Suomi hylkäsi Jumalan
ja haureus kukoistaa. Avionrikkojat, abortit, juoppous ja tuoreimpana homoseksuaalisuuden synnin etujen ajaminen lasten edun edelle.
Luuletteko että Jumala puolustaa teitä kun Venäjä hyökkää Suomeen? Ehei. Ei tällä kertaa!
Viime sodissa ihmiset rukoilivat kirkoissa ja Jumala kuuli.
Mutta nyt!
--Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee.--Joh. 9:31
vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule. --Jesaja 59:2
Jos minulla olisi vääryys sydämessäni, ei Herra minua kuulisi. --Psalmi 66:18
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 00:07"]
Suomessa, kuten muissakin länsi/hyvinvointimaissa luopumus on ilmeinen. Niin kauan, kun hyvinvointi on näin huipussaan, eivät ihmiset kaipaa Jumalaa.
Täällä rehottaa ahneus ja välinpitämättömyys!
Sen sijaan köyhissä maissa, kuten Kiina, Korea ja monet muut Aasian maat alkavat uskomaan. Unohtamatta monia köyhiä Afrikan valtioita, joissa Raamatun opetukset otetaan ilolla vastaan!
Totta on, että monilla kaikkein alkeellisimmilla alkuperäiskansoilla on jo esim. nämä 10 käskyä käytössään ihan vaistomaisesti.
Rukoilla voi kotonaankin. Kirkkorukoukset ovat enempi sellaista ulkokultaisuutta,
kuten muukin kirkon meininki nykyään. En perusta niistä pappien ekumeeneista!
Usko on ennen muuta sydämen asia!
Tuumii ent. päihderiippuvainen
[/quote]
Ehkä hengellisyys on syystä suosituinta juuri kehitysmaissa. Tarpeeksi kurjaa kun on, niin helposti sitä mielessään alkaa toivoa, että olisi joku jumala, joka välittää ja suojelee kaikessa, ja miten kaikki tapahtuva on jumalan tahto, joten kamalillakin asioilla on jokin merkitys. Myös uskonnon usein tarjoama yhteisöllisyys kelpaa yleensä parhaiten juuri kurjuudesta kärsiville. Toisaalta kiva, että ihmiset saavat edes jostain lohtua, mutta eipä siitä kyllä pidemmän päälle ole mitään apua.
Kyllähän tällaisten arvojen, kuten naisten ja lasten olojen parantaminen, ovat äärettömän hyvää työtä. Tässä kohtaa pinnoja kirkolle ulkomaanavusta. Myös kristillinen kasvatus esim. naisten silpomista vastaan, on todella tärkeää. Tottakai siitä on apua pidemmänkin päälle, jos päästään barbaarisista tavoista. Ennenhän uhrattiin vauvoja jumalille ja naisia poltettiin rovioilla, ym.ym.
Näistä asioista on ihan turhaa väitellä, tai oikeastaan edes keskustella.
Tulkoon jokainen uskollaan autuaaksi. Minä pääsin huumehelvetistä rukoilemalla!
Juuri noin! Entisellä päihderiippuvaisella on paljon hyviä ajatuksia. Jos kerran on päässyt huume-elämästä kuiville, antaa se ajattelemisen aihetta monelle. KIITOS!
Suomi on pahasti luopumuksen tiellä ja nyt tarvitaan paljon rukousta, että herätys valtaisi maan ja ihmiset kääntyisivät takaisin Jumalan puoleen. Rukoilkaamme herätystä ja Jumalan varjelusta!
Herran pelko on viisauden alku. Raamatusta tuon olen lukenut. Myös sellanen kohta on jäänyt mieleen ,että "Vaan pelkää sinä herraa ja vältä pahaa." Kumpa muistaisin nämä kaksi asiaa aina!
Otetaanpas nyt vaikka esimerkiksi abortit. Mistä johtuu, että ne ovat jatkuvasti laskeneet 1970-luvulta, vaikka samalla Suomi on muuttunut jatkuvasti vähemmän uskonnolliseksi? Tällä hetkellä 1.8 % suomalaisista käyvät kirkossa säännöllisesti. Voimme verrata tätä lukua vaikka yhteen uskonnollisimmista länsimaista, Yhdysvaltoihin. Siellä säännöllisesti kirkossa käy 41.6 % ihmisistä. Jos joku länsimaa ei ole hylännyt Jumalaa, sen täytyy olla Yhdysvallat, vai mitä? Mistä siis johtuu, että Suomessa tehdään keskimäärin 8,6 aborttia lisääntymisikäistä naista kohti, mutta Yhdysvalloissa vastaava luku on 14,6?
Miksi Venäjä (ja ilmeisesti sitä kautta Jumala? Aika paljon painoarvoa annat Putinille!) ei ole hyökkäämässä Yhdysvaltoihin? Vai antaako Jumala abortit, homoliitot ja avioerot, puhumattakaan pedofiliasta tai murhista, anteeksi koska ihmiset käyvät tarpeeksi kirkossa?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 22:15"]
Vai antaako Jumala abortit, homoliitot ja avioerot, puhumattakaan pedofiliasta tai murhista, anteeksi koska ihmiset käyvät tarpeeksi kirkossa?
[/quote]Synnit saa anteeksi katumalla ja kääntymällä synnin tieltä pois ja uskomalla Kristuksen sovitustyöhön ristillä.
Pelastut kun tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja sydämessäsi uskot että Jumala herätti hänet kuolleista!
Tämän jälkeen sitten seurataan Jeesusta ja luetaan Raamattua, jotta opitaan tuntemaan Jumalan tahto elämässä. Kun syntyy uudesti ylhäältä Jumala antaa uuden elämän ja kaikki on uutta tästä lähtien. Vanha mies synteineen naulataan ristille ja kuolee. Ei eletä enää lihan himoja noudattaen vaan Jumalan tahtoa, Hengen kuljettamana.
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23. Sellaista vastaan ei ole laki.
24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.--Gal 5:19-24
Ei kirkossa käynti ole mikään uskon perusta. Itse käyn silloin tällöin kirkossa, ym. hengellisissä tilaisuuksissa. En kuitenkaan missään vouhkapaikoissa, joiden nimiä en nyt kehtaa tässä luetella. Hihhulointi ei ole tervettä uskoa! Sen sijaan Raamatun 10 käskyä sopivat jokaiselle, vielä tänäkin päivänä.
Terveisin, edellä kirjoittanut ent. päihderiippuvainen.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 23:38"]
Ei kirkossa käynti ole mikään uskon perusta. Itse käyn silloin tällöin kirkossa, ym. hengellisissä tilaisuuksissa. En kuitenkaan missään vouhkapaikoissa, joiden nimiä en nyt kehtaa tässä luetella. Hihhulointi ei ole tervettä uskoa! Sen sijaan Raamatun 10 käskyä sopivat jokaiselle, vielä tänäkin päivänä.
[/quote]
Miten 10 käskyn mukaan eläminen eroaa vaikkapa jonkun eristyksissä elävän yhteisön (Amazonian viidakossa, Tyynenmeren saarilla tms) normeista?
Ei missään yhteisössä tapeta tai varasteta -ja jos näin teet niin rangaistus tulee Vanhuksia kunnioitetaan jne.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 23:38"]
[/quote] älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.-Hepr 10:25
9. Kahden on parempi kuin yksin, sillä heillä on vaivannäöstänsä hyvä palkka.
10. Jos he lankeavat, niin toinen nostaa ylös toverinsa; mutta voi yksinäistä, jos hän lankeaa! Ei ole toista nostamassa häntä ylös.
11. Myös, jos kaksi makaa yhdessä, on heillä lämmin; mutta kuinka voisi yksinäisellä olla lämmin?
12. Ja yksinäisen kimppuun voi joku käydä, mutta kaksi pitää sille puolensa. Eikä kolmisäinen lanka pian katkea.--Saarn.4 9-12
Miten voi hylätä sellaisen mitä ei ole edes olemassa???
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 17:28"]
ja haureus kukoistaa. Avionrikkojat, abortit, juoppous ja tuoreimpana homoseksuaalisuuden synnin etujen ajaminen lasten edun edelle.
[/quote]
Jaa. Ekä tuo on teidän uskovien ongelma. Olen ateisti, enkä ole koskaan käynyt vieraissa tai tehnyt aborttia. en myöskään juopottele, vaikkakin käytän alkoholia vähäisissä määrin. En ole edes homostellut, mutta siinä en näe mitään väärää.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:35"]
Eiköhän Jumala hylkää lestat jos ne ei saa pedofiilejään kuriin. Jeesushan sanoi "sen minkä teet yhdelle minun pienimmistäni sen teet minulle". Tuskin se pedo oikeasti edes katuu, jos samaa touhua jatkaa vuosia, ensin raiskaa tyttäret ja sitten tyttärentyttäret. Jos tuollainen ei helvettiin joudu niin kuka sitten? Kyllä siinä homouden synti on aika pientä.
[/quote]
komppaan. Ja syyllisiä tuohon eivät ole vain itse raiskaajat vaan ihan jokainen, joka yhteisössä tietää tai epäilee asiaa mutta ei tee sille mitään.
Jos jumala olisi olemassa, miksi maailmassa on niin paljon sallittua pahuutta ja rukoilijoita on kuitenkin satoja miljoonia? Jos hän olisi, hänen saamattomuutensa on välinpitämätöntä ihmisten kärsimystä kohtaan.
Maailmassa on miljoonia ihmisiä joiden jokaikinen hetki elämässä on vain kärsimystä, sotia, pahoinpitelyjä, raiskauksia, orjuutta, nälkää jne. Kuitenkin noissa kärsivissä rukoillaan joka hetki, tulokset NOLLA! Eikö se laita teitä hihhuleita yhtään ajattelemaan miten haaskaatte elämänne jonninjoutavaan hihhulointiin?
Kauanko lapsi uskoo vanhempaansa jos hänet petetään kaikessa, lupauksia lupausten jälkeen ja aina pettymys, pahoinpitelyä, insestiä, pakkotyötä ja silti vanhempi väittäisi rakastavansa ja tekevänsä tämän lapsen eteen kaikkensa, kuulostaako tutulle kun mietitte omaa asemaanne uskossanne?
Imhinen joka jaksaa paasata uskosta ja uskoo harhaansa täytyy olla henkisesti sairas, kun kaikki mitä ympärillä tapahtuu johtuu kaikesta muusta kuin rukouksesta. Väitän, että kukaan teistä ei ole saanut rukouksiinsa vastauksia, ei missään muussa muodossa kuin oman harhaisen mielen tuotoksena!
Eiväthän ateistit mitään olekaan voineet hylätä, kun ei heillä kerran mitään ole ollutkaan! Ihan tavalliset rivikansalaiset, so. "matti ja maija-meikäläiset" ovat hylänneet. Monilta uskovaisilta on puurot ja vellit sekaisin, kuten tiedetään...Voi siis sanoa, että Suomi hylkäsi Jumalan - valitettavasti.
Ehkä se aika koittaa, että vielä rukoillaankin. Sitten, kun leipä loppuu, särpimistä puhumattakaan. Toivotaan, ettei silloin ole talvi, eikä kukaan ole raskaana!
Mutta minäpä tiedän, että sain vastauksen rukoukseeni. Olin päihderiippuvainen ja pahasti. Olin jo toivoni menettänyt, "toivoton tapaus". Itsetuho ja -inho olivat päällimmäisiä ajatuksiani. Ja se, mistä saisi lisää aineita. Elämäni oli siis täyttä helvettiä. Viimeisillä voimillani, yksin kämppäni lattialla rähmälläni aloin kuitenkin rukoilemaan. Sanoin, että Jumala, jos oot olemassa, niin auta!
Tästä on nyt 9½ vuotta. Siitä hetkestä sain täysraittiuden. Yksinäiseen elämääni sain myös rakastavan ja raittiin aviomiehen. Tämän uuden elämän sain aivan
varmasti rukousvastauksena. Tätä mieltä ovat myös kymmenet ihmiset, jotka tuntevat minut. He eivät itse ole mitään uskovaisia, mutta myöntävät, että se oli Jumalan ihme!
Nykyisin matkustelemme paljon. Olemme näiden hyvien vuosien aikaan päässeet käymään jo yli 30 maassa. Uusi reissu on taas suunnitteilla.
Toivon, että jos jollain on samanlaisia, tai mitä tahansa ongelmia, nöyrtyisi ja kääntyisi Jumalan puoleen. Hyvin monet muutkin, kuin minä ovat saaneet apua.
Olen syystäkin äärettömän kiitollinen, että saan olla terve niin henkisesti kuin fyysisestikin. Eikä ole mitään tarvetta hihhuloida tai panetella muita ihmisiä! :)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 01:04"]
Mutta minäpä tiedän, että sain vastauksen rukoukseeni. Olin päihderiippuvainen ja pahasti. Olin jo toivoni menettänyt, "toivoton tapaus". Itsetuho ja -inho olivat päällimmäisiä ajatuksiani. Ja se, mistä saisi lisää aineita. Elämäni oli siis täyttä helvettiä. Viimeisillä voimillani, yksin kämppäni lattialla rähmälläni aloin kuitenkin rukoilemaan. Sanoin, että Jumala, jos oot olemassa, niin auta!
Tästä on nyt 9½ vuotta. Siitä hetkestä sain täysraittiuden. Yksinäiseen elämääni sain myös rakastavan ja raittiin aviomiehen. Tämän uuden elämän sain aivan
varmasti rukousvastauksena. Tätä mieltä ovat myös kymmenet ihmiset, jotka tuntevat minut. He eivät itse ole mitään uskovaisia, mutta myöntävät, että se oli Jumalan ihme!
Nykyisin matkustelemme paljon. Olemme näiden hyvien vuosien aikaan päässeet käymään jo yli 30 maassa. Uusi reissu on taas suunnitteilla.
Toivon, että jos jollain on samanlaisia, tai mitä tahansa ongelmia, nöyrtyisi ja kääntyisi Jumalan puoleen. Hyvin monet muutkin, kuin minä ovat saaneet apua.
Olen syystäkin äärettömän kiitollinen, että saan olla terve niin henkisesti kuin fyysisestikin. Eikä ole mitään tarvetta hihhuloida tai panetella muita ihmisiä! :)
[/quote]Tunnustat sis suullasi että Jeesus on Herra ja uskot sydämessäsi että Jumala herätti Hänet kuolleista?
Tunnustatko Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi?
Luetko Raamattua päivittäin ja tapaatko muita uskovia?
Levitätkö evankeliumia: katumusta ja kääntymystä syntien anteeksisaamiseksi Jeesuksen nimessä?
M E N E. P O I S.
K E T Ä Ä N. E I. K I I N N O S T A.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 00:07"]
Suomessa, kuten muissakin länsi/hyvinvointimaissa luopumus on ilmeinen. Niin kauan, kun hyvinvointi on näin huipussaan, eivät ihmiset kaipaa Jumalaa.
Täällä rehottaa ahneus ja välinpitämättömyys!
Sen sijaan köyhissä maissa, kuten Kiina, Korea ja monet muut Aasian maat alkavat uskomaan. Unohtamatta monia köyhiä Afrikan valtioita, joissa Raamatun opetukset otetaan ilolla vastaan!
Totta on, että monilla kaikkein alkeellisimmilla alkuperäiskansoilla on jo esim. nämä 10 käskyä käytössään ihan vaistomaisesti.
Rukoilla voi kotonaankin. Kirkkorukoukset ovat enempi sellaista ulkokultaisuutta,
kuten muukin kirkon meininki nykyään. En perusta niistä pappien ekumeeneista!
Usko on ennen muuta sydämen asia!
Tuumii ent. päihderiippuvainen
[/quote]
On totta, että köyhissä maissa ihmiset ovat usein uskovaisia. Mielestäni siihen on kaksi syytä. Ensinnäkin opetuksen taso on usein varsin matala. Ihmisillä ei ole mahdollisuutta kouluttautua, oppia maailmasta ja tieteestä. Varsinkin hierarkisissa yhteiskunnissa on vaikea kyseenalaistaa ylhäältä tuleva tieto ilman mahdollisuutta tutustua toisenlaiseen tietoon. Toiseksi köyhät ihmiset kääntyvät Jumalan puoleen, koska heillä ei ole mahdollisuuksia omassa yhteiskunnassaan. Jumala edustaa toivoa paremmasta. Jumalan sanan levittämisen sijasta olisi parempi perustaa koulua ja työpaikkoja.