Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin maahan pakenette jos

Vierailija
19.03.2014 |

... Suomessa ei enää ole turvallista, syystä tai toisesta?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:50"]

En mihinkään, liityn vastarintaliikkeeseen ja ryhdyn sissisotaan vihollista vastaan. Suomea en jätä.

[/quote]

Näin minäkin haluaisin tehdä, mutta toisaalta huolettaa sairaan läheiseni kohtalo. Hänet haluaisin turvaan, kuten muunkin perheeni, mutta ilman minua eivät luultavasti pärjäisi missään ulkomailla. Vaikea päätös.

Tuskinpa tässä mitään konflikteja edes tulee, mutta eikö ole jokseenkin ahdistavaa, että tällaisia täytyy pohtia edes teorian tasolla?

Vierailija
62/98 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 22:33"]

Emme pääsisi minnekään. Ei ole rahaa lähteä.

Asumme aivan sataman vieressä, joka todennäköisesti olisi yksi pommitettava kohde (oli viime sotien aikaan paljon pommitettu kohde). Eli pitäisi päästä sisämaahan päin.

[/quote]

Tsiisus, en tullutkaan ajatelleeksi tuota! Asun itsekin sataman vieressä. Kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti rajat menevät kiinni alta aikayksikön. Sekä poistumis- että tuloväylät. Ainoastaan miehittäjä tulee. Nykytiedon mukaan tunnissa.

Vierailija
64/98 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakelin vätykset. Toivottavasti muutatte jo nyt jonnekin hornantuuttiin.

Vierailija
65/98 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Isänmaata ei jätetä. Jos kohtaloni on kuolla Suomen puolesta, se tapahtukoot. Perheellisten näkökulman ymmärrän kyllä. 

Vierailija
66/98 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlannissa asuisi sukulaisia. Ainakin tuon muksun voisin koittaa jollain ilveellä uittaa sinne turvaan.

Vierailija
67/98 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 20:35"]

[/quote]Sotaa kayvasta maasta ei lahdeta turistimatkoille mihinkaan[/quote]

Miksi ei? Ei sellaista sääntöä ole.

Ja mistä edes päättelet, että kyseessä olisi sotaa käyvä maa, jos lähden Suomesta? Voi olla myös ydinvoimalan posahdus, talousromahdus, liian tiukat sukkikset. 

ap

[/quote] Suomesta lahtevat lentokoneet ammuttaisiin alas ja laivat upotettaisiin meren pohjaan. Luuletko etta se vihollinen on ihan typera? Ydinvoimalan posauksen jalkeen tuskin kukaan on kunnossa lahtemaan mihinkaan jos tuulee sopivasta suunnasta. Talousromahduksessa menisivat sinunkin miljoonasaastosi. Kylla olen itekin naita pakosuunnitelmia miettinyt mutta ei nayta hyvalta!

Autolla voisi lahtea mutta kun bensa loppuu niin siina sita oltaisiin tienvarressa.

[/quote]

Ehkä sinun kannattaisi lukea hieman historiaa... Tiedätkö, että toisen maailmansodan aikana suomalaisia pakeni Karjalasta, juutalaisia Saksasta, Puolasta, Baltian maista? Tiedätkö, että 1800-luvun lopulla Irlannista pakeni tuhansittain ihmisiä Yhdysvaltoihin pakoon nälänhätää? Tiedätkö, että Irakista on viime vuosina paennut ihmisiä, mutta on myös lähtenyt matkalle ja palannut sinne? Tiedätkö, että jotkut ovat käyneet siellä esimerkiksi työmatkalla? Miksi Yhdysvallat eivät ole pommittaneet jokaista lentokonetta ja laivaa? Voisiko olla, että sotaa ei käydä niin kuin sinä kuvittelet?

[/quote] Tiedatko itse etta noin alentuvasti kirjoittaminen antaa sinusta aika ikavan kuvan? Tiedatko, etta voin olla historian professori. Tiedatko, etta sukuni pakeni Karjalasta? Tiedatko, etta talla viikolla juhlittiin Pyhan Patrikin paivaa? Tiedatko, etta han oli irlantilainen pyhimys? Tiedatko, etta en asu Suomessa ja arvaa miksi? Eejit!

Vierailija
68/98 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheetön poikamies, joten jäisin tänne auttamaan isänmaatani. Olen valmis taistelemaan Suomen ja suomalaisten puolesta.

Vierailija
69/98 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 23:30"]

Ja mistä edes päättelet, että kyseessä olisi sotaa käyvä maa, jos lähden Suomesta? Voi olla myös ydinvoimalan posahdus, talousromahdus, liian tiukat sukkikset. 

ap

[/quote] Suomesta lahtevat lentokoneet ammuttaisiin alas ja laivat upotettaisiin meren pohjaan. Luuletko etta se vihollinen on ihan typera? Ydinvoimalan posauksen jalkeen tuskin kukaan on kunnossa lahtemaan mihinkaan jos tuulee sopivasta suunnasta. Talousromahduksessa menisivat sinunkin miljoonasaastosi. Kylla olen itekin naita pakosuunnitelmia miettinyt mutta ei nayta hyvalta!

Autolla voisi lahtea mutta kun bensa loppuu niin siina sita oltaisiin tienvarressa.

[/quote]

Ehkä sinun kannattaisi lukea hieman historiaa... Tiedätkö, että toisen maailmansodan aikana suomalaisia pakeni Karjalasta, juutalaisia Saksasta, Puolasta, Baltian maista? Tiedätkö, että 1800-luvun lopulla Irlannista pakeni tuhansittain ihmisiä Yhdysvaltoihin pakoon nälänhätää? Tiedätkö, että Irakista on viime vuosina paennut ihmisiä, mutta on myös lähtenyt matkalle ja palannut sinne? Tiedätkö, että jotkut ovat käyneet siellä esimerkiksi työmatkalla? Miksi Yhdysvallat eivät ole pommittaneet jokaista lentokonetta ja laivaa? Voisiko olla, että sotaa ei käydä niin kuin sinä kuvittelet?

[/quote] Tiedatko itse etta noin alentuvasti kirjoittaminen antaa sinusta aika ikavan kuvan? Tiedatko, etta voin olla historian professori. Tiedatko, etta sukuni pakeni Karjalasta? Tiedatko, etta talla viikolla juhlittiin Pyhan Patrikin paivaa? Tiedatko, etta han oli irlantilainen pyhimys? Tiedatko, etta en asu Suomessa ja arvaa miksi? Eejit!

[/quote]

No et taatusti ole ainakaan historian professori, jos täällä kirjoittelet. :D

Vierailija
70/98 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme voi paeta mihinkään maahan, mikään maa ei ota meitä vastaan. Näin toteaa nk. Tukholman profetia vuodelta 1984, Vuonna 2009 sen ennustettiin koskevan vuotta 2014.

"

Sanoma Suomen kansalle on tämä, sanoo Jumala. Kun ahdistuksen päivät tulevat, ja portti avataan idästä nousevalle kuninkaalle ja sen sotilaille, teillä ei ole yhtään ystävää Euroopassa. Teillä ei ole yhtään kansaa, joka nostaisi asetta teidän puolestanne Venäjää vastaan. Sinä Suomen kansa tulet olemaan yksin, yksinäisempi kuin talvisodan päivinä. Mutta sama enkeli, joka taisteli teidän rinnallanne talvisodan päivinä, tulee taistelemaan teidän rinnallanne, ja minä tulen huolehtimaan siitä, että se Venäjän sotilas, joka nousee teidän maahanne, ei häpäise teitä, eikä ota, eikä turmele öljyä eikä viiniä.

Ruokatavarat tulevat nousemaan arvaamattomiin hintoihin teidän maassanne. Koiniks-mitta nisuja tulee maksamaan denarin ja kolme koiniksia ohria denarin, mutta öljyä ja viiniä ei turmella. Öljy on Jumalan Pyhä Sana, ja viini on Jumalan Sana. Teille jää vain yksi paikka, mihin te voitte paeta, kun ahdistuksen päivät tulevat, sanoo Jumala, ja se paikka on Jumalan Sana. Ei yksikään valtio ota vastaan teidän pakolaisianne. Te yritätte paeta Amerikkaan ja te yritätte paeta Kanadaan, mutta teitä ei oteta vastaan. Niinkuin ei otettu vastaan Israelin lapsiakaan Saksan ahdistuksen päivinä, vaan heidät palautettiin Saksaan. Niin tulevat länsimaat palauttamaan teidätkin takaisin kotimaahanne, sillä minä Herra, haluan sen sillä tavalla. Ja minun tieni eivät ole teidän teitänne.

Mutta joka turvaa minuun ja pysyy minun sanassani, hänellä on leipää ahdistuksen keskellä, ja hänellä on lepo minun Sanassani, sanoo Jumala, sillä eikö teidän päivänne ole minun kädessäni, sanoo Herra. Enkö minä ole Jumala ahdistuksenkin päivinä? Tämä on sanoma Suomen kansalle, sanoo Herra, Herra. Sinun on tehtävä parannus murhistasi, velhouksistasi, salavuoteistasi, varkauksistasi, aborteistasi ja hillittömästä haureudestasi.

En minä kysy, haluatteko te tehdä parannuksen, vaan minä sanon, "Sinun on tehtävä parannus". Mutta te ette tee sitä, enkö minä Herra paaduttanut Faraon sydämen, näyttääkseni voimani Mooseksen kautta. Minä, sama Jumala, paadutan Suomen kansan sydämen, että te ette tee parannusta velhouksistanne, haureudestanne, salavuoteistanne, irstauksistanne ja aborteistanne, ja kaikista niistä kauhistuksista, joita te teette minun nimessäni ja minun kasvojeni edessä."

Vierailija
71/98 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:40"]

Nyt asun Hollannissa väliaikaisesti, eikä tässä paikassa mitään vikaa ole, mutta jos tänne aikoisi jäädä niin kieltä olisi hyvä osata.

[/quote]

Eivätkö Amsterdamissa käytännössä kaikki puhu englantia?

Vierailija
72/98 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 22:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 22:33"]

Emme pääsisi minnekään. Ei ole rahaa lähteä.

Asumme aivan sataman vieressä, joka todennäköisesti olisi yksi pommitettava kohde (oli viime sotien aikaan paljon pommitettu kohde). Eli pitäisi päästä sisämaahan päin.

[/quote]

Tsiisus, en tullutkaan ajatelleeksi tuota! Asun itsekin sataman vieressä. Kiva.

[/quote]

Itsekin muistin tämän kun aloin miettiä, että mihinkäs me oikein päästäisiin. Satama on tien toisella puolella joten omasta mielestäni sotatilanteessa oltaisiin aivan liian liki sitä.

Eräs jo edesmennyt tuttuni kertoi, kuinka sotien (käsittääkseni talvisodan) aikaan tuota satamaa pommitettiin (oli tuolloin pikkutyttö). Näitä kerrostaloja ei tuolloin vielä ollut (näissähän on pommisuojat) joten he joutuivat juokemaan melkein  400 metriä jotta pääsivät pommisuojaan. Tämä tuttuni myös kertoi, että tuossa satamassa oli sodan aikaan myös saksalaisten vankileiri.

Vierailija
73/98 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 00:09"]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote] Tuossa kirjoituksessai on niin monta virhetta (olettaen etta olet "tiedatko"-kirjoittaja) etta en edes jaksa niita ruveta oikaisemaan. Mutta ihan vaan tiedoksesi, 1800 luvulla irlantilaiset eivat lahteneet mitaan sotaa pakoon eika heita pommikoneet jahdanneet vaan madantyneet perunat ;). Eejit!

Vierailija
74/98 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 00:32"]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote] Tuossa kirjoituksessai on niin monta virhetta (olettaen etta olet "tiedatko"-kirjoittaja) etta en edes jaksa niita ruveta oikaisemaan. Mutta ihan vaan tiedoksesi, 1800 luvulla irlantilaiset eivat lahteneet mitaan sotaa pakoon eika heita pommikoneet jahdanneet vaan madantyneet perunat ;). Eejit!

[/quote]

Tunnen henk.koht. useamman historian professorin. Ovat sen verran fiksua porukkaa, että eivät taatusti kirjoittelisi jollekin av-palstalle.

Vierailija
75/98 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 22:25"]

En mä tiedä lähtisinkö todellisuudessa mihinkään ja älyäisinkö lähteä ajoissa mutta Ruotsiin, Britteihin tai Saksaan varmaankin tai melkein mihin vaan muuallekin Euroopassa. Kaukaisempia paikkoja en oikein osaa ajatella mutta kenties Australia voisi sopia mullekin. Yksi intialainen kaveri on kovasti suositellut Intiaa mutta ehkä ei kuitenkaan esimerkiksi sinne.

[/quote] Intiassa on ihania paikkoja Himalajalla, vanhoja brittien kesakaupunkeja. Raikas, mannyntuoksuinen ilma ja talvella lunta.

Vierailija
76/98 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islantiin.

Vierailija
77/98 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 00:32"]

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Huomannet, että kirjoitin, että irlantilaiset lähtivät pakoon nälänhätää, eivät sotaa. Onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? En ihmettele, että huomasit viestissäni montakin virhettä... Oikaisepa kaikki muutkin.

Vierailija
78/98 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äiti joutui evakkoon. Pieni lapsi käveli Karjalasta pommikoneiden alla. Nyt jos minä joudun pakoon pienen lapseni kanssa niin huh. Kaikki on aina niin helppoa rikkoa, mutta korjata on vaikeaa.

Vierailija
79/98 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 00:12"]Me emme voi paeta mihinkään maahan, mikään maa ei ota meitä vastaan. Näin toteaa nk. Tukholman profetia vuodelta 1984, Vuonna 2009 sen ennustettiin koskevan vuotta 2014.

"

Sanoma Suomen kansalle on tämä, sanoo Jumala. Kun ahdistuksen päivät tulevat, ja portti avataan idästä nousevalle kuninkaalle ja sen sotilaille, teillä ei ole yhtään ystävää Euroopassa. Teillä ei ole yhtään kansaa, joka nostaisi asetta teidän puolestanne Venäjää vastaan. Sinä Suomen kansa tulet olemaan yksin, yksinäisempi kuin talvisodan päivinä. Mutta sama enkeli, joka taisteli teidän rinnallanne talvisodan päivinä, tulee taistelemaan teidän rinnallanne, ja minä tulen huolehtimaan siitä, että se Venäjän sotilas, joka nousee teidän maahanne, ei häpäise teitä, eikä ota, eikä turmele öljyä eikä viiniä.

Ruokatavarat tulevat nousemaan arvaamattomiin hintoihin teidän maassanne. Koiniks-mitta nisuja tulee maksamaan denarin ja kolme koiniksia ohria denarin, mutta öljyä ja viiniä ei turmella. Öljy on Jumalan Pyhä Sana, ja viini on Jumalan Sana. Teille jää vain yksi paikka, mihin te voitte paeta, kun ahdistuksen päivät tulevat, sanoo Jumala, ja se paikka on Jumalan Sana. Ei yksikään valtio ota vastaan teidän pakolaisianne. Te yritätte paeta Amerikkaan ja te yritätte paeta Kanadaan, mutta teitä ei oteta vastaan. Niinkuin ei otettu vastaan Israelin lapsiakaan Saksan ahdistuksen päivinä, vaan heidät palautettiin Saksaan. Niin tulevat länsimaat palauttamaan teidätkin takaisin kotimaahanne, sillä minä Herra, haluan sen sillä tavalla. Ja minun tieni eivät ole teidän teitänne.

Mutta joka turvaa minuun ja pysyy minun sanassani, hänellä on leipää ahdistuksen keskellä, ja hänellä on lepo minun Sanassani, sanoo Jumala, sillä eikö teidän päivänne ole minun kädessäni, sanoo Herra. Enkö minä ole Jumala ahdistuksenkin päivinä? Tämä on sanoma Suomen kansalle, sanoo Herra, Herra. Sinun on tehtävä parannus murhistasi, velhouksistasi, salavuoteistasi, varkauksistasi, aborteistasi ja hillittömästä haureudestasi.

En minä kysy, haluatteko te tehdä parannuksen, vaan minä sanon, "Sinun on tehtävä parannus". Mutta te ette tee sitä, enkö minä Herra paaduttanut Faraon sydämen, näyttääkseni voimani Mooseksen kautta. Minä, sama Jumala, paadutan Suomen kansan sydämen, että te ette tee parannusta velhouksistanne, haureudestanne, salavuoteistanne, irstauksistanne ja aborteistanne, ja kaikista niistä kauhistuksista, joita te teette minun nimessäni ja minun kasvojeni edessä."

[/quote] kuuleppa sodassa kärsii aina heikoimmat eniten. Jumala kostaisi lapsille ja sairaille? Kaikki lurjukset keplottelee. Tässä maassa moni kärsii jo nyt ja sota lisäisi sitä. Näissä näyissä ärsyttää se. Sota katkeruutta. Jos joku lurjus siinä nöyryytys niin moni taas katkeroituu.

Vierailija
80/98 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jossain kuvitelmissa jonnekin pitäisi yrittää lähteä lipettiin, niin sitten varmaankin Kanada, Australia tai Uusi-Seelanti, ovat aika omassa rauhassaan muun maailman sotiessa. Tai sitten Espanjan lämpöön luolastoihin leiriytymään, jos pitäisi "näkymättömiin hävitä". :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä