Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alan huomata itsessäni katkeruuden merkkejä, kun minua ei kuunnella

Vierailija
19.11.2020 |

En tiedä onko vika osaksi itsessäni, luultavasti on, en oikein osaa olla esillä ja minun on vaikea puhua pitkään itsestäni, enkä ilmeisesti ole mikään varsinainen tarinankertoja, mutta huoman kyllä myös sen, etteivät muut näe samalla tavalla "vaivaa" ollakseen hyviä ja kohteliaita kuuntelijoita, kun itse näen.

Kuuntelen ja huomioin toista, vaikkei asiansa mua kiinnostaisikaan ja vaikka kuinka tekisi mieli sutkauttaa suusta ulos joku oma mieleenitullut juttuni, maltan kuunnella toista loppuun.
Pidän katsekontaktia, teen kuuntelunmerkiksi pieniä äännähdyksiä "hmm, mm" "aivan" ja saatan vielä kysellä tarkentavia kysymyksiäkin.

Kuinka usein itse huomaan saavani samanlaista kohteliasta käytöstä osakseni? Valitettavan harvoin, jos koskaan.
Yleensä ihmiset puhuvat taukoamatta, ja jos saankin puheenvuoron, se keskeytetään, tai osa jopa törkeästi jättää täysin kuuntelematta, katselevat ihan muualle ja aloittavat kesken juttuni puheen aivan toisesta asiasta, eikä näitä kuuntelun merkiksi tehtäviä "äännähdyksiä" kuulu lainkaan, saati lisäkysymyksiä.

Alan suureksi harmikseni huomata olevani jo katkera, ja välttelen ihmisten seuraa, kieltäydyn tapaamisista, en vastaa puheluihin jne, koska en vaan kertakaikkiaan kestä enää olla aina se kuunteleva osapuoli. Välillä tunnen suorastaan raivoa, kuin olisin painekattila joka joskus vielä räjähtää.

Pitäisi varmaan mennä terapeutille, ja jos olisi varaa, menisinkin. Olisi varmaan parantava kokemus jo pelkästään se, että tunnin ajan joku kerrankin keskittyisi kuuntelemaan _minua_.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin erääseen ulkokirkoll. uskonnoll ryhmään koska ajattelin saavani aikaan hyviä syvällisiäkin  keskusteluja, vaikka uskonnosta No ei niin tapahtunut, se pastori niminen äijä paasasi ja muut kuuntelivat ja  meille kyllä tultiin ja muuta mutta eipä heistä kukaan kuunnellut vastavuoroisasti eikä kyllä kutsunut vastavuoroisasti . Ja vaikka juuri yritin avata niitäkin aloituksia että haluattekos kuulla....? No siihenpä se sitten jäi. Kannettu vesi ei kaivossa pysy. Siellä missä egot etusijalla siellä on kurjuus. Rakkauspommittamista ei pidä luulla vastavuoroisuuteen kutsuna.

Vierailija
22/22 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruikuti ja ruikuti, tuskin olet itsekään hääviä seuraa. Mene ammattiauttajalle, ei ketään kiinnosta loputon kitinä turhasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla