Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinulta jäi synnäriltä mukaan?

Vierailija
20.03.2014 |

Nyt EN kaipaa keskustelua siitä, onko tavaroiden mukaan ottaminen väärin vai oikein. Ihan vain listoja tavaroista. Luin juuri uutisen siitä, miten paljon tavaraa viedään ja varastetaan.

Itse oli pakko ottaa muutama niitä jättisiteitä, kun mitkään kaupan siteet eivät olisi riittäneet. Lisäksi oli pakko ottaa verkkorintsikat, kun ei mitkään imetysliivit ekaan viikkoon mahtuneet. Niistä en edes tiedä, meneekö ne vaan roskiin... Sillai käsitin. Sitten yksi rintakumi jäi vahingossa laukkuun.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin saanko ottaa esikoiselle tutin mukaan kotiin, sanoivat nätisti, että ei, koska sitten muutkin niitä veisivät. Siispä mies kävi meidän ollessa sairaalassa, ostamassa oman tutin. Ne verkkopöksyt kyllä jäi jalkaan!

Kuopuksen synnytysreissulla ei mukaan lähtenyt mitään :)

Vierailija
62/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutista sanoivat että ota mukaan. Rintakumi oli jäänyt villatakin taskuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 19:31"]En tiennyt että synnärillä käytetään verkkohousuja... tarkoitatteko verkkosukkahousuja?

[/quote]

Ainakin vuosina 97-06 oli verkkoalkkareita (tällä välillä sain omat lapseni). Siskoni taas sanoi, että enää vuonna 2012 niitä ei enää ollut.

Vierailija
64/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 19:31"]En tiennyt että synnärillä käytetään verkkohousuja... tarkoitatteko verkkosukkahousuja?

[/quote]

Ainakin vuosina 97-06 oli verkkoalkkareita (tällä välillä sain omat lapseni). Siskoni taas sanoi, että enää vuonna 2012 niitä ei enää ollut.

Vierailija
65/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 13:45"]

Niitä jättisiteitä saa kaupasta, olen itse niitä ostanut. Vekkopöksyjenkin tyylisiä ihan myydään kaupassa.

[/quote]

Ei ainakaan meidän kaupasta. Mä olin ostanut siteitä valmiiksi, mutta noin isoja en löytänyt. Eikö se ole sama, jättääkö ne verkkopöksyt lähtiessään jalkaansa vai heittääkö lähtiessään roskiin.

[/quote]

AP komppaa. Ei todella ollut niin isoja missään kaupoissa kun etsin ennen synnytystä. Kai sitä vuotoakin on eri tasoista, mut mä tarvin niitä ihan jättejä ekan viikon. Ja just toi, et kai se on ihan sama heittääkö ne verkkovaatteet roskiin vai jättääkö päälle. 

[/quote]

Entä inkotenttisuojat?

Ne on aika isoja. Käy samaan, vaikka onkin eri nimellä.

Vierailija
66/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi lähtötähinöissä ne valkoiset kantapäättömät sukat jalkaan! Nyt kotona käytän niitä aina, kun illalla rasvaan jalkani ja laitan juuri nuo sairaalasukat kinttuihini yöksi :) 

Vierailija
67/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 19:54"]

Mulle jäi lähtötähinöissä ne valkoiset kantapäättömät sukat jalkaan! Nyt kotona käytän niitä aina, kun illalla rasvaan jalkani ja laitan juuri nuo sairaalasukat kinttuihini yöksi :) 

[/quote]

Millaset noi on?

Vierailija
68/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkosukkahousut sulloin kassiin mutta sille ei voi mitään että korsetti unohtui vahingossa päälle :o

Vierailija
69/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse luulin, että rintakumi on henkilökohtainen. Nousi hirveä ällötys kiertävästä rintakumista. Itse sain onneksi uuden (joka epätietoudessa lähti mukaani)

Vierailija
70/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä isoja siteitä kaupasta saa kun hoksaa mennä Tenan kohdalle Libressen sijaan. Mistä luulette, että mummot ostavat vaipat virtsankarkailuun.

Vierailija
71/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömästi rintakumeja listassa..eihän ne edes maksa paljoa kaupassa, itse ostin heti seuraavana aamuna kun illalla kotiuduttiin. Jotenkin ottaa päähän tuollanen varastaminen...jos vahingossa jää niin olisi asiallista palauttaa!

Vierailija
72/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pienikokoisille vauvoillemme keskosvaippoja mukaan, kätilö antoi. Kotiuduimme pääsiäispyhinä eikä mikään kauppa auki. Ja kyllä verkkohousuja oli ainakin vielä 2009 liikenteessä. Niitä ei minulle jäänyt, mutta sain paljon mukaan erilaisia lääkkeitä (sektiohaavaa varten) ja rasvoja. Sain tietenkin reseptitkin kys. lääkkeisiin, mutta ihan myös kunnon pakkaukset antoivat sairaalasta. Saimme muistaakseni kolme lahjaa / vauva. Sen Pampers-laatikon, Liberon vihreän kassin ja sitten oli joku vaate (en muista mikä), mutta se tais olla vaan meidän paikkakunnalla tapana.

Vierailija
73/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joka kerta ollut mukana oma rintakumi ja tutti. Itselleni jäi tukisukat jalkaan leikkauksen jäljiltä. Kotiuduin niin nopeasti, että hoitaja suositteli niitä vielä pitämään. Olen kyllä miettinyt, pitäisikö ne palauttaa.

Vierailija
74/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happipullo, tyyny, stetoskooppi, pirteän keltaiset verhot mökille. Näin siis 90-luvulla tapahtui ehkä, vaikka en tunnustaisikaan, jos tapahtuikin.

Vierailija
75/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri sairaaloissa on eri käytäntöjä, esimerkiksi tuttien ja rintakumien kanssa. Jos kätilö ei erikseen mainitse mitään asian voi itse varmistaa kysymällä tarvitseeko tavara palauttaa vai ovatko kertakäyttöisiä, niin ei jää kaivelemaan hampaankoloon. Joissakin sairaaloissa rintakumeja ei tosiaan kierrätetä, vaan rintakumin saa ihan luvalla ottaa mukaan jos tarvitsee mutta joissakin sairaaloissa rintakumeja taas kierrätetään ja tietenkin steriloidaan välissä ja oletus on että silloin ne palautetaan käytön jälkeen. Kysymällä asiat selviää.

Uskomatonta jos joku ihan tietoisesti varastaa sairaalasta vauvan peittoja, vaatteita, hoitotarvikkeita yms. En ollut aiemmin kuullutkaan vastaavaa ennen kuin luin päivän lehden artikkelin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi