanhojen tanssipukuni

Vierailija
37/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan runot joita olen teininä väsännyt.

Vierailija
38/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudoin opiskeluaikana värikkään raanun (70-luvulla!), johon laitoin loimet yms. alusta saakka itse. Opettajan opastuksella tosin. Sitten loppulangoista suunnittelin ja tein pikkuraanun ja siitä tuli kaunis.  Kudoin myös kaksi villahuopaa alusta saakka itse.

Opiskelin aivan eri alaa, mutta oli mahdollisuus ilta-ja yötöinä kutoa. Kaikki nuo tekemäni ovat yhä käytössä ja mukavina muistoina.

Vierailija
39/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ikinä tehnyt mitään mistä olen ylpeä. En osaa kutoa, ommella, tehdä puutöitä jne. En osaa ommella edes suoraa saumaa. Napin saan just ja just ommeltua. Olen siis täys tumpelo.

Vierailija
40/42 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokosin kaikki uuden asunnon huonekalut ja tein pikkuremppaa, kuten kiinnitin lamput kattoo yms.