Minkälainen olen, kun ”alfat” tykkäävät minusta?
Alfa on lainausmerkeissä, koska en nyt ole aivan varma, mitä alfalla tarkoitetaan. Minä tarkoitan miestä, joka on johtajatyyppi.
Eksäni oli sellainen, huonossa mielessä. Erittäin korkeassa asemassa. Hän oli myös dominoiva ja kontrolloiva, suorastaan narsistinen.
Nykyinen mieheni on myös. Menee minne tahansa, saa Nopeasti esimiesaseman. Hän kuitenkin kykenee antamaan minulle ja muille tilaa, ei kontrolloi eikä dominoi. Häissämme kaverini sanoi, että kaikki mieheni ovat maskuliinisia.
Työpaikallani on mies, joka on ollut vuosia minusta kiinnostunut. Tajusin juuri, että hän on samaa rotua.
Mitä tämä kertoo minusta?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vahva luonne pitää olla, jos meinaa alfamiehen saada. On hieman kuin olisi hankkinut suuren ja vaativan koiran.
Ei ne alfat mitään vaativia luonteita ole. Jos kerrot mitä ajattelet, haluat ja tarvitset suoraan, et pelaa mitään pelejä, olet lojaali ja rehellinen - niin hyvin heidän kanssaan pärjää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sulta saa kaikki. Oot mikä oot.
No, minulta on saanut elämäni aikana kolme miestä.
Olen 52 v.Ap
Huomaatko muita? Noin vähällä määrällä voisin veikata, että ujompien huomio on voinut jäädä huomaamatta. Kaipaatko määrätietoista tai suoraa lähestymistä? Onko sinulle tärkeää määritellä, millaiset sinusta pitävät vai pohditko lähinnä nykyisten ihailijoidesi vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 52 v.Ap
Huomaatko muita? Noin vähällä määrällä voisin veikata, että ujompien huomio on voinut jäädä huomaamatta. Kaipaatko määrätietoista tai suoraa lähestymistä? Onko sinulle tärkeää määritellä, millaiset sinusta pitävät vai pohditko lähinnä nykyisten ihailijoidesi vuoksi?
Onko sinulle ihan vieras ajatus se, että ihminen on pitkässä parisuhteessa ja uskollinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfat panee kaikkea mikä liikkuu. Et ole mitenkään spessu
En tarkoita tässä pelimiestä, vaan vahvaa ihmistä. Tietää mitä tahtoo, esittää asian suoraan, on suoraviivainen halki-poikki-pinoon ihminen, organisointikykyinen, toimii hyvin kriisitilanteessa.
Denderfelt kuvaa häntä punaisena persoonallisuustyyppinä.
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/erilaiset_temperamentit_tois…
Ap
Minun mielestäni muukin kuin punainen persoonallisuustyyppi voi olla alfa. Itse en varmaan pärjäisi pitkälle tuollaisen ihmisen kanssa, koska olen neuvotteleva ja harkitseva sekä haluan olla myös hienotunteinen muita kohtaan. En pidä tuollaisista liian karkeista ihmisistä. Ehkä sinussa on tuota punaista persoonallisuutta myös, minkä takia kestätte ja arvostatte toisianne?
Omasta mielestäni muukin persoonallisuustyyppityyppi voi olla alfa ja maskuliininen, jos on hyvä selkäranka, ei taivu paineen ja painostuksen alla ja pitää niistä asioista kiinni, jotka ovat itselle tärkeitä eli on siis henkisesti vahva eikä alistu muille siksi, kun ei muutakaan osaa. Hyvä organisointikyky ja suorapuheisuus eivät sinänsä ole alfan ominaisuuksia vaan persoonallisuuden ominaisuuksia.Alfa olikin minulle vain sana, jolla sain ilmaistua itseni otsikossa lyhyesti. Tarkoitin persoonallisuustyyppiä. Eikä kukaan ole koskaan puhtaasti minkäänvärinen, vaan olemme violetteja ja oransseja tms.
Kyllä, minussa on punaista.
Mieheni on sanonut, että minä ajattelen kuin mies.Ap
Olet itse hieman maskuliininen? En usko että miehet erityisemmin etsivät sinunkaltaistasi, vaan sinulla itselläsi on viehtymys ns menestyjiin. Eli viehätyt korkeassa asemassa olevista ja liität sen maskuliinisuuteen. Hieman aloituksessasi kuulosti narsistimaiselta kehulta " mieheni saisi Minkä tahansa johtavan viran ". Katsotko elämääsi/rakentuuko itsetuntosi kenties miehen kautta ja hänen saavutuksiinsa?
Pystytkö näkemään ketään muuta miestä kuvailemanasi alfana, kuin töissä menestynyttä? Moni sellainen mies ei ole alfa taksijonossa vkonloppu yönä, tai jos tarvitsee rakkaitaan puolustaa. Eli alfakin on suhteellinen käsite.
Avautumisesi tänne taas.. Vain sinä tiedät mistä se kertoo. Minkälaisia vastauksia etsit. Myötäileviä, vai käyvätkö myös kriittiset vastauksetkin sinulle?Olen ajattelun tasolla maskuliininen, ulkoisesti en. Pystyn kyllä ottamaan vastaan kriittisiä avastauksia, mutta se on eri asia, uskonko niitä.
Taksijonossa en ole ollut, eli Esimerkkiisi en ota kantaa.
Ei tässä iässä kuule enää rakenneta omaa identiteettiä suhteessa johonkin toiseen ihmiseen....
Ja tuo, että mieheni saa minkä tahansa viran, on ihan oman havainnointini tulosta. Minne tahansa hän menee, häntä pyydetään mukaan. Viimeisimpänä taloyhtiön hallitukseen. Ensimmäinen viikko yhtiössä, ensimmäinen yhtiökokous ja vain kaksi lausetta sanoneensa. Ei edes pyytänyt päästä mukaan.
Ap
Oletko miehesi sidekick? Sinuako ei pyydetty taloyhtiön hallitukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita tässä pelimiestä, vaan vahvaa ihmistä. Tietää mitä tahtoo, esittää asian suoraan, on suoraviivainen halki-poikki-pinoon ihminen, organisointikykyinen, toimii hyvin kriisitilanteessa.
Ap
Tonyn teesit on diskreditoitu ajat sitten. Idiootit ympärilläni -opus oli yksi huonoimmista kirjoista, jotka olen lukenut. "Psykopaatit ympärillä" oli parempi. 4 väri tempperamenttianalyysi on siis ajat sitten saatettu epätieteellisyytensä vuoksi romukoppaan. T. Psykan opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 52 v.Ap
Olen ollut elämässäni naimisissa yhteensä 27 vuotta. Aika vähän on ollut aikuiselämässäni sellaista vapaata aikaa, että olisin ollut tuntosarvet ylhäällä.
Olen itse määrätietoinen ja suora. Sitä kieltä osaan puhua ja sitä ymmärrän. Eli vastaus on kyllä.
Mikä tässä aloituksessa on teidän mielestänne niin hämäävää:..?
Asia on yksinkertainen: itse tllätyin tästä tämänpäiväisessä oivalluksesta ja nyt täällä tapan aikaani. Ei se yhtään eroa minun viime ketjustani, kun pesin hiukseni curly girl metodilla ja huomasin omaavani kiharat hiukset. Silloin täällä pohdin sitä aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tonyn teesit on diskreditoitu ajat sitten. Idiootit ympärilläni -opus oli yksi huonoimmista kirjoista, jotka olen lukenut. "Psykopaatit ympärillä" oli parempi. 4 väri tempperamenttianalyysi on siis ajat sitten saatettu epätieteellisyytensä vuoksi romukoppaan. T. Psykan opiskelija.
Onhan se niinkin, mutt yksinkertaistus istuu minun miehiseen mindsettiini. Silti puoli maailmaa käyttää erilaisia nelikenttiä aona hippokrateen mallista disciin ja peiliin, sum kymmeniin muihin.
On paljon helpompaa linkata tänne jokin artikkeli kuin lähteä perusteellisesti selittämään sitä ainoaa tieteellisesti hyväksyttyä big fivea läpi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 52 v.Ap
Olen ollut elämässäni naimisissa yhteensä 27 vuotta. Aika vähän on ollut aikuiselämässäni sellaista vapaata aikaa, että olisin ollut tuntosarvet ylhäällä.
Olen itse määrätietoinen ja suora. Sitä kieltä osaan puhua ja sitä ymmärrän. Eli vastaus on kyllä.
Asia on yksinkertainen: itse tllätyin tästä tämänpäiväisessä oivalluksesta ja nyt täällä tapan aikaani. Ei se yhtään eroa minun viime ketjustani, kun pesin hiukseni curly girl metodilla ja huomasin omaavani kiharat hiukset. Silloin täällä pohdin sitä aihetta.
Tämä siis ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 52 v.Ap
Asia on yksinkertainen: itse tllätyin tästä tämänpäiväisessä oivalluksesta ja nyt täällä tapan aikaani. Ei se yhtään eroa minun viime ketjustani, kun pesin hiukseni curly girl metodilla ja huomasin omaavani kiharat hiukset. Silloin täällä pohdin sitä aihetta.Tämä siis ap
Yllätyt oivalluksistasi? Mitä se kertoo sinusta. Opettelet vasta tunnistamaan omia tunteitasi?
Sinä kysyit työkaveristasi, ja selvästi se vaivaa sinua, koska viehätyt hänen huomiostaan. Mitä haluaisit sinulle sanottavan täällä?
No olisko silläkin vähän vaikutusta että keneen sinä ihastut, kenet huomaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 52 v.Ap
Asia on yksinkertainen: itse tllätyin tästä tämänpäiväisessä oivalluksesta ja nyt täällä tapan aikaani. Ei se yhtään eroa minun viime ketjustani, kun pesin hiukseni curly girl metodilla ja huomasin omaavani kiharat hiukset. Silloin täällä pohdin sitä aihetta.Tämä siis ap
Yllätyt oivalluksistasi? Mitä se kertoo sinusta. Opettelet vasta tunnistamaan omia tunteitasi?
Sinä kysyit työkaveristasi, ja selvästi se vaivaa sinua, koska viehätyt hänen huomiostaan. Mitä haluaisit sinulle sanottavan täällä?
Se kertoo minusta sitä, etten ole koskaan aiemmin elämässäni pysähtynyt miettimään, millainen mies viehättyy minusta.
Se ei kerro tunteistani mitään, koska tähän asiaan ei tunteita liity. Ellei yllätystä lasketa tunteeksi.
Ei työkaverini vaivaa minua. Hän vain liittyy asiaan, koska hänen olemassaolonsa herätti tämän yllätyksen.
Haluan vain, että kysymykseeni vastataan omien ajatusten mukaan.
Ap
Eivät miehet sinusta kerro. Miten et Ap aloituksessa kertonut itsestäsi mitään? Se tässä lähinnä hämää. "Millainen olen, kun miehet ovat tiettyä tyyppiä?" Outo kysymys. Missä oma panoksesi aloituksessa? Näitkö tosiaan itseäsi aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 52 v.Ap
Otanta on melko pieni, että voisi tehdä johtopäätöksiä. Et liene poikkeus, naiset kiinnostuvat alfoista, jotka käyttävät tietenkin tilaisuutta hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Eivät miehet sinusta kerro. Miten et Ap aloituksessa kertonut itsestäsi mitään? Se tässä lähinnä hämää. "Millainen olen, kun miehet ovat tiettyä tyyppiä?" Outo kysymys. Missä oma panoksesi aloituksessa? Näitkö tosiaan itseäsi aiemmin?
En kertonut, koska tarkoitus oli ylipäätään kysyä, millainen miestyyppi viehättyy mistäkin naistyypistä. En ollut niinkään kysymässä itsestäni, vaan naistyypistä. Ja kuten sanoin, asetin kysymyksen näin, jotta saan enemmän vastauksia.
Kyllä minä itseni tunnen. Halusin vain nähdä, sovinko teidän määrittelemään profiiliin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 52 v.Ap
Otanta on melko pieni, että voisi tehdä johtopäätöksiä. Et liene poikkeus, naiset kiinnostuvat alfoista, jotka käyttävät tietenkin tilaisuutta hyväkseen.
Ai. Alfat ovat käyttäneet tilaisuuden päästä naimisiin hyväkseen.. alfoja potenssiin kaksi...😂.
Kahden kanssa olen siis ollut naimisissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 52 v.Ap
Sinä kysyit työkaveristasi, ja selvästi se vaivaa sinua, koska viehätyt hänen huomiostaan. Mitä haluaisit sinulle sanottavan täällä?Se kertoo minusta sitä, etten ole koskaan aiemmin elämässäni pysähtynyt miettimään, millainen mies viehättyy minusta.
Se ei kerro tunteistani mitään, koska tähän asiaan ei tunteita liity. Ellei yllätystä lasketa tunteeksi.
Ei työkaverini vaivaa minua. Hän vain liittyy asiaan, koska hänen olemassaolonsa herätti tämän yllätyksen.
Ap
Onko sillä merkitystä sinänsä oman elämäsi kannalta, minkätyyliset miehet viehättyvät sinusta? Nuo 3 mainitsemaasi ovat aika pieni otos, tuntemattomien hankala sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 52 v.Ap
Sinä kysyit työkaveristasi, ja selvästi se vaivaa sinua, koska viehätyt hänen huomiostaan. Mitä haluaisit sinulle sanottavan täällä?Se kertoo minusta sitä, etten ole koskaan aiemmin elämässäni pysähtynyt miettimään, millainen mies viehättyy minusta.
Ap
Onko sillä merkitystä sinänsä oman elämäsi kannalta, minkätyyliset miehet viehättyvät sinusta? Nuo 3 mainitsemaasi ovat aika pieni otos, tuntemattomien hankala sanoa.
Sama vastaus kuin viestissäni 77.
Ap
Aloitus kertoo lähinnä sen että aloittaja ei ymmärrä todennäköisyyksistä mitään. Eikä näemmä kommentoijatkaan. Tuolla näytemäärällä ei pitäisi vielä vetää mitään johtopäätöksiä, varsinkaan kun tässä on luultavasti valtava selection bias.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus kertoo lähinnä sen että aloittaja ei ymmärrä todennäköisyyksistä mitään. Eikä näemmä kommentoijatkaan. Tuolla näytemäärällä ei pitäisi vielä vetää mitään johtopäätöksiä, varsinkaan kun tässä on luultavasti valtava selection bias.
Kyllä omista kokemuksistaan voi kaikki kertoa, vaikka niitä kokemuksia olisi vain yksi. Laadullinen vaikuttavuus tulee siitä, kun sama kokemus alkaa toistaa itseään. Jne.
Ihmistieteitä kun ei voi mallintaa matemaattisesti.
Ap
Vahva luonne pitää olla, jos meinaa alfamiehen saada. On hieman kuin olisi hankkinut suuren ja vaativan koiran.