Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko niskajumi säteillä kieleen ja korvaan?

Vierailija
19.03.2014 |

Kauhea niskajumi on vaivannut jo pitkään ja ensi viikolla pääsen onneksi hierojalle... mutta nyt on jokusen päivän koskenut ihan älyttömästi tuonne oikean korvan seutuville, samoin kieli "kramppaa" samalta puolelta, oikeastaan koko oikea puoli menee kipeäksi. Kipu siis vähän samanlaista kipua kuin esim. korvatulehduksessa tai poskiontelotulehduksessa, vihlomista, pakotusta ja tätä kramppailua.  Puhe ei siis puuroudu tms., eli en usko tuon johtuvan mistään aivoperäisestä... mutta tosi ikävä vaiva siis on. Pitääkö tästä lähteä lääkäriin vai voiko tuokin johtua ihan noista niskajumeista? Pelottaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla kyllä niskajumi tekee kurkun ja korvan kipeäksi. Kurkkua särkee, ei ole niellessä kipeä. Venyttelen aina kaulaa joka suuntaan ja sillä se on häipynyt. Eka kerran pelkäsin vaikka mitä, muttta tuolla venyttelyllä olen sen saanut nyt lakkaamaan.

Vierailija
2/16 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niskajumi aiheuttaa tuommoisia vaivoja. Mulla saattaa puutua toinen puoli kokonaan naamasta kun oikein niskat vetää tukkoon. Eli oleppa rauhassa, oireet helpottaa kun hieroja on niskat muutaman kerran käsitellyt :)

Muista itsekin venytellä ahkeraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kiitos rauhoittelusta :) Olen jo ehtinyt googlata itseni rauhattomaksi, kun missään ei tuosta kielen "kramppaamisesta" mitään löydy... muuta kuin jotain halvausoireita...
Lienee tosiaan tarpeen se hieroja...
AP

Vierailija
4/16 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin kyllä knk-lekurilla ainakin näytillä. Ei ole leikin asia, vamista asia lääkärillä, ei fysioterapeutilla.

Vierailija
5/16 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on knk-lekuri??

Vierailija
6/16 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:25"]

Mikä on knk-lekuri??

[/quote]

Korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkäri.

Vierailija
7/16 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan myös hampaiden/ ikenien vihlonta johtua niskojen kireydestä?
Kysyy toinen jumittaja...

Vierailija
8/16 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskutatko hampaita yöllä? Onko leukalihaksetkin jumissa? Mulla helposti jännittyy kaikki hartioista ylöspäin. Tosin olen siitä onnekas, että ei oireile päänsärkynä.

Vierailija
9/16 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla korvalääkäri lähetti hammaslääkärille = purentavika. Hammaslääkäri hieroi poskia ja sillä se meni ohi, siis ihan oikeesti! 

Vierailija
10/16 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mäkin kävisin jo lääkärillä. Ja toisekseen ehkä harkitsisin tavis hierojan sijaan omt-terapeuttia.

Vierailija
11/16 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, hammaslääkäri on kerran maininnut että puren/ narskutan hampaita yöllä. Tosin silloin vielä ei ollut vielä "vakavaa", mutta olisiko tuo sitten pahentunut ja aiheuttanut nämä helvetilliset oireet...

Vierailija
12/16 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 20:26"]

Mulla korvalääkäri lähetti hammaslääkärille = purentavika. Hammaslääkäri hieroi poskia ja sillä se meni ohi, siis ihan oikeesti! 

[/quote]

Tämä voi myös olla syynä mun leukajumiin! Ristipurentaa takana. Hammaslääkäri pelotteli, että suu voi jäädä auki, koska leuka lonksuu.

9

Vierailija
13/16 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisi olla kolmoishermosärkyäkin, joka taas kuuluu neurologin tontille. Minulle sen laukaisee useinmiten niska, mutta minulla on hankala niskavamma. En tiedä voiko perus niskajumi laukaista sitä.

Vierailija
14/16 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että niskajumi tulee helposti varsinkin naisille, jos pesun jälkeen ei kuivaa pitkiä hiuksia vaan ne jäävät kylmittämään niskalihaksia? Hieroja oli tästä

kaverille maininnut.

Vierailija
15/16 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuosta kolmoishermosärystä koskaan "parantua"? Eli onko se elinikäinen vaiva, jos se kerran aktivoituu? Siis ymmärrän, ettei koko ajan tietty särje, mutta onko aina vaarana saada näitä kipukohtauksia/ kausia? Ja onko se aina sellaista äkillistä ja lamauttavan kipeää vai voiko olla sellaista tasaisempaa jomottelua?

Vierailija
16/16 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trigemusneuralgiaa voidaan joissain tapauksissa yrittää hoitaa leikkauksella, joka onnistuessaan saattaa viedä kivun pois pitkäksikin aikaa. Minulla se tulee aina kohtauksena, mutta onneksi pysyy välillä poissa niskani ollessa vähän paremmassa kunnossa. Kokonaan en siitä varmaankaan eroon pääse, pitää vaan välttää niskan vääränlaista rasitusta, koska se on selkeä laukaisija kipukohtaukselle. Riippunee kuitenkin sen aiheuttajasta voiko siitä päästä eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän