LUE tämä, pyydän asiallisia vastauksia!!!
miehelläni on tapana huomautella minulle ryhdistäni. Olen jonkin verran "kyttyräselkäinen" eikä asia ole vaivannut minua, kunnes mieheni alkoi huomautella esim. keittiössä hääriessäni "ryhti!", jolloin ojennan selkäni minulle epänormaaliin asentoon hetkeksi. Kunnes taas ryhtini palaa omianaiseen muotoonsa.
kun huomasin, että miehen huomauttelun vuoksi alkoi kyttyrä vaivaamaan minua niin, että aloin muistaa kyttyräni olemassaolon ja etenkin toisten ihmisten seurassa aloin pyrkiä selälleni epäluonnolliseen ja epämukavaan asentoon, pyysin miestäni että lopettaisi huomauttelun asiasta. Olen tällainen ja toivon, että asiasta ei huomautettaisi jottei siitä tulisi minulle isompaa asiaa.
ajattelin, että mies ymmärsi toivomukseni, kunnes lauantaina jälleen imuroin. Mies ohikulkiessaan näytti kropallaan "ryhditäytymisliikkeen" muistutuksena suoristaa ryhtini. Hermostuin miehelleni ja sanoin toivoneeni asian suhteen rauhaa. Mies totesi: "selvä kompleksi sulle. Tuollaišesta kuuluu voida huomauttaa ja jos en sitä halua, ongelma on sinun."
Mitä mieltä? Mitä itse ajattelisitte asemassani?
kerron kohta, miksi kysyn.
Kommentit (55)
Jos kiinnostaa kuulla, miten itse olen päässyt huonosta ryhdistä eroon, niin voin kertoa kokemuksistani.
Ei se huomauttelu edes auta. Itse kärsin samasta vaivasta, osasyynä isot rinnat, yliliikkuvat nivelet yms. Liikunnalla olen yrittänyt vaikuttaa, mutta sekään ei riittävästi auta.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 20:17"]No mitäpä jos sanoisit miehellesi että sinulla on juuri tuollainen ryhti rakenteellisista syistä etkä voi sille mitään....
Jos olette olleet parisuhteessa jo niin kauan että asutte yhdessä, luulisi että miehesi jo tämän tietäisi...
[/quote] ei sellaista rakenteellista syytä ole. Kaikkien luontainen ryhti on suora, katso vaikka lasta, alle 3-vuotiaalla et löydä huonoa ryhtiä. Se kyttyrä tulee siitä huonosta ryhdistä eli ap nyt vaan ryhtiä harjoittamaan niin alkaa kyttyrä kadota.
ja miehellesi voit sanoa asian olevan hoidossa.
pps. Kinosioteipeillä saa hyvin opittua oikeaan ryhtiin:)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 20:25"]
Kyttyrä ON kyllä todella turn off.
[/quote]
Mutta, kun sille kyttyrälle ei välttämättä voi tehdä yhtään mitään. Niin mitä se huomauttelu siihen auttaa?
Mulla ryhtiongelmat johtuvat kyllä selkärangan muodosta, mutta siihenkin olen saanut apua.
19
Miehesi käyttäytyy tosi rumasti. Minullakin on ollut todella huono ryhti ja esim jotkut opiskeljakaverit huomauttelivat siitä jatkuvasti, mikä oli loukkaavaa. Tuolloin luulin että asialle ei voi mitään eikä rryhtini miestäni haitannut. Yli nelikymppisenä aloin harrastamaan joogaa ja tanssia, minkä seurauksena ryhtin on nyt hyvä ja pituuttakin tuli lisää 3 cm.
Olen joskus lukenut että huono ryhti voi johtua myös rintojen yläpuolella olevien lihasten kireydestä. Itselläni ryhtivika johtui myöhäisestä murrosiästä - olin siis pitkään ihan lauta - ja arkuudestani mitkä saivat minut käpertymään.
Ilmeisesti asia vaivaa miestäsi enemmän, kuin kehtaa myöntää. Kurja tyyppi, kun huomauttelee noin. Olisi mukavaa, jos kumppanit jaksaisivat olla kannustavia, eikä syyllistäviä ja huomauttaisi jatkuvasti epätäydellisyyksistä.
En usko, että miehesikään on täydellinen (itse en ole koskaan nähnyt täydellistä ihmistä), tuskin kuitenkaan huomauttelet hänelle kaikista hänen vioistaan.
Parisuhteessa kumppanin kunnioittaminen on tärkeää, loukkaavilla huomautuksilla miehesi satuttaa ja lannistaa sinua. Pistä asialle stoppi, älä alistu siihen enää.
Ehkä tosiaan kannattaisi pyytää fysioterapeutin lausunto. Huono ryhti on hieman epäesteettinen ja vamasti pidemmän päälle myös huonoksi selälle. Selkälihaksien vahvistaminen ja ryhdin korjaaminen ei ikinä ole huono sijoitus tulevaisuuteen.
Tämä siis vain siinä tapauksessa, että sinulla ei oikeasti ole mitään isoa rakenteellista vikaa rangassasi...
Jos taas kyttyräsi on ammattilaisten toimesta todettu sellaiseksi, ettei sitä yritetä korjata, miehesi on ääliö.
Mä olen kaksi vuotta kulkenut venyttelyssä, jumpissa ja olen "kasvanut" 1,5 senttiä. Tuon verran siis ryhti parantunut. Mulla on todellakin huono ryhti ja tajusin sen kun näin itseni takaapäin kuvattuna erässä tilaisuudessa, missä istuin selkä köyryssä ja olkapäät korvissa.
sori, tänne tämä olisi kuulunut eikä uuteen aloitukseen, jos joku tätä odottelee. Ap
1/3
En viitsinyt kertoa äsken koko tarinaa, koska se olisi ollut mielipiteiden johdattelua itseni suuntaan.
olen kärsinyt syömishäiriöstä yhteiselomme alkuaikana (12v sitten) ja selvinnyt siitä (anoreksia/bulimia), minkä vuoksi juuri minulle olisi äärimmäisen tärkeää että ulkonäköni ei saisi kriittistä kommentointia. Mieheni erittäin hyvin tämän tietää, mutta hänellä tuntuu olevan siihen oikeus josta ei luovu. Kommentoi vain aina että "kyllä terveen ihmisen pitää ton verran kestää." "Tuo on sulle selvä kompleksi" etc.
La hermotuin, kun jälleen kommentoi sitä selkääni ja alkoi jälleen ruotia, millainen kompleksi taustalla selvästikin on kun en pidä huomauttelusta. Meille tuli riita, jolloin mies menetti malttinsa ja alkoi "näytellä" minua eddessäni. "Ihan järkyttävän näköstä kun tommonen lysyryhti ja alati levenevä perse..." Osui niin kipeään paikkaan, että itken taas. Olen syömishäiriöstä selvinnyt, mutta jälkensä se on jättänyt. Mitään kipeämpää ei voisi minulle sanoa :'((( Minun on vaikea sitä unohtaa, seksissä tulen varmasti sen muistamaan, ja saunassa.
Ai kamala että tekee pahaa sun puolesta ap. Sun mieshän on täysi ääliö. Ei mun mies ole koskaan puhunut mulle noin, vaikka mulla on taatusti leveämpi takapuoli kuin sulla. Enkä minä ikinä puhuisi kenellekään ihmiselle noin, mitä miehesi puhuu sinulle. Eihän tuolla ole sun ryhdin kanssa mitään tekemistä, tuo on vallankäyttöä ja ilkeilyä. Aivan kuin mies ottais sut niin itsestäänselvyytenä, että ei tarvitse yhtään miettä mitä suustaan päästää.
Pyytääkö sun mies koskaan sulta anteeksi mitään mitä on sanonut ja tehnyt, vain onko siellä aina tuollainen vähättelevä ja alentuva asenne taustalla, että olet jotenkin säälittävä jos ilmaiset tunteitasi?
20 tässä vielä, mitähän alapeukutatte koska fakta on että KYTTYRÄ EI OLE RAKENTEESLLINEN. Se voi tulla sairaudesta mutta sen Sen kanssa ei synnnytä(kyllä varmasti joku kehitysvamma vaikeasti vammaisella joojoo Mutt ei yhdelläkään av-mammalla).
luin ap jälkimmäisen viestisi ja että harmittaa puolestasi. Syömishäiriöstä kärsineen ulkonäköä EI saa ivailla ja miehen Pitäis Se kyllä tietää kerta ootte silloin jo tunteneet. Ehdottaisin vaikka sulle joogaa ja miehelle heippoja. Oppiipahan miettimään mitä sanoo.
Voi vitu mulkku äijä!!!!!!!!!!!! Mulla tuli kyyneleet silmiin tätä lukiessa. :/
Parempaa kevään jatkoa, pysykää lujana sinä ja kyttyrä. Ketään ei saa kohdella tuolla tavalla!
Kyllä sun ehkä pitäisi harkita eroa. Ei noin puhuta toiselle jos yhtään välitetään. Mun on ihan kamalan vaikea uskoa, että oma mieheni puhuisi mulle noin ikinä, pahimpien riitojenkaan aikana ei ruodita toisen ulkonäköä. Varsinkaan sun, koska olet jo ollut sairas sen vuoksi.
Mitä sun ryhtiin tulee niin sehän on sun oma asia. Ilmeisesti sulla ei ole mitään vikaa, vaan olet huonoryhtinen vaan ihan psyykkisistä syistä, tai ehkä lihakset eivät ole kunnossa. Jos pääset miehestä eroon tai saat sen kuriin, ja liikut sopivasti sekä arvostat itseäsi, eiköhän ryhtisi parane.
Mene kinesioteipattavaksi, jotta saat ryhtisi kuntoon. Jos koet itse, että tilanne on ongelmallinen.
Miehesi on mielestäni epäkohtelias.