Onko 70-luvulla syntyneille omaa muisteluketjua?
Luin tuota 60-luvulla syntyneiden ketjua ja nostalgia iski. Mitä te muut 70-luvulla syntyneet muistatte lapsuudestanne?
Mulle elävimpänä muistuu mieleen tietysti Pikku Kakkonen ja aivan erityisesti Pikku Kakkosen posti, postilokero 347, 33101 Tampere 10.
Kommentit (46)
Lapsia ei kuskattu autolla juuri mihinkään. Itse piti pyöräillä tai kävellä. Kouluun potkuteltiin potkukelkalla, jos oli sopiva ilma. Kelkat jätettiin pyörätelineisiin. Kelkoissa oli omistajan etunimi maalattuna paksuilla muistilla kirjaimilla.
Ystäväkirjat. Tärkein kysymys oli "mikä sinusta tulee isona". Jotkut kirjoitti lääkäri tai presidentti tai filmitähti, jotkut kotiäiti.
Lama 90-luvun alussa. Olin silloin lukiossa. Kaikessa alettiin säästää. Kouluruoan taso romahti. Jos tarvitsi jostain kopioita koulussa, niitä piti kerjätä. Televisiossa ei muusta puhuttukaan kuin roskapankista ja työttömistä. Pienyrittäjien konkursseja pidettiin heidän omina henkilökohtaisina epäonnistumisinaan.
Irtokarkkeja ostettiin kioskista 10 tai 20 penniä / kappale.
Aina kun mä maitoo juon, mä muistan sut ja hetken tuon...
Tuo mainos teki lähtemättömän vaikutuksen. Olin vihainen, kun sen lopussa ei näytetty romanttista jälleentapaamista.
Sinäkö se oot, niin monen vuoden jälkeen muistatko mua...
Oli joku suklaamainos
Sitten oli sellainen mainos, jossa krapulaisen näköinen mies sanoo, että en ole koskaan juonut maitoa enkä juo. Siihen tuli teksti tyyliin, ja sen kyllä huomaa