Kosmetologit/kampaajat/yms., kysymys teille!
Miksi te tuputatte asiakkaalle niitä teidän myymälässänne kaupan olevia tuotteita? Jos asiakas haluaa ostaa, kyllä hän sitten pyytää niitä. Ettekö tajua, että tuotteiden tuputtamisella menetätte sen päätuotettanne eli hoitoja ostavan asiakkaan?
Näin käy aina!
Kävin yhdellä kosmetologilla, otin neljän kerran hoitosarjan. Ekan hoidon jälkeen ei tuputettu vielä mitään. Tokan kerran jälkeen ehdotettiin ties mitä voidetta ja meikkiä, jotka on nyt kertakaikkiaan ihan välttämättömiä mun ihon hyvinvoinnille!
Olin ennen hoitoja tarkkaan selittänyt ja käynyt läpi, että mulla on tuoksuallergia ja hyvin herkkä iho ja pyysin ottamaan tämän huomioon hoitoaineita valittaessa. Kysyin sitten niistä tuputetuista tuotteista, että eihän ole hajustettuja ja eihän sisällä alkoholia, jne. Ei, tietenkään, KAIKKI hänen myymät tuotteet on hajusteettomia ja alkoholittomia!
Ostin kasvoveden, -voiteen. Olivat aika tyyriitä.
Seuraavana aamuna kokeilin kasvovettä. Iho reagoi heti siten, että tiesin siinä olevan alkoholia. Nyt vasta katsoin tuoteselostetta, niin olikin.
No, hyvä voide varmaan rauhoittaa. Kun pääsin töihin, alkoi kirvellä kummasti - peilistä näin, että kasvoni oli kirkkaan punaiset ja ne kuumottivat. Yritin pestä voiteen pois ja sinnitellä punanaamaisena töissä. Kotona tutkin tuotteen etikettiä - ainesosaluettelossa neljäntenä luki "parfum".
Vein tuotteet takaisin. "Ai kauheeta, ei niissä voi olla alkoholia ja hajustetta, kyllä myyntiedustaja sanoi mulle, ettei missään ole", oli kosmetologin reaktio. No, vaihtoi ne sentään sitten mineraalimeikkiin.
Kun sitten aloin käyttää sitä mineraalimeikkiä, niin kasvoni reagoivat siihenkin. Menin toisesta liikkeestä kysymään neuvoa, että mikä tässä Jane Iredalen mineraalimeikissä nyt on, kun kasvot reagoi. Paljastui, että kosmetologi oli antanut mulle tuotteen, joka ei ollut puhdasta mineraalimeikkiä vaan jossa oli talirauhasia ärsyttävää talkkia joukossa. Juupa juu.
jatkuu...
Kommentit (35)
Seuraava kosmteologi. Hoito vaikutti ja tuntui hyvältä. Sitten tuli maksun aika.
Kuule, sun iholle tekisi tosi hyvää nämä FitLine-tuotteet! Vain luonnon omia ainesosia! Ostaostaosta. Ostin kokeeksi kaksi jotain juomajauhetta, rahaa paloin 50 euroa. Kotiin päästyäni en kyennyt juomaan niitä. Luonnon omia raaka-aineita, totta tosiaan! Listassa lähes ekana keinotekoiset makeutusaineet. Olin ostanut asesulfaami-K-jauhetta ison purkillisen!
Peruutin jo varaamani uuden hoitoajan. Se hoitola ei minua enää näe.
Aika turhaa yleistää yhden tapauksen perusteella tämä koskemaan kaikkia kauneusalan työntekijöitä. :)
Toki, moni mainostaa ja suosittelee asiakkaalle sopivia tuotteita koska ne on yrittäjällä siinä hyllyssä ja tokihan niitä toivoo myyvänsä. 90% kuitenkin kysyy vain kerran.
Oheistuotteiden myynti kuuluu työnkuvaan hyvin usealla työntekijällä.
Miksi et kirjoita kaikkea samaan viestiin? Ja miksi ihmeessä ostat, vaikka selvästi olet epäillyt tuotteita jo alusta saakka.
Minä olen aina selvinnyt ystävällisellä kiitos eillä.
Kolmas hoitola. Taas oli hyvä hoito. Tuli maksun aika. Nyt ota kuule joku tuote, saat toisen kaupanpäälle! Mitä tarvitset!
Sanoin tarvitsevani itse asiassa mulle sopivan huulipunan. Mutta mulla on tosi kuivat huulet, sen pitää olla hyvin kosteuttava.
No, tämäpä sarja kosteuttaa maailman parhaiten! Ota ja osta! Myyjä punasi huolellisesti huuleni.
20 minuutin kuluttua huuleni olivat kuivat kuin pergamentti, huulten iho ja huulipunan väri lohkeili pois lastuina. Palautin huulipunan, onneksi sain rahat takaisin. Mutta peruutin seuraavan hoitoajan samalla.
Ap on näitä asiakkaita jotka kuvittelee olevansa jumalan lahja yrittäjälle. "tämä yritys ei minua enää näe" Voi hyvänen aika. :D
Neljäs hoitola. Meillä on vaan näitä luonnonmukaisia hoitotuotteita! Nämä on luomua ja vaan luonnon omia raaka-aineita!
Hoito oli taas hyvä. Tarvitsin kosteusvoiteen ja vartalovoiteen, ostin ne.
Niistä ihmeluomutuotteista ihoni ärtyi ekalla käytöllä niin, että seuraava osoite oli ihotautilääkäri ja tuote antibioottikuuri.
Nyt olen viidennessä kosmetologisessa hoitolassa käynyt. Jo aikaa varatessa sanoin, etten osta sitten mitään tuotteita. Olen käynyt neljä kertaa, joka kerta sanon, että otan vaan hoidon, en tuotteita.
Joka hemmetin kerta mulle tyrkytetään niitä tuotteita!
On se nyt kumma, jos ei kelpaa, että asiakas ostaa 80-250 euron hoitoja! MIKSI pitää tyrkyttää niitä tuotteita myös, jos sanotaan, ettei halua?!
Siis missä sä asut kun eksyt tälläsiin paikkoihin ja miten ihmeessä saat joka tuotteesta ongelmia?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 17:25"]
Ap on näitä asiakkaita jotka kuvittelee olevansa jumalan lahja yrittäjälle. "tämä yritys ei minua enää näe" Voi hyvänen aika. :D
[/quote]
Eli on tärkeämpää saada kerran myytyä asiakkaalle tälle sopimatonta roskaa niin, ettei asiakas tule paikalle enää koskaan ja kertoo kaikille tutuille, että sinne ainakaan ei kannata mennä? Eli se yksi myyntitapahtuma on tärkeämpi, kuin säännöllisesti käyvä asiakas, joka tyytyväisenä kehuu hoitoja muille?
Ok, olen siis ymmärtänyt noiden hoitoloiden toimintaidean ihan väärin! Ajatus on, että kertaostos ja pihalle, kiitos, älä tule enää! Emme halua nähdä sinua, siksi myymme sinulle tuotteet, jotka pilaavat ihosi ja saavat sinut suuttumaan!
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 17:29"]
Siis missä sä asut kun eksyt tälläsiin paikkoihin ja miten ihmeessä saat joka tuotteesta ongelmia?
[/quote]
Joka tuotteessa on hajusteita, joille ihoni on allerginen. Selitän allergiani jo aikaa varatessa ja pyydän, että sanovat, jos eivät voi hoitaa ihoani. Aina sanotaan, että kyllä me voidaan hoitaa, nou hätä. Hoidoissa käytetyt tuotteet onkin aina olleet ihan ok ja hoidot hyviä.
Mutta se, mitä kaupataan kotiin - väitetään pokkana, että tämä on hyvä ja ei ole hajusteita. Ja sitten onkin!
Mulla on tosi herkkä iho. Käytän pääsääntöisesti apteekin tuotteita. Kerron senkin aina kosmetologille ja kampaajalle. Mutta se ei kelpaa niille. Niiden on AINA päästävä tuputtamaan niitä kauppaamiaan purkkeja ja purnukoita. Aina vakuuttavat, että parempia ja hellempiä ovat kuin apteekin vastaavat. Aina saan pettyä.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 17:31"]
[/quote]
Eli on tärkeämpää saada kerran myytyä asiakkaalle tälle sopimatonta roskaa niin, ettei asiakas tule paikalle enää koskaan ja kertoo kaikille tutuille, että sinne ainakaan ei kannata mennä? Eli se yksi myyntitapahtuma on tärkeämpi, kuin säännöllisesti käyvä asiakas, joka tyytyväisenä kehuu hoitoja muille?
Ok, olen siis ymmärtänyt noiden hoitoloiden toimintaidean ihan väärin! Ajatus on, että kertaostos ja pihalle, kiitos, älä tule enää! Emme halua nähdä sinua, siksi myymme sinulle tuotteet, jotka pilaavat ihosi ja saavat sinut suuttumaan!
[/quote]
no en tarkottanut tuota. Mutta että yhden huulipunan takia lopetit käymästä muuten hyvässä hoitolassa.Oikeesti? Huulipunat toimii tottakai aivan eri tavalla eri ihmisillä, tuotteessa on voinut olla alunperinkin vika josta kosmetologi ei ollut edes tietoinen.
Valehtelua ei tietenkään tule hyväksyä, mutta näin yleistä se ei kyllä ole. Ikinä en itse ole vastaavaan törmännyt.
Nyt olen viidennessä kosmetologisessa hoitolassa käynyt. Jo aikaa varatessa sanoin, etten osta sitten mitään tuotteita. Olen käynyt neljä kertaa, joka kerta sanon, että otan vaan hoidon, en tuotteita.
On se nyt kumma, jos ei kelpaa, että asiakas ostaa 80-250 euron hoitoja! MIKSI pitää tyrkyttää niitä tuotteita myös, jos sanotaan, ettei halua?!
[/quote]
Koska se on heidän työtä. He eivät voi muistaa kuka sanoi ettei halua ostaa.
Enemmänkin tässä ketjussa ongelma on se, että sinulle on valehdeltu. Myymisessä ei ole mitään pahaa jos sen osaa lopettaa kerta kysymiseen.
Tänään kävin kampaajalla. Selitin taas, että voin käyttää vain apteekin hajusteettomia shampoita ja hoitoaineita sekä No Nothing-sarjan tuotteita.
No eikös se kampaaja kipittänyt tuotehyllylle ja iskenyt eteeni neljä purkkia hiustuotteita, joissa kaikissa oli parfyymiä, alkoholeja ja parabeeneja. Ja ylisti niitä tuotteita maasta taivaaseen. Kun sanoin, etten voi ostaa, koska on parfyymiä, jne., olisiko allergiaystävällisiä tuotteita?
Niin mikä oli vastaus...? Arvatkaapa! "Kaikki mun asiakkaat ja mä ollaan oltu tosi tyytyväisiä näihin tuotteisiin ja ei nää ole kellekään mitään aiheuttaneet, sopii nämä herkällekin iholle."
MIKSI pitää puhua asiakkaalle soopaa? Tiedän tasan tarkkaan, että jos alan pestä päätäni shampoolla, jonka INCI-listassa neljäs aine on parfum, niin päänahka alkaa viimeistään kolmannen pesun jälkeen punoittaa ja kutista.
Miksi pitää tyrkyttää vaikka asiakas kertoo totuuden ongelmistaan?
Kerro paikan nimet missä olet käynyt.
Lue se TUOTESELOSTE ennen ostoa.
Onneksi minulla ei ole varaa käydä sadan-parin sadan euron hoidoissa, niin vältyn tuoltakin ongelmalta. En myöskään käytä meikkiä :)
[/quote]
Luulen, että ongelma on siinä, että liikkeet kauppaavat luokattoman huonolaatuisia tuotteita ylihintaan muka erinomaisina sarjoina.
Esim. Avenen ja Cliniquen, No Nothingin tai Eucerinin tai Sebamedin tuotteiden kanssa mulla ei ole koskaan ollut tällaisia ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 17:31"]
[/quote]
[/quote]
no en tarkottanut tuota. Mutta että yhden huulipunan takia lopetit käymästä muuten hyvässä hoitolassa.Oikeesti? Huulipunat toimii tottakai aivan eri tavalla eri ihmisillä, tuotteessa on voinut olla alunperinkin vika josta kosmetologi ei ollut edes tietoinen.
Valehtelua ei tietenkään tule hyväksyä, mutta näin yleistä se ei kyllä ole. Ikinä en itse ole vastaavaan törmännyt.
[/quote]
Heillä oli vaan sitä yhtä meikkimerkkiä myynnissä, joku Slovakiassa valmistettu sarja. Niin hyvä ja ei saa mistään muualta!
Kyllä kosmteologin pitää tietää, onko myymänsä huulipuna kosteuttava vai ei. Jos ei ole, voi sanoa rehellisesti, että meillä ei ole etsimääsi tuotetta.
Kuule ap, ihan samoja tuotteita minä ainakin kauppaan kuin mitä olen hoidoissa käyttänyt. Uskoisin että oireesi ovat psykosomaattisia.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 17:39"]
[/quote]
Koska se on heidän työtä. He eivät voi muistaa kuka sanoi ettei halua ostaa.
Enemmänkin tässä ketjussa ongelma on se, että sinulle on valehdeltu. Myymisessä ei ole mitään pahaa jos sen osaa lopettaa kerta kysymiseen.
[/quote]
Niin, minähän ostaisin mielelläni iholleni sopivia tuotteita. Mutta jos siellä hoitolassa ei ole myynnissä herkän ihon tuotteita, miksei sitä voi rehellisesti sanoa? Miksi pitää väkisin tuputtaa?
Sanon aina aluksi, etten osta mitään. Maksutapahtuman yhteydessä kosmetologi kysyy silti aina, saisko olla jotain tuotteita. Sanon, ei kiitos. Silti hän hakee aina hyllystä jonkun tuotteen, että anna mä esittelen sulle tätä nyt kuitenkin, kato, kun tää on niin hyvä. Mutta kun EI.
Kosmetologin tehtävä on tehdä se hoito. Siksi mä sinne menen.
No, mulla oli vielä kaksi hoitokertaa jäljellä. Kolmannella kerralla kosmetologi alkoi tuputtaa mulle jotain miesystävänsä vetämää buddhalaismeditaatioviikonloppua, vaivaiset 800 euroa ja joku gurukin paikalla!
Sanoin ystävällisesti kiitos ei, buddhalaisuus on ihan mielenkiintoista, mutta en halua harjoittaa sitä. Ei mennyt jakeluun, tuputus jatkui koko hoidon ajan. Jos nyt kuitenkin ostaisin tätä ayurveda-teetä! En osta, heippa.
Neljännellä hoitokerralla kosmetologi alkoi tuputtaa mulle jotain silikonirullaa, jossa oli pieniä silikonipiikkejä. Sillä kuuluu rikkoa ihon pinta, niin aineet imeytyy paremmin! Ja koska olen niin hyvä asiakas, hinta mulle on vaan 80 euroa. En meinannut päästä ulos liikkeestä, kun se rulla olisi pakko ollut ostaa!!! Enkö tajua, miten hyvää se minulle tekisi!
Niin ja koska varataan uusi aika?
Ei koskaan, kiitos. Olisin käynyt kerran kuussa, koska hoitosi olivat hyviä, mutta nyt riitti turhakkeiden, väärien tuotteiden ja uskonnon tuputus mulle!