Mihin maahan pakenette jos
... Suomessa ei enää ole turvallista, syystä tai toisesta?
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:49"]Voi luoja tuota ajatusten vantaanjokea. Venäjä ei ole sodassa, vaan harjoittelee. Itäisen rajamme lähettyvillä suoritetuista harjoituksista ilmoitettu jo kuukausia sitten. Joten no panic.[/quote]
Sinäkö takaat, että Venäjä ei tule uhkaamaan Suomea, koskaan missään olosuhteissa? Ei silti, että siitä olisi edes ollut kyse aloituksessa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:49"]
Voi luoja tuota ajatusten vantaanjokea. Venäjä ei ole sodassa, vaan harjoittelee. Itäisen rajamme lähettyvillä suoritetuista harjoituksista ilmoitettu jo kuukausia sitten. Joten no panic.
[/quote]
Tämä on spelukointia, ei panikointia. Ihan eri asia kysyä aloituksessa "entä jos x, mitä tekisitte" kuin "apuapapua nyt ne hyökkää lähetään ruottiin". Hauskahan näitä on pohtia, että minne olisi järkevintä lähteä.
Ihmettelen vaan tätä, että miksi teistä suurin osa jäisi Eurooppaan? Se on nyt melkein ihan sama oletteko Ruotsissa vai Suomessa :) Jäisitte vaan sodan jalkoihin. Siis oletan, että tämä aloitusviestissä mainittu tilanne liittyisi Venäjään ja sodan uhkaan, eikä esim. terroristi-iskuihin.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:36"]
Minä: Kanadaan, koska tajuan kieltä, ei ole liian kuuma, eikä se ole Yhdysvallat. Ja on riittävän kaukana jos Ignalinna posahtaa.
Pienemmässä katastrofissa riittää Ruotsi. Viktuuria on söpö.
[/quote] Taidat olla kaksoiskansalainen jo Kanadaan menet. Olen kade.
Viroon sukulaisten luo. Viro on natossa ja lähellä.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:49"]
Voi luoja tuota ajatusten vantaanjokea. Venäjä ei ole sodassa, vaan harjoittelee. Itäisen rajamme lähettyvillä suoritetuista harjoituksista ilmoitettu jo kuukausia sitten. Joten no panic.
[/quote]
Mikään ei ole enää varmaa. Jonkun lähteen mukaanhan tätä Krimin operaatiotakin olisi suunniteltu jo kuusi vuotta, joten mistä sitä tietää, mitä kaikkea ovat suunnitelleet. Jos ihan oikeasti suunittelisivat hyökkäystä tänne, niin ei kai ne siitä meille etukäteen kertoisi. Vuonna 1938 Suomessakin väitettiin, ettei meillä ole vihollisia, eikä sodan uhkaa.
Jos jos niin lehmätkin lentäisi. Eletä'än tässä ja nyt.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 20:01"]
Jos jos niin lehmätkin lentäisi. Eletä'än tässä ja nyt.
[/quote]
Miksi avasit ketjun ja vaivauduit vielä kirjoittamaan viestinkin, jos sinua ei spekulointi kiinnosta? Relatkaa nyt vähän, mistään mikä liittyy sodan uhkaan ei saisi sanoa täällä enää sanaakaan :D
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 20:01"]Jos jos niin lehmätkin lentäisi. Eletä'än tässä ja nyt.[/quote]
Etkö koskaan mieti miten toimisit yllättävässä tilanteessa?
Mitä jos luomujukurtti on lopussa sitimarketista? Mitä jos peura paukkaa eteesi nelostiellä? Entäs jos kotikuntasi Valkeakosken vesiin pääsee kakkaa? Entä jos Puuttini menee hulluksi?
Ei ole pahasta varautua yllättäviin tilanteisiin.
Me mentäisiin Irlantiin, kun on kansalaisuudetkin kaikilla, myös mulla
[/quote]Taidat olla kaksoiskansalainen jo Kanadaan menet. Olen kade.[/quote]
...no en, mutta mikäpä estäisi minua turistina Kanadaan menemästä? Tulkoon sitten etsimään jos haluavat minut pois sieltä.
vinkki: Labrador.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 20:28"]
[/quote]Taidat olla kaksoiskansalainen jo Kanadaan menet. Olen kade.[/quote]
...no en, mutta mikäpä estäisi minua turistina Kanadaan menemästä? Tulkoon sitten etsimään jos haluavat minut pois sieltä.
vinkki: Labrador.
ap
[/quote] Sotaa kayvasta maasta ei lahdeta turistimatkoille mihinkaan.
[/quote]Sotaa kayvasta maasta ei lahdeta turistimatkoille mihinkaan[/quote]
Miksi ei? Ei sellaista sääntöä ole.
Ja mistä edes päättelet, että kyseessä olisi sotaa käyvä maa, jos lähden Suomesta? Voi olla myös ydinvoimalan posahdus, talousromahdus, liian tiukat sukkikset.
ap
mä sain lieskan. mä en oo ikinä saanu lieskaa.
tää on aivan liikaa.
ap
Näköjään muutkin suunnittelee tällaisia.
Pahinta on, ettei tiedä millaiseen katastrofiin varautua: pitkään sähkökatkoon, diktatuurin hyökkäykseen, Abban yliannostukseen vai AV-palstan pimenemiseen.
Jos järjellä ajattelee (hah!), joku radikaali muutos elämäntapaamme on todennäköinen.
Aika harvoin sataa vuotta on missään oltu levossa ja rauhassa (Ruotsin kermapersiljat tietenkin pois lukien). Ei näin jatku ikuisesti, ja mitäs sit me tehdään?
Mulla on lieska!
ap
Meidän perhe lähtis Uuteen Seelantiin miettimättä. Kielen osaa, ja ilmasto on samankaltainen kuin suomessa, kevät, kesä, syksy ja talvi on vain leuhdompi mutta ei haittaa :)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:58"]Itärajalle ammuttavaksi pääsisin.
nim. Mies
[/quote]
Samma här...
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:58"]Itärajalle ammuttavaksi pääsisin.
nim. Mies
[/quote]
Samma här...
Ruotsi tuli ekana mieleen. Olen töissä ruotsalaisessa emoyhtiössä, joten voisi löytyä töitäkin. Ja osaan ruotsia - kiitos pakkoruotsin. Ja täälläkin mainittu Kanada on hyvä vaihtoehto. Siellä ei murhata ihmisiä (kuten naapurimaassa) - siellä ihmiset eivät edes lukitse oviaan ! Kielitaito riittää Kanadaankin.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:49"]Voi luoja tuota ajatusten vantaanjokea. Venäjä ei ole sodassa, vaan harjoittelee. Itäisen rajamme lähettyvillä suoritetuista harjoituksista ilmoitettu jo kuukausia sitten. Joten no panic.[/quote]
Sinäkö takaat, että Venäjä ei tule uhkaamaan Suomea, koskaan missään olosuhteissa? Ei silti, että siitä olisi edes ollut kyse aloituksessa.