LUE tämä, pyydän asiallisia vastauksia!!!
miehelläni on tapana huomautella minulle ryhdistäni. Olen jonkin verran "kyttyräselkäinen" eikä asia ole vaivannut minua, kunnes mieheni alkoi huomautella esim. keittiössä hääriessäni "ryhti!", jolloin ojennan selkäni minulle epänormaaliin asentoon hetkeksi. Kunnes taas ryhtini palaa omianaiseen muotoonsa.
kun huomasin, että miehen huomauttelun vuoksi alkoi kyttyrä vaivaamaan minua niin, että aloin muistaa kyttyräni olemassaolon ja etenkin toisten ihmisten seurassa aloin pyrkiä selälleni epäluonnolliseen ja epämukavaan asentoon, pyysin miestäni että lopettaisi huomauttelun asiasta. Olen tällainen ja toivon, että asiasta ei huomautettaisi jottei siitä tulisi minulle isompaa asiaa.
ajattelin, että mies ymmärsi toivomukseni, kunnes lauantaina jälleen imuroin. Mies ohikulkiessaan näytti kropallaan "ryhditäytymisliikkeen" muistutuksena suoristaa ryhtini. Hermostuin miehelleni ja sanoin toivoneeni asian suhteen rauhaa. Mies totesi: "selvä kompleksi sulle. Tuollaišesta kuuluu voida huomauttaa ja jos en sitä halua, ongelma on sinun."
Mitä mieltä? Mitä itse ajattelisitte asemassani?
kerron kohta, miksi kysyn.
Kommentit (55)
Joku on voinut sanoa jo aiemmin, mutta sittenpä toistan. Tuollaisten puheiden tarkoitus on alistaa sinut. Vain ihmiset joilla on pohjimmiltaan huono iitsetunto turvautuvat moiseen. Siis jätä se mies - isähän hän voi olla jatkossakin. En usko että ainakaan ilman ammattiapua miehesi käytös paranee vaan luultavampaa on että huononee.
Oikeesti aika mulkku mies. Mitä se ajatteli tuolla saavuttavansa? Yritä olla lujana. Äläkä anna sen latistaa sun itsetuntoa! Sä oot selvinny sairaudesta, josta kaikki ei selviä!
Pärjäät kyllä ihan hyvin yksin. Olet selvinnyt hienosti vaikeasta sairaudesta.
Miksi olet ap tuon miehen kanssa? Kukaan kumppaniaan aidosti rakastava ja kunnioittava ihminen ei toimisi noin. Miehesi ei selvästi rakasta tai kunnioita sinua tarpeeksi, tai on joku sekopää. Parasta kun pistät kiertoon vaan, pärjäät paremmin itseksesi, kun sairastutat itsesi jälleen.
Iso halaus!
Ohis mutta kaikki ryhtivirheet eivät todellakaan ole korjattavissa.
No tässä kohtaa ei oikein ole muita vaihtoehtoja kuin jättää tollanen paskakikkare. Oikea mies ei puhu kenellekään noin. Eikä nainenkaan.
kiitos ihanat!! <3 Ensimmäistä kertaa tällä palstalla käydessäni itken pelkästä hyvänolontunteesta! kiitos myötätunnostanne, tuntuu erittöin tärkeältä ja hyvältä
.
Ansaitset varmasti parempaa, ap! Ei tuollaista tarvitse sietää - etenkään, kun varmasti tietää kuinka arkoja ja kipeitä tuollaiset asiat sinulle on.
Tsemppiä!
Hienoa, nyt kevättä kohti vaan. Elämä saa maistua hyvältä. Tässä keskustelussa on paljon lämpöä sua kohtaan, huomasin sen myös.
Ihan järkyttävää. Mies ei puhu naiselle noin. Ikinä.
Ap, sä ansaitset parempaa. Halaus.
Tuolle ylemmälle kysyjälle vielä:
miehelleni on negatiivisten tunteiden ja heikkouden, huonouden, epäonnistumisen tms näyttäminen lähes mahdotonta. En ole yhtään kertaa nöhnyt hänen itkevän esimerkiksi. kyllä koen todellakin, että suhtautuu halveksivasti tai epäkunnioittavasti minun sellaisiin tunteisiin. Ei osaa lohduttaa, jos itken (ei silittele tms vaikka olisin kuinka surullinen) eikä pyydä anteeksi, riidan jälkeen ei ole koskaan se ekana nöyrtyvä ja nöytästi lähestyvä osapuoli. Tunnetasolla omat rankat juttunsa meidän suhteessamme, mutta on äärimmäisen hyvä isä ja osallistuu kotitöihin melkein minua enemmän jne. Asiat eivät ole niin yksioikoisia, vaikka monessa suhteessa hänet toiseen vaihtaisinkn vaikka heti,
Sun kannattaa vetää selkeää rajaa, jos aiot jäädä tuohon suhteeseen. Kerrot, että sinulle ei saa puhua noin. Miehesi käyttää valtaa tuollaisilla kommenteilla. Suhteenne ei ole tasapainoinen valtasuhteiltaan. Älä jää itkemään vaan suutu ja käske lopettaa tuollainen puhe tähän kertaan.
Älä usko mitää kinesioteippihuuhaata, niillä ei rakenteelista vikaa korjata. Ne teipit ei auta edes lihaskipuihin, saatikaan selkeään epämuodostumaan selkärangassa.
Yksi kyttyräselkämies.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:04"]
Tuolle ylemmälle kysyjälle vielä:
miehelleni on negatiivisten tunteiden ja heikkouden, huonouden, epäonnistumisen tms näyttäminen lähes mahdotonta. En ole yhtään kertaa nöhnyt hänen itkevän esimerkiksi. kyllä koen todellakin, että suhtautuu halveksivasti tai epäkunnioittavasti minun sellaisiin tunteisiin. Ei osaa lohduttaa, jos itken (ei silittele tms vaikka olisin kuinka surullinen) eikä pyydä anteeksi, riidan jälkeen ei ole koskaan se ekana nöyrtyvä ja nöytästi lähestyvä osapuoli. Tunnetasolla omat rankat juttunsa meidän suhteessamme, mutta on äärimmäisen hyvä isä ja osallistuu kotitöihin melkein minua enemmän jne. Asiat eivät ole niin yksioikoisia, vaikka monessa suhteessa hänet toiseen vaihtaisinkn vaikka heti,
[/quote]
Ymmärrän kyllä, että asiat eivät ole mustavalkoisia, mutta parisuhteessa pitää olla reilu. Ei siinä voi kieltää toista näyttämästä omia inhimillisiä tunteitaan. Eikä niitä saa väheksyä ja mitätöitä. Eikä kumppania ylipäänsä saa lytätä. Sun pitää pitää puolesi, et saa kuunnella tuollaista kielenkäyttöä. Siis ihan ensimmäiseksi itsesi vuoksi, mutta myös lapsesi vuoksi. Lapselle on vahingollista kasvaa tunneilmapiirissä, jossa toista voi tuolla lailla jatkuvasti arvostella ja moittia, ja jossa ei ole tilaa niille tunteille, jotka lapsen elämässä kuitenkin on aika isossa roolissa, koska lapsi vasta opettelee kaikkea, ja on usein osaamaton, taitamaton ja tarvitsee lohtua.
Parisuhteessa onkin just siksi joskus niin hankala olla, että pitää osata pitää puoliaan sitä ihmistä vastaan, jonka luuli jossain vaiheessa olevan ns. omalla puolella muuta maaailmaa vastassa. Mut niin se vaan menee. On otettava se oma oikeus elää oma elämänsä omana itsenään, tai muuten tukehtuu, alistuu ja häviää itseltään.
Onpa ilkeä mies :(
Muista ap, että olet hieno ja selvästikin fiksu ja sisäisesti kaunis nainen! Olet selvinnyt suuresta koettelemuksesta, joten älä anna tuollaisten idioottimaisesti sanottujen asioiden lannistaa itseäsi! Olet arvokas ja hyvä ihminen, ja jos tuo miehesi touhu jatkuu pyynnöistäsi ja keskustelusta huolimatta, kannattaa harkita eri teille lähtöä. Hyviä miehiä on maailma pullollaan, miksi tyytyä vähempään, kuin mitä ansaitset!! Halauksia ja voimia!!
Ja muista: SINÄ OLET ARVOKAS!