Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup: kivoin ikä lapsella?

Vierailija
18.03.2014 |

Ja perustelut kiitos :)

Itsellä 3v jonka kanssa pääsääntöisesti kotona, satunnaisia työkeikkoja lukuunottamatta. Olen nyt tosissani alkanut nauttimaan lapsen kanssa olemisesta, vauva-aika oli aika tuskaa jos nyt rehellisiä ollaan. Voidaan jo keskustella pitkiä ja ihmeen järkeviä juttuja, ja mikä ihaninta, on seurata sitä valtavaa vilpitöntä intoa kaikkea uutta kohtaan. Toki omat haasteensa tuo uhma.

Vastaan siis omaan kysymykseeni 3, kun en vielä muusta tiedä :D

Miten merkittävästi erilaista on elämä vaikka 4 tai 5v kanssa, saatika siitä vanhempien?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta. Vielä söpön pieni, mutta kuitenkin iso, joka osaa monenlaista ja oppii koko ajan lisää. Kiva kuunnella jutustelua. Vielä pitää odotella kuopuksen kohdalla tuota ikää. Mutta on joka iässä ne omat hyvät puolensa.

Vierailija
2/7 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk ylöspäin, joka ikä on ollut kiva, lapsi nyt13 v ja edelleen ihanassa iässä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä olen varmaan eniten tykännyt ikävuosista 8-10v. On jo "iso" ja osaava. Ei tartte enää ihan joka lenkin ajaksi lapsenvahtia, mutta ei vielä äksyile tai paisko ovia :D 

Noh, nyt se on 11v ja hiipivä murkkuikä alkaa näyttää jo ensituulahduksiaan... :p Että se siitä sitten tällä erää. 

Onneks keskimmäinen täyttää just 8v. Jos sen kanssa olis sit mukavat pari vuotta. 

Vierailija
4/7 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 3 ja 6 vuotiaat pojat. 3-vuotiaassa ihanaa on juurikin se vilpitön innostuminen asioista. 6-vuotiaan kanssa voi jo paljonkin keskustella asioista, vaihtaa mielipiteitä jne.. 6-vuotiaaseen voi jo luottaa, ettei keksi jotain päätöntä, kun silmä välttää. Ainakin meidän poika nauttii valtavasti, jos annan hänelle joitain vastuutehtäviä. Selvästi itsekin tiedostaa, ettei enää ole ihan pikkuinen. Vaikkakin kyllä äidin syli vielä kelpaa ja toivottavasti pitkäänkin.

Vastaisin siis, että 3 ja 6 v. ovat ihanimmat iät. Ensi vuonna varmaan vastaus olisi 4 ja 7=)

Minäkään en ole erityisemmin nauttinut kummankaan lapsen vauva-ajasta. En muistele niitä juurikaan haikeudella.

Vierailija
5/7 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä olen sitä mieltä että vauva ikä! Poikani oli niin helppo vauva.. Ei itkenyt juuri koskaan, nukkui jo 2kk heräämättä öitä ja oli aina niin iloinen heti aamusta! Voi, olisivatpa ne kauemmin vauvoja, se aika loppuu niin lyhyeen :(

Vierailija
6/7 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta on kyllä ihana ikä!  Meillä 3 ja 6 v lapset ja muistan esikoisesta myös ajatelleeni että on niin äärettömän suloinen  3 vuotiaana että sydämeen sattuu! Reippaita, innostuneita, ennakkoluulottoma, luottavaisia. Myös kaikenlaiset tanssi ja lauluesitykset ovat aivan ihania!! :) 6 vuotias on pieni vielä myös, mutta lapset kasvavat niin kovin nopeasti ja ottavat vaikutteita vanhemmista lapsista.

Vierailija
7/7 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt.c Lapset on aina oikean ikäisiä.

Tosin mun mielestä vauva aika oli ihana siihen saakka kunnes oppivat sanomaan vastaan:) Ja 5v lapset pitäisi kieltää kokonaan - ne on vaan niin vaikeita!

4:n äiti (12-32v)