Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinulta jäi synnäriltä mukaan?

Vierailija
20.03.2014 |

Nyt EN kaipaa keskustelua siitä, onko tavaroiden mukaan ottaminen väärin vai oikein. Ihan vain listoja tavaroista. Luin juuri uutisen siitä, miten paljon tavaraa viedään ja varastetaan.

Itse oli pakko ottaa muutama niitä jättisiteitä, kun mitkään kaupan siteet eivät olisi riittäneet. Lisäksi oli pakko ottaa verkkorintsikat, kun ei mitkään imetysliivit ekaan viikkoon mahtuneet. Niistä en edes tiedä, meneekö ne vaan roskiin... Sillai käsitin. Sitten yksi rintakumi jäi vahingossa laukkuun.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syylä jäi jalkapohjaan. Sain synnärin suihkusta kivuliaan syylän, joka vaivaa edelleen, 12 vuoden jälkeenkin. Pari isoa sidettä otin ja yhdet verkkohousut. Lapselle Libero-kassin. Ei muuta.

Vierailija
42/75 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 13:45"]No en todellakaan vienyt mitään. Ihme tyyppejä olette! Ymmärrän jos vanhingossa mutta!!

Niitä jättisiteitä saa kaupasta, olen itse niitä ostanut. Vekkopöksyjenkin tyylisiä ihan myydään kaupassa.

Mitään vauvan vaatteita en tod olisi ottanut sairaalasta. Mieluummin lahjoitan sinne uusia kun vien niitä vähäisiä! Enkä todellakaan halunnut mitään sairaalan rintakumeja, tuttja tms. Ne eivät ole kertakäyttöisiä. Olen ollut sairaalan huollossa harjoittelussa ja ällöttää miten monella niitä kierrätetään, minulla oli omat mukana jo synnärillä. Mikä teitä vaivaa..

[/quote]

No hyi että! Kyllähän ne rintakumit steriloidaan ennen seuraavaa käyttöä. Vietkö leikkaukseenkin omat kirurgin instrumentit, ettei vaan tarvi leikata niillä samoilla kuin monta muuta ennen sua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-1 Lääke purkissa.

-rasvanjämät lääkepurkissa (nämähän ois roskiin menneet kuitenkin)

-Marttapipo ihan luvallisesti

- Pampers -ja liberopaketit (ne ilmaisnäytteet laatikossa ja laukussa)

iskeekö vastasynnyttäneelle joku hamstraustarve, kun pitää varastaa??

-

Vierailija
44/75 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jättiside on alussa paljon mukavampi kun alapää on hellä ja turvonnut. Tämä siis mun mielestä, varmaan jostain muusta ei :)

Vierailija
45/75 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä rättejä voi tilata netistä esim fenno medical, http://www.fennokauppa.fi/kuluttajille/tuotteet/Virtsankarkailu/Muotovaipat?

Vierailija
46/75 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella sänkypaikalla oli oma vauvalaatikko, ja lähtiessäni hoitaja sanoi, että kaiken siitä saa ottaa mukaan, vauvanvaatteita lukuunottamatta. Laatikossa oli vaippoja, siteitä, desinfiointiainetta, vanupuikkoja, venyvät liivit ja mitähän muuta.

Kaapista otin muutaman jättisiteen.

Vierailija
47/75 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampers-ja libero paketit.

Imetysliivit (jokaiselle oli omat jotka sai mukaan)

Sitä rasvaa nänneihin,tätä laittoivat vielä lisää purnukkaan kotiin lähtiessä.

Tutti

Pari jätti sidettä.

Vierailija
48/75 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ja ilmaisen libero -laukun:) ja pienen rasvatuubin, joka olisi mennyt roskikseen.

Vierailija
49/75 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, missä te Pampers-laatikon saaneet olette synnyttäneet? En ole koskaan kuullytkaan muusta, kuin Liberolaukusta.

Vierailija
50/75 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampers laatikoita on ollut ainakin naistenklinikalla ja kättärillä

Vierailija
51/75 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampers laatikoita on ollut ainakin naistenklinikalla ja kättärillä

Vierailija
52/75 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 16:21"]Pampers laatikoita on ollut ainakin naistenklinikalla ja kättärillä

[/quote]

Myös Taysissa kun esikoinen syntyi 2008.

Vierailija
53/75 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 13:52"]

Ei mitään. Ihan olen ina omillani pärjännyt, ei ole tarvinnut varastaa mitään.

[/quote]

Onko täällä muka joku muu joka ei olis omillaan pärjännyt? Oletpa urhea.

[/quote]

Aika monta näyttää olevan, kun eivät siteitä tai edes alkkareita saa itse ostetuksi. Pitää niitä viedä monen päivän varasto kotiin. Kuinkahan ne sen vauvan elättää...

Vierailija
54/75 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kuullu tuosta Pampers-laatikosta, mutten ikinä oo nähny. Jyväskylässä saa Libero-laukun ja ei muuten oo mitään verkkoalushousuja. Tutit menee roskiin, tosin tuttipullon tutit ei... Mulla on ollu sairaalasta lähtiessä jälkivuoto niin vähäistä, että ihan tavallinen side on riittäny ja oonkin heti vaihtanu tavalliseen, ku vuoto on vähentyny, ku tuntuu, että isossa siteessä vaihtoväli on niin pitkä, että iho ärtyy..

Vierailija
55/75 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa jäi verkkoalkkarit. Ei siis ollu tarkoitus varastaa vaan en älynnyt vaihtaa. Samalla periaatteella pöllin vahingossa sukat kun lapsi joutui yhtäkkiä sairaalaan ja sain sieltä yövaatteet.

Vierailija
56/75 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vauvan tumppupaitaa, parit potkarit. Pari vauvan lakanaa. Verkkoalkkarit ja -rintsikat (jälkimmäiset ihan luvalla).Lasinoh-voidetta (tämäkin luvan kanssa). 

Vauvan vaatteista irrotin sitten niiden pieniksi jäätyä sairaalan logomerkit, ja myin ne huutiksessa hyvään hintaan. 

Vierailija
57/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä Yle sai aiheen kirjoituksensa:

Suomalaisissa synnytyssairaaloissa on havahduttu ihan uudenlaiseen ilmiöön.

Ylen mukaan peittoja, hoitotarvikkeita ja vauvanvaatteita katoaa jatkuvasti synnytyssairaaloista kotiutuvien äitien mukana.

Hmmm.... mitä tuo kertoo toimittajien ammattitaidosta / lähteistä?

Vierailija
58/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että synnärillä käytetään verkkohousuja... tarkoitatteko verkkosukkahousuja?

Vierailija
59/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman jättisiteen otin runsaan vuodon takia, ja rintakumia en edes ajatellut että se pitäisi palauttaa! En koe tälläistä varastamisena, eri asia jos vaatteista lähtien hamstraisi. Omat lääkkeetkin oli sairaalassa mukana, hoitajat sitä ihmetteli.

Vierailija
60/75 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan antama purkillinen Lansinoh-rasvaa nänninpäihin laitettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi