Ulkomaanmatkojen hinnat
Miten kallista on käydä perheellä (2 aikuista ja 1 lapsi) viikon ulkomaanmatkalla? Olen katsellut hintoja ja järkyttynyt. Onko tosi että siihen menee väkisinkin yli 2000 euroa??
Kommentit (48)
Miten ihmeessä muuten kaupunkiloma ei kuulu tähän asiaan? Meillä ainakin harrastetaan perheen kanssa lomalla lähinnä kaupunkikohteita. Lomia nekin ovat.
mutta vänky vänky vaan... jos se helpottaa ;)
Me harrastamme miehen kanssa kaupunkilomakohteita. 2-vuotiaan kanssa ei vielä (paitsi tietysti omatoimimatkojen yhteydessä, esim. italiassa Rooma, Venetsia, Firenze..) Isomman lapsen kanssa voisi jo kaupunkejakin koluta.
Kukin tyylillään.
häpyhuulissa? minulla ei pitäisi olla mitään vakavaa sukupuolitautia eikä hiivakaan oikein istu näihin oireisiin. hiiva minulla on ollut monesti, mutta se tuntuu ihan eri paikassa.
nyt siis kutiavat nuo huulet. mitä ihmettä voisi olla? olen myös raskaana, voiko sillä olla tekemistä asian kanssa?
Vierailija:
3000 euroa/ VIIKKO?Täytyy olla aikamoinen luksusmatka.
Me teimme kesäkuussa 3 viikon matkan Kreikkaan; lennot, majoitus (2 eri hyvätasoisessa hotellissa) ja autovuokra 10 päiväksi maksoi yhteensä n. 2200 euroa.
Varasimme tosin kaikki itse netistä, en näe mitään itua maksaa matkatoimistolle siitä ilosta, että saa bussikuljetuksen kentältä hotelliin ja jonkun kälysen oppaan " palvelut" .. ;)
Mistä aloitan, eli mistä löydän tiedot? Esim. Kreikan kohteista.
teimme matkan tai matkan, niin hinta (siis kokonaishinta ruokineen summuineen) on yleensa aina siina 3000 euron tienoilla.
Tietty, jos loydat viime hetken lahdon, niin voi paasta halvemmallakin.
3000 euroa/ VIIKKO?
Täytyy olla aikamoinen luksusmatka.
Me teimme kesäkuussa 3 viikon matkan Kreikkaan; lennot, majoitus (2 eri hyvätasoisessa hotellissa) ja autovuokra 10 päiväksi maksoi yhteensä n. 2200 euroa.
Varasimme tosin kaikki itse netistä, en näe mitään itua maksaa matkatoimistolle siitä ilosta, että saa bussikuljetuksen kentältä hotelliin ja jonkun kälysen oppaan " palvelut" .. ;)
joiden matka maksoi 2200 euroa.
Käyttörahaa (ruoka, huvitukset, ostokset) kannattaa varata väh. 100 euroa/päivä, meillä meni varmaan joku 3000-3500 euroa 3 viikossa.. ei kyllä pihtailtu yhtään (kuten emme koskaan lomalla).
Hintaa tuli 396 ¿ neljältä hengeltä. Oli kylläkin äkkilähtö mutta en ikimaailmassa maksaisi jostain viikon Kreikan matkasta 700 euroa. Jos esitteiden hinnat tuntuvat liian suurilta, mene äkkilähdöllä tai omatoimisesti.
Vierailija:
Tuo em. matka, joka maksoi vajaat 3000e/viikko oli Alcudiassa estrella de mar-hotellissa, johon kuului aamiainen ja näköalaparveke. En kyllä vähempitasoiseen lähtisi mistään hinnasta, maksan viikosta vaikka 4000e, kunhan on hyvätasoinen hotelli, mihinkään 2-3 tähden murjuun en lähde.
Vierailija:
Vierailija:
Tuo em. matka, joka maksoi vajaat 3000e/viikko oli Alcudiassa estrella de mar-hotellissa, johon kuului aamiainen ja näköalaparveke. En kyllä vähempitasoiseen lähtisi mistään hinnasta, maksan viikosta vaikka 4000e, kunhan on hyvätasoinen hotelli, mihinkään 2-3 tähden murjuun en lähde.
[/quote]
[/quote]
Niin, tuossa meidän 2200 euron 3 viikon matkassa toinen hotelli oli 4 tähden ja toinen 3+. Ja itse asiassa se vähempitähtinen oli tunnelmaltaan vielä parempi, vaikkei ollut merinäköalaa eikä hulppeita allasalueita (kuten siinä toisessa)
Hyvätasoinen kun ei aina näy hinnassa tai luokituksissa ;) Tämän voin todellakin sanoa, sillä sen verran on tullut matkusteltua sekä seuramatkoilla että omatoimisesti.
Netistä löytyy huikea määrä hotelleja/huviloita, joista löytyy käyttäjien arviointeja. Itse arvostan nimenomaan niitä käyttäjäkokemuksia, en matkaesitteen paljonlupaavia ja hehkuttavia tekstejä.
Tottakai jokainen tekee kuten haluaa; me vaan emme enää viitsi maksaa matkanjärjestäjälle turhaan, koska netistä saa varaukset tehtyä - ja hinnat ovat paljon edullisemmat.
Mutta tasosta ei ole tarvinnut tinkiä. Parempitasoisissa majoituksessa olemme omatoimimatkailun aloitettuamme olleet kuin konsaan seuramatkoilla (vaikka 4 tähden kohteitakin on ollut niissä mukana)
Matkan hinta oli 2+1 (maksava lapsi) 1600¿, tilattu siis ajoissa. Käyttörahaa meni ruokaan ja juomaan n. 500¿. Matka oli viikon reissu. Halvemmalla tietenkin saa äkkilähdöistä, mutta aina ei voi tilata matkaa pienellä varoitusajalla.
Vierailija:
Niin, tuossa meidän 2200 euron 3 viikon matkassa toinen hotelli oli 4 tähden ja toinen 3+. Ja itse asiassa se vähempitähtinen oli tunnelmaltaan vielä parempi, vaikkei ollut merinäköalaa eikä hulppeita allasalueita (kuten siinä toisessa)
Hyvätasoinen kun ei aina näy hinnassa tai luokituksissa ;) Tämän voin todellakin sanoa, sillä sen verran on tullut matkusteltua sekä seuramatkoilla että omatoimisesti.
Netistä löytyy huikea määrä hotelleja/huviloita, joista löytyy käyttäjien arviointeja. Itse arvostan nimenomaan niitä käyttäjäkokemuksia, en matkaesitteen paljonlupaavia ja hehkuttavia tekstejä.
Tottakai jokainen tekee kuten haluaa; me vaan emme enää viitsi maksaa matkanjärjestäjälle turhaan, koska netistä saa varaukset tehtyä - ja hinnat ovat paljon edullisemmat.
Mutta tasosta ei ole tarvinnut tinkiä. Parempitasoisissa majoituksessa olemme omatoimimatkailun aloitettuamme olleet kuin konsaan seuramatkoilla (vaikka 4 tähden kohteitakin on ollut niissä mukana)
Mutta luen ne vain niistä 4 tai 5 tähden hotelleista :-)! Ja esim. tuo estrella de mar on niin mahtava hotelli lasten kanssa, että parempaa saa kyllä etsiä kissojen ja koirien kanssa. Me taas halutaan käyttää näitä valmismatkoja, koska varsinkin lasten kanssa kun matkustaa, en halua mitään ylläreitä, vaan haluan, että kaikki järjestyy suht vaivattomasti.
meillä on aina mennyt 2 aikuista ja 1 lapsi n. 1200 e viikko, sekä äkkilähdöillä että etukäteen varatuilla. Käyttörahaa lisäksi ollut n. 300-400e viikoksi, ja hyvin on pärjätty. Espanjaa, Kreikkaa, Egyptiä jne.
Nyt mennään talvella Roomaan, 1000e kolme henkeä.
En edes tajua, miten kukaan löytää noin kalliita matkoja.
Vierailija:
En edes tajua, miten kukaan löytää noin kalliita matkoja.
niillä hotellin tähdillä on??Mä en ainakaan muuta kuin nukun ja peseydyn siellä.... Me käytetään aina 3* hotelleja, niissä on ehkä paras hinta-laatusuhde. Mukaan mahtuu Varsovan luxuksesta Firenzen " matkailijakotiin" ja kaikkea siltä väliltä kolmella tähdellä. Eikä meillä ole muuta kuin aamiainen hotellista.
Toissavuonna 2vkoa Espanjassa 4 henkeä kaikkine menoineen (ruuat, autonvuokra, huvitukset, ostokset) 5500¿, viimevuonna Korfulla 1 viikko n. 3500¿, meillä meni päivässä n. 100¿ syömisiin ja nähtävyyksiin.
Tänä vuonna 2 vkoa Toscanassa, joista toisella viikolla 4 ja toisella viikolla 6 henkeä matkassa, meni yht. reilu 6000¿. Talo vuokrattuna viikoksi, auto kahdeksi.
Mutta matkojen hinnat on ihan älyttömiä tänäpäivänä, halvemmaksi tulee ottaa halpislennot ja vuokrata kämppä. Tekis kerran mieli viedä koko perhe (6+1) taikkuihin mutta siihen ei lompakko taivu:(
millaisessa kylpyhuoneessa peseydyt...
2+1 ja matka maksoi 1600¿. FFF+ on luokitus.
kummastakin lapsesta meni lentolipun hinta eli ikää yli 2v.