Mihin maahan pakenette jos
... Suomessa ei enää ole turvallista, syystä tai toisesta?
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 20:35"][/quote]Sotaa kayvasta maasta ei lahdeta turistimatkoille mihinkaan[/quote]
Miksi ei? Ei sellaista sääntöä ole.
Koska siinä tilanteessa mikään maa ei halua maahanmuuttajia eli mamuja eli pakolaisia, joita me olisimme.
Mammat ne kuvittelevat että pääsevät maasta pois.Ne on rajat jotka suljetaan ensimmäisenä ja ennekuin mammat saa edes tietoa esim sodan alkamisesta.
Voisikohan Suomi karkoittaa jokaisen venäläisen täältä. Ja pian.
Itärajalle ammuttavaksi pääsisin.
nim. Mies
En halua jättää perhettäni vaaran keskelle, joten lentoliput Suomesta pois jo ostettu, tarkoituksena pyytää turvapaikkaa USA:sta.
Lähtisin Arabiemiraatteihin,ystäväni asuu Dubaissa.Tuskin Pyytin ainakaan sinne tulis.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 20:35"]
[/quote]Sotaa kayvasta maasta ei lahdeta turistimatkoille mihinkaan[/quote]
Ja mistä edes päättelet, että kyseessä olisi sotaa käyvä maa, jos lähden Suomesta? Voi olla myös ydinvoimalan posahdus, talousromahdus, liian tiukat sukkikset.
ap
[/quote] Suomesta lahtevat lentokoneet ammuttaisiin alas ja laivat upotettaisiin meren pohjaan. Luuletko etta se vihollinen on ihan typera? Ydinvoimalan posauksen jalkeen tuskin kukaan on kunnossa lahtemaan mihinkaan jos tuulee sopivasta suunnasta. Talousromahduksessa menisivat sinunkin miljoonasaastosi. Kylla olen itekin naita pakosuunnitelmia miettinyt mutta ei nayta hyvalta!
Autolla voisi lahtea mutta kun bensa loppuu niin siina sita oltaisiin tienvarressa.
[/quote]
Kävellen sitä lähdettiin Karjalastakin. Itse ottaisin ehkä polkupyörän edes. :) Mukaan se, mitä jaksaa kantaa. Niin sitä on ennenkin tästä suvusta lähdetty, mukaan lehmät ja reppu ja matkalaukku. Sinne jäi talot, tavarat, metsät, kirjastot, huonekalut, monisatavuotinen sukutila.
Minne sitten kävelet, se on eri asia. Itse asun lounaisrannikolla, kuten sanottu, sulan veden aikaan pilkkihaalari päälle ja veneellä yli.
On sitä ennenkin ihmiset aloittaneet tyhjästä uudestaan. Ja mulla on rahat pohjoismaisessa pankissa, ne saa nostettua missä tahansa toisessa Pohjoismaassa. Kiinteä omaisuus jäisi tänne, mutta niin se on ennenkin jäänyt.
Ennemmin alku nollasta vapaana kuin päätyminen ensin raiskattavaksi ja sitten teloituskomppanian eteen. Tai se, että yrittää aloittaa nollasta Siperiassa ilman ihmisarvoa.
[/quote] Nyt on kuitenkin kaikilla paremmat lelut kuin viime sodan aikana. Sinut voidaan loytaa lampokameran avulla ja zap!
t.vihollinen.
[/quote]
Zip ja zap. Veikkaan, että pahimman tapahtuessa tuo lammikko Suomen ja Ruotsin välissä on niin täynnä jahtia, venettä, soutupaattia, lauttaa, kajakkia ja muuta kulkupeliä, että siinä saa zip ja zap olla joka suuntaan. Sitä paitsi, lähteä pitää ennen kuin kukaan on zappaamassa siellä Itämerellä. Kyllä ne ensin menee Savonlinnaan ja Helsinkiin kuin Turkuun, ei ne sotalaivatkaan ihan heti Suomenlahden halki kulje.
En sanonutkaan, että se olisi helppo matka. Voi olla, ettei onnistuisi - monesta syystä. Mutta parempi yrittää kuin vaan jäädä odottamaan kidutusta ja kuolemaa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:20"]
Venäjälle tai Ruotsiin (ehkä Norjaan)... minne muualle tässä vois mennä, jotta tämmöinen olisi jaloista pois. Täällä puhalletaan jotain isoa juttua kun kaikki vaan vouhottaa. Venäjä ei ole Neuvostoliitto eikä tule sitä enää koskaan olemaan. Jotain muuta on tulossa. Mitä, sitä tuskin kukaan osaa sanoa.
[/quote]
Kuule, ennen Neuvostoliittoa se Venäjä oli...no, Venäjä. Oletko lukenut Venäjän historiaa? Oletko lukenut Suomen historiaa? Molemmat kertoo kansanluonteesta aika paljon. Sitä tuskin on muutama vuosikymmen Neuvostoliittona tai nyky-Venäjänä muuttanut.
Ajattelisin varmaan eri tavalla, jos 16-vuotias isoäitini ei olisi kävellyt lehmien kanssa Viipurin tienoilta Lounais-Suomeen. Venäläisten vuoksi. Tai jos 22-vuotiaan isoäitini ei olisi tarvinnut lähteä pakoon yksivuotias sylissä ja vauva vatsassa. Venäläisten vuoksi. Tai mikäli molemman puolen isoisoisien ei olisi tarvinnut sytyttää kotikyläänsä palamaan. Kahdesti. Venäläisten vuoksi.
Jos historia kertoisi jotain muuta, ajattelisin toisin. Mutta nyt... Valitan, en voi ajatella muuten kuin näin, ennen kuin joku todistaa toisin. Ja tapahtumat Krimillä, se mitä ne kertovat - ne kertovat sen, että mikään ei ole muuttunut. Suren sitä.
Ja mistä edes päättelet, että kyseessä olisi sotaa käyvä maa, jos lähden Suomesta? Voi olla myös ydinvoimalan posahdus, talousromahdus, liian tiukat sukkikset.
ap
[/quote] Suomesta lahtevat lentokoneet ammuttaisiin alas ja laivat upotettaisiin meren pohjaan. Luuletko etta se vihollinen on ihan typera? Ydinvoimalan posauksen jalkeen tuskin kukaan on kunnossa lahtemaan mihinkaan jos tuulee sopivasta suunnasta. Talousromahduksessa menisivat sinunkin miljoonasaastosi. Kylla olen itekin naita pakosuunnitelmia miettinyt mutta ei nayta hyvalta!
Autolla voisi lahtea mutta kun bensa loppuu niin siina sita oltaisiin tienvarressa.
34: sulla on pointtia. Tärkeintä olisi lähteä ennen kuin tilanne on liian paha: ennen kuin sota julistetaan, heti kun ydinvoimala posahtaa, heti kun talousromahdus näyttää uhkaavan.
Pitää olla passi taskussa, kultaharkkoja lähimetsässä ja vapautta lähteä ennen kuin muut tajuavat että on tosi kyseessä.
ps. mulla on lieska!
Laitetaanpa lisää roihua ap:n lieskaan. :)
Jos Suomeen hyökättäisiin, en usko, että ihan helposti täältä pääsisi Kanadaan asti. Ja ottaisiko ne edes vastaan, se on toinen kysymys. EU-maan on pakko ottaa vastaan toisen EU-maan kansalainen, joten ehkä sitten jonnekin niistä. Sulan veden aikaan veneellä Ruotsiin, ainakin niin kauan, kuin on saariston suojissa, on pienvenettä tutuilla vesillä paha saada kiinni suurvallankaan, ainakin, jos on muuta mietittävää esim. Helsingin valtauksen merkeissä...
Mutta kyllä heti lähtisin, jos alkaisi olla pienikin merkki, että nyt ne ehkä alkaa sieltä tulla. En jäisi arvuuttelemaan, että mitä ne tekee. Tärkeimmät on matkalaukkuun jo pakattu ja passit koko ajan mukana. Olen miettinyt, pitäisikö hakea seurakunnasta todistukset ruotsiksi, voisi todistaa, että oikeasti on tämän ja tuon ihmisen sukulainen...
En usko, että vihollinen marssii noin vaan Ruotsiin. Mutta kyllä mä ehkä miettisin, että olisiko se seuraava suunta sitten vaikka Fär-saaret tai Islanti. Sinne ei ehkä olisi sellaista määrää suomalaisia pakolaisia hinkumassa, mulle kyllä kelpaisi. Vuodessa opin niin sujuvan kielitaidon, että tulisin toimeen. Ja mikä suurvalta jaksaisi olla kiinnostunut Fär-saarista?
Jossain tietsikkapelissä kuulemma turvallisin paikka maapallolla olisi Madagaskar. Heti, jos jotain epäilyttävää sattuu, Madagaskar sulkee siinä pelissä rajansa ja merialueensa ja ilmatilansa ja ampuu lähestyjiä kovilla. :D
No joo.
ap
[/quote]
Kävellen sitä lähdettiin Karjalastakin. Itse ottaisin ehkä polkupyörän edes. :) Mukaan se, mitä jaksaa kantaa. Niin sitä on ennenkin tästä suvusta lähdetty, mukaan lehmät ja reppu ja matkalaukku. Sinne jäi talot, tavarat, metsät, kirjastot, huonekalut, monisatavuotinen sukutila.
Minne sitten kävelet, se on eri asia. Itse asun lounaisrannikolla, kuten sanottu, sulan veden aikaan pilkkihaalari päälle ja veneellä yli.
On sitä ennenkin ihmiset aloittaneet tyhjästä uudestaan. Ja mulla on rahat pohjoismaisessa pankissa, ne saa nostettua missä tahansa toisessa Pohjoismaassa. Kiinteä omaisuus jäisi tänne, mutta niin se on ennenkin jäänyt.
Ennemmin alku nollasta vapaana kuin päätyminen ensin raiskattavaksi ja sitten teloituskomppanian eteen. Tai se, että yrittää aloittaa nollasta Siperiassa ilman ihmisarvoa.
Laitetaanpa lisää roihua ap:n lieskaan. :) [...] pienvenettä tutuilla vesillä paha saada kiinni
kiitos tästä, sekä lieskasta että ideasta!
Meillä on moottorivene meren rannassa, joten sillä sitten Ruotsia kohti, jos uhka tulee idästä. Tarpeeksi vettä mukaan ja proteiinipatukoita ettei nälkä yllätä ennen Gotlantia.
ap
ap
[/quote]
Matteuksen evankeliumi:
6:19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
6:20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:04"]
Laitetaanpa lisää roihua ap:n lieskaan. :) [...] pienvenettä tutuilla vesillä paha saada kiinni
kiitos tästä, sekä lieskasta että ideasta!
Meillä on moottorivene meren rannassa, joten sillä sitten Ruotsia kohti, jos uhka tulee idästä. Tarpeeksi vettä mukaan ja proteiinipatukoita ettei nälkä yllätä ennen Gotlantia.
ap
FYI, Itämeren vettä voi juoda, se ei ole liian suolaista. Eri asia sitten, kuinka PUHDASTA se on. Mutta tuskin siihen parissa päivässä kuolee. Hyvällä tuulella purjeveneelläkin tuosta rutakon yli menee parissa, kolmessa päivässä. Huonolla tuulella kestää sitten äkkiä kolme viikkoa. :( Moottorivene kulkee niin kauan, kuin on löpöä, sitä varastoisin ehkä enemmän kuin vettä.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:02"]
ap
[/quote]
[/quote] Nyt on kuitenkin kaikilla paremmat lelut kuin viime sodan aikana. Sinut voidaan loytaa lampokameran avulla ja zap!
t.vihollinen.
Venäjälle tai Ruotsiin (ehkä Norjaan)... minne muualle tässä vois mennä, jotta tämmöinen olisi jaloista pois. Täällä puhalletaan jotain isoa juttua kun kaikki vaan vouhottaa. Venäjä ei ole Neuvostoliitto eikä tule sitä enää koskaan olemaan. Jotain muuta on tulossa. Mitä, sitä tuskin kukaan osaa sanoa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 23:12"]
En lähtisi. Isänmaata ei jätetä. Jos kohtaloni on kuolla Suomen puolesta, se tapahtukoot. Perheellisten näkökulman ymmärrän kyllä.
[/quote]
Jättäähän toiset isänmaan jo muuttaessaan ulkomaille pysyvästi, minä en ainakaan olisi valmis kuolemaan minkään maallisen omaisuuden vuoksi joten lähtisin lipettiin. Jos pystyisi pakenemaan, miksi ei sitä tekisi jos siihen on mahdollisuus, harva meistä haluaa kuolla kuitenkaan tosi paikan tullessa. Vaikka olenkin iloinen itsenäisyydestämme, niin en silti koe että sotiminen, tappaminen ja kuoleminen olisi jotenkin varsinaisesti kunnioitettavaa koskaan. Varsinkin nykyaikana, kaikki asiat pitäisi ratkaista vuosikausien neuvotteluilla ilman sotia, ne ei ole ihmisten hommaa, pitäisi olla jo viisaampia ja oppia historiasta. Asiat menevät kuten tarkoitettu, jos Venäjä haluaisi miehittää Suomen niin se ei ole ainakaan suomalaisista kiinni vaan ihan muista tekijöistä. Minä olisin valmis aloittamaan elämän toisaalla jos olisi pakko, mieluummin kuin kuolisin.
Jos ei lähtisi lipettiin ulkomaille, tulisi varmaan hakeuduttua tiettyihin väestönsuojiin tai sitten ihan vain jonnekin "keskelle ei mitään" korpeen piiloutumaan ja toivomaan ettei kukaan tule listimään.