Minkälainen olen, kun ”alfat” tykkäävät minusta?
Alfa on lainausmerkeissä, koska en nyt ole aivan varma, mitä alfalla tarkoitetaan. Minä tarkoitan miestä, joka on johtajatyyppi.
Eksäni oli sellainen, huonossa mielessä. Erittäin korkeassa asemassa. Hän oli myös dominoiva ja kontrolloiva, suorastaan narsistinen.
Nykyinen mieheni on myös. Menee minne tahansa, saa Nopeasti esimiesaseman. Hän kuitenkin kykenee antamaan minulle ja muille tilaa, ei kontrolloi eikä dominoi. Häissämme kaverini sanoi, että kaikki mieheni ovat maskuliinisia.
Työpaikallani on mies, joka on ollut vuosia minusta kiinnostunut. Tajusin juuri, että hän on samaa rotua.
Mitä tämä kertoo minusta?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfat panee kaikkea mikä liikkuu. Et ole mitenkään spessu
En tarkoita tässä pelimiestä, vaan vahvaa ihmistä. Tietää mitä tahtoo, esittää asian suoraan, on suoraviivainen halki-poikki-pinoon ihminen, organisointikykyinen, toimii hyvin kriisitilanteessa.
Denderfelt kuvaa häntä punaisena persoonallisuustyyppinä.
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/erilaiset_temperamentit_tois…
Ap
Minun mielestäni muukin kuin punainen persoonallisuustyyppi voi olla alfa. Itse en varmaan pärjäisi pitkälle tuollaisen ihmisen kanssa, koska olen neuvotteleva ja harkitseva sekä haluan olla myös hienotunteinen muita kohtaan. En pidä tuollaisista liian karkeista ihmisistä. Ehkä sinussa on tuota punaista persoonallisuutta myös, minkä takia kestätte ja arvostatte toisianne?
Omasta mielestäni muukin persoonallisuustyyppityyppi voi olla alfa ja maskuliininen, jos on hyvä selkäranka, ei taivu paineen ja painostuksen alla ja pitää niistä asioista kiinni, jotka ovat itselle tärkeitä eli on siis henkisesti vahva eikä alistu muille siksi, kun ei muutakaan osaa. Hyvä organisointikyky ja suorapuheisuus eivät sinänsä ole alfan ominaisuuksia vaan persoonallisuuden ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisista naisista betat kiinnostuvat?
Kilteistä ja ei niin älykkäistä. Betat kokevat vahvat ja menestyvät naiset uhkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet naisellinen ja superpantava! Parempi kuin muut. Senhän halusit kuulla?
??
Käänteisesti haluan kuulla, miksi hiljaiset ja vetäytyvät miehet eivät koskaan ihastu minuun?
Ap
Olet naisellinen ja superpantava! Parempi kuin muut. Ne pelkää ettei pysty tyydyttämään sinua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, todennäköisesti olet ihan sievä nuori nainen, jolloin miehet kiinnostuvat sinusta. Sinä luultavasti kiinnität enemmän huomiota miehiin, jotka kiinnostuvat sinusta, ja joista voisit itse kiinnostua. Eli et mieti niitä "alfoja", jotka eivät ole sinusta kiinnostuneita, tai niitä "betoja", jotka kiinnostuvat.
Ai olet 52! No meni metsään tämä. Kuulosti nuoren naisen pohdinnalta. Mistä se kertoo?
Onko vain kolme miestä ollut ikinä kiinnostunut sinusta, vai etkö ole pistänyt muita merkille?
Aloittaja taitaa olla parisuhdeihmisiä, joten niillä muilla kiinnostuneilla ei taida olla merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös naimisissa menestyjän kanssa, huippuälykkään johtajatyypin. Ja muutkin minusta kiinnostuneet aikoinaan ovat olleet vahvoja ja älykkäitä.
Minä olen mielestäni riittävän älykäs vahvalle miehelle, ja riittävän vahva ja kunnianhimoinen, jotta minusta on aidoksi kumppaniksi menestyjälle. Toisaalta olen kuitenkin ollut riittävän perhekeskeinen, jotta minulle on riittänyt akateeminen tavisura, ja olen malttanut tehdä myös lapsia. Aika monella huippumenestyjämiehellä on kuitenkin monta lasta.
Ehkä sinä olet samanlainen.
Jep, olen samanlainen.
Ap
Mä kanssa. No mitäs me menestyjät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet naisellinen ja superpantava! Parempi kuin muut. Senhän halusit kuulla?
??
Käänteisesti haluan kuulla, miksi hiljaiset ja vetäytyvät miehet eivät koskaan ihastu minuun?
Ap
Olet naisellinen ja superpantava! Parempi kuin muut. Ne pelkää ettei pysty tyydyttämään sinua
Sinulla ei taida olla mitään ymmärrystä naisista ja parisuhteista. Aloittaja ei puhunut seksistä vaan persoonallisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilteistä ja ei niin älykkäistä. Betat kokevat vahvat ja menestyvät naiset uhkana.
Älä luokittele noin tyhmästi. Kaikki ihmiset ei ole go-gettereitä eikä siinä ole vikaa, ei tee betaksi miestä tai naista vaikka kiinnostaisi enemmän muut arvot kuin raha, menestyminen ja esillä oleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, todennäköisesti olet ihan sievä nuori nainen, jolloin miehet kiinnostuvat sinusta. Sinä luultavasti kiinnität enemmän huomiota miehiin, jotka kiinnostuvat sinusta, ja joista voisit itse kiinnostua. Eli et mieti niitä "alfoja", jotka eivät ole sinusta kiinnostuneita, tai niitä "betoja", jotka kiinnostuvat.
Ai olet 52! No meni metsään tämä. Kuulosti nuoren naisen pohdinnalta. Mistä se kertoo?
Onko vain kolme miestä ollut ikinä kiinnostunut sinusta, vai etkö ole pistänyt muita merkille?
Se kertoo siitä, että tämä tuli nyt vasta, tämänikäisenä mieleeni.
Tämä aloitus tuli siis mieleeni nyt, kun olin palaverissa tuon kollegan kanssa. Ja tajusin, että sinäkin brutukseni.
Sitten vain jäin pohtimaan, miksi näin on. Ei sen kummenpaa.
Ap
Olet alfanainen, naisten ylintä kastia, parhaimmistoa. Kaikki katsovat sinua ylöspäin.
Ehka olet kuin mina. Kiltti tytto, joka viela nuorempana natti.
Mun peraan tosin olivat kaikki. Hissukat, pelimiehet, alfat, menestyjat ja pohjamudat. Mutta ikina ei onnanut muiden kuin menestyjien kanssa. Tavalliset miehet katosivat aina maisemista ja tapaluusereita juoksin itse karkuun.
Kiltti ja jalat levallaan ja aika tyhma *hapea*. Ei tosiaan akateemikko tai uraohjus.
Olet herkkä, älykäs, naisellinen, monilahjainen, kaunis, ja mahdollisesti Suomen parhaita äitiehdokkaita.
Miehet syntymästään alkaen alkavat kerätä resursseja sinuun kouluttautumalla, hiomalla johtamistaitojaan, tekemällä rahaa, rakentaen lihasta jne.
Olet palkinto jonka jokainen mies haluaa, siksi vain varakkaimmat ja kyvykkäimmät mies uskaltavat lähestyä. Muut katsovat sivusta kateudesta, mutta saavat motivaatiota rakentaa suurempaa elämää saadakseen kaltaisesi palkinnon myöhemmin elämäänsä
Vierailija kirjoitti:
Sellaisista kuin minä. Ruma mutta kiva, vai miten yksi mies asian esittikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfat panee kaikkea mikä liikkuu. Et ole mitenkään spessu
En tarkoita tässä pelimiestä, vaan vahvaa ihmistä. Tietää mitä tahtoo, esittää asian suoraan, on suoraviivainen halki-poikki-pinoon ihminen, organisointikykyinen, toimii hyvin kriisitilanteessa.
Denderfelt kuvaa häntä punaisena persoonallisuustyyppinä.
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/erilaiset_temperamentit_tois…
Ap
Minun mielestäni muukin kuin punainen persoonallisuustyyppi voi olla alfa. Itse en varmaan pärjäisi pitkälle tuollaisen ihmisen kanssa, koska olen neuvotteleva ja harkitseva sekä haluan olla myös hienotunteinen muita kohtaan. En pidä tuollaisista liian karkeista ihmisistä. Ehkä sinussa on tuota punaista persoonallisuutta myös, minkä takia kestätte ja arvostatte toisianne?
Omasta mielestäni muukin persoonallisuustyyppityyppi voi olla alfa ja maskuliininen, jos on hyvä selkäranka, ei taivu paineen ja painostuksen alla ja pitää niistä asioista kiinni, jotka ovat itselle tärkeitä eli on siis henkisesti vahva eikä alistu muille siksi, kun ei muutakaan osaa. Hyvä organisointikyky ja suorapuheisuus eivät sinänsä ole alfan ominaisuuksia vaan persoonallisuuden ominaisuuksia.
Alfa olikin minulle vain sana, jolla sain ilmaistua itseni otsikossa lyhyesti. Tarkoitin persoonallisuustyyppiä. Eikä kukaan ole koskaan puhtaasti minkäänvärinen, vaan olemme violetteja ja oransseja tms.
Kyllä, minussa on punaista.
Mieheni on sanonut, että minä ajattelen kuin mies.
Ap
Eikös se mene niin, että viekotellaan vähäpätöisempää kaveria, jotta saadaan varsinainen kohde kiinnostumaan.
Veikkaan tuota: olet alfanainen, mutta kuitenkin riittävän pehmeä ja perhekeskeinen, etkä tiukan paikan tullen vie tilaa siltä alfamieheltä vaan annat hänen loistaa ja tuet taustalla. Siis riittävän tasavertainen, mutta ei uhka eikä kilpailua vaan tukea. Paras mahdollinen tilanne siis.
Tämä on mielenkiintoinen aloitus. Eikö aina sanota, että alfa haluaa koristeen? Ei siis pidä paikkaansa IRL.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se mene niin, että viekotellaan vähäpätöisempää kaveria, jotta saadaan varsinainen kohde kiinnostumaan.
Mihin tämä liittyy? Ei huippumenestyjä mene kenenkään kanssa naimisiin ja tee lapsia, että joku muu kiinnostuu. Eikä oikeasti älykäs mies pelaa muutenkaan typeriä pelejä, eikä yleensä harrasta irtosuhteita ylipäätään.
Kukaan älykäs ihminen ei avaisi tällaista ketjua tällaisella forumilla. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mielenkiintoinen aloitus. Eikö aina sanota, että alfa haluaa koristeen? Ei siis pidä paikkaansa IRL.
Ei todellakaan. Olimme miehen ulkomaankomennuksen takia alueella, missä asui paljon huippumenestyjiä. Kaikkien menestyvien miesten vaimot olivat poikkeuksetta itsekin korkeasti koulutettuja ja älykkäitä. Pelkkiä koristeita etsivät alempien sosiaaliluokkien miehet, jotka edustavat omassa säädyssään parhaimmistoa, hyvänä esimerkkinä urheilijat.